aaischa

jak moc je 205ka "tvrdá" ?

54 posts in this topic

Ahojky,

mam dotázek, potom co sem nachvilku přesedlal ikdyž jen jako spolujezdec do starýho 11ky renaultu taky rv. něco před 90tym rokem, tak sem si všim že je v něm klidnější jízda, myslim to že se svojí 205 když jedu někde na cestach kde sou nerovnosti a tak tak cejtim prakticky každou ale tak jakoby "natvrdo" jde to hlavně z předku jakoby předek nepružil, na Š120 když se opřu o předek auta tak znatelně propruží dolu, to moje 205ka neudělá, nebo spíš jenom maličko, můžou bejt nějak "zaseklý" tlumiče nebo něco takovýho ? olej z nich nikde neteče nebo něco takovýho.. zadek to nedělá ten i na zatlačení propruží.. a kdyz najedu na neco horsiho kdyz si toho nevsimnu nebo nemuzu objet tak i v nizsi rychlosti cejtim jakoby neco vepředu "bouchlo" takovej kovovej zvuk... japak to s timhlectim tedy je.. ?

kuju za odpovědi T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kovový zvuk? No může Ti mlátit třeba řízení, cítíš to ve volantu?

A tlumiče bych nechal někde vyzkoušet, tady to umějí v Pneumaxu v Liberci, ale Ty to kdyžtak musíš pohledat někde blíž, stojí to cca 100Kč a vyjedou Ti takovej jako graf, jak na tom ty tlumiče jsou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jarajarda

Kovový zvuk? No může Ti mlátit třeba řízení, cítíš to ve volantu?

A tlumiče bych nechal někde vyzkoušet, tady to umějí v Pneumaxu v Liberci, ale Ty to kdyžtak musíš pohledat někde blíž, stojí to cca 100Kč a vyjedou Ti takovej jako graf, jak na tom ty tlumiče jsou.

prave ze do volantu to cejtit neni vubec, kdyz projizdim nerovnisti tak to drka s celym autem od predu proste jakoby byly vepredu kola natvrdo pridelany, spravidla kdyz neco projedu tak ty zvuky jdou od pravy strany cili predek u spolujezdce ale jenom kdyz je to veci nerovnost, rizeni se nezda mit nejakou vůli nebo něco takovýho volat reaguje prakticky i na nepatrny otoceni, tak prave nevim, kdyz clovek jede ve meste a po lepcich silnicich tak si toho prakticky ani nevsimne.. co by mohlo delat tohle v riizeni ? dela to pri jizde rovně, i v zatackach... je teda mozny ze by tlumice nejak zatuhly a chovalo by se to nejak takhle ?

ju a kdyz sem koukal kolem ulozeni kol vepredu tak sem si nevsim neceho uvolněnýho nebo nějak divnýho ale asi se toho vsimnout neda...

dik

[upravil dne 18.1.2008 aaischa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no když mi to takhle mlátilo tak byly vytlučený čepy. po výměně to přestalo. Ale teď se pomalu chystám na tlumiče a jejich horní uložení, protože to občs bouchá...:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vinorak

no když mi to takhle mlátilo tak byly vytlučený čepy. po výměně to přestalo. Ale teď se pomalu chystám na tlumiče a jejich horní uložení, protože to občs bouchá...:myslim

jak bych poznal ty čepy? "volný" kolo když se auto vyzvedne? nerači bych zpusob bez vyzvedávání auta, páč to dělám nerad, mam nově nabarvený prahy...

ju a vymena cepu znamena cely pradni rameno nebo to uložení ? vic lidi tu psalo ze nenaslo zpusob jak vyndat čepy a zandat zpátky nějakym pouzitelnym zpusobem, pokud to neplatí jenom u zadní... :myslim

[upravil dne 18.1.2008 aaischa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no dá se to poznat i když stojí na zemi ale lepší je na heveru. Vemeš za kolo a lomcuješ s nim vertikálně a horizontálně a to ucejtíš v rukách že je tam vůle. Nebo druhá osoba pozoruje a ty lomcuješ...:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vinorak

no dá se to poznat i když stojí na zemi ale lepší je na heveru. Vemeš za kolo a lomcuješ s nim vertikálně a horizontálně a to ucejtíš v rukách že je tam vůle. Nebo druhá osoba pozoruje a ty lomcuješ...:D

tak to určitě zkusim, u předních sem to nezkoušel, dík

a jinak ten předek má propružit když se o něj opřu ? nebo je normoš že je to tvrdší ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no když se opřeš o blatní tak se to samozřejmě pohne ale né nějak zásadně. zadek jde rozhoupat snadnějc..

Já tyhle zvuky a rázy nejvíc pociťuju, když na léto obuju 185 tak to je opravdu o 20 procent hlasitější.. zvlášť kostky.. ale třeba fábie se 195 dělá celkem podobnej bordel akorát je líp akusticky odizolovaná..:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vinorak

no když se opřeš o blatní tak se to samozřejmě pohne ale né nějak zásadně. zadek jde rozhoupat snadnějc..

Já tyhle zvuky a rázy nejvíc pociťuju, když na léto obuju 185 tak to je opravdu o 20 procent hlasitější.. zvlášť kostky.. ale třeba fábie se 195 dělá celkem podobnej bordel akorát je líp akusticky odizolovaná..:P

185ky tam ted právě mam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vinorak

tak na 165 to dělá míň :D

To je fakt, taky dost záleží na vejšce gumy, na jakým "špalku" gumy jezdíš, čím nižší, tím se to bude ozývat víc..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jarajarda

Původně zaslal: vinorak

tak na 165 to dělá míň :D

To je fakt, taky dost záleží na vejšce gumy, na jakým "špalku" gumy jezdíš, čím nižší, tím se to bude ozývat víc..

na "šedesátce"

ale výsledkem teda je že to určitně neni normální.. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze své osobní zkušenosti můžu říct že mezi 167/70 R 13 a ráfek 5 palců a 185/60 R 14 ráfek 5,5 je opravdu rozdíl cítit při každé díře. A to nemluvim jaká je to sranda točit volantem na 185 se 4 pasažéry..:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vinorak

ze své osobní zkušenosti můžu říct že mezi 167/70 R 13 a ráfek 5 palců a 185/60 R 14 ráfek 5,5 je opravdu rozdíl cítit při každé díře. A to nemluvim jaká je to sranda točit volantem na 185 se 4 pasažéry..:D

tak s tocenim zatim nemam skušenosti ve víc než sám, páč jezdim vzdycky sám, zajízdy pohodička až mě to překvapilo je to strašněj nezvyk, by se dalo řídit i malíčkem prostě :) a parkování v jednom neni nijak hrozný ;) ty 4 už budou asi fakt znatelně horší...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vinorak

ze své osobní zkušenosti můžu říct že mezi 167/70 R 13 a ráfek 5 palců a 185/60 R 14 ráfek 5,5 je opravdu rozdíl cítit při každé díře. A to nemluvim jaká je to sranda točit volantem na 185 se 4 pasažéry..:D

Proto sem dal 195/50/15 pryč a pořídil si 175/60/14, ve městě to byl zážitek vyjet z díry kde bylo před a za autem dohromady půl metru...natož tam vjet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dalo by se to schrnout tak ze kdyz zejtra nebo dneska vecer juknu na tu vuli v prednich kolech a bude to nejak tak v norme tak by se dalo rict ze to neni zadna katastrofa? Kuju

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemas praskle pruziny? Me to taky strasne triskalo, citel sem kazdou diru a kdyz sem zvedl auto a povolil pruziny tak byly asi na trikrat praskle. Podivej se na ne poradne a hlavne si poradne zvedni auto, jinak to nepoznas

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: aaischa

dalo by se to schrnout tak ze kdyz zejtra nebo dneska vecer juknu na tu vuli v prednich kolech a bude to nejak tak v norme tak by se dalo rict ze to neni zadna katastrofa? Kuju

Jak v normě? Prostě vůle bejt nesmí no..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.