Cyberfly Odesláno 16. leden 2008 Sdílet Odesláno 16. leden 2008 Mam dost zaujmavo riesenie sanie na aute, preto ma zaujma ako to funguje. Na fotkach je vidno ze sanie ma dve vetvy ktore sa spajaju v takej ciernej krabicke (oznacena modrou na oboch fotkach). V tej krabicke je klapka ktora urcuje z ktorej vetvy pojde vzduch, popripade v akom pomere sa miesaju. Tuto klapku ovlada hadicka (oznacena zelenou na druhej fotke), ktora privadza podtlak. http://www.tachikomaster.szm.sk/auto/motor/P1010024a.JPG http://www.tachikomaster.szm.sk/auto/motor/P1010025a.JPG 1, Mna by zaujmalo preco sa privazda teply vzduch do motora, aky to ma vyznam? 2, Preco je u mna ta klapka prepnuta stale na tu vetvu co privazda teply vzduch od vyfukovych zvodov, aj ked je motor studeny, a aj ked ma 90 stupnov? (klapka nieje zaseknuta, po nastartovani sa pomaly prepne) 3, Co sa stane ak odstranim ten krit vyfukovych zvodov (oznaceny na prvej fotke cervenou), takisto ako tu ciernu krabicku (oznacena modrou na oboch fotkach)? (napr. ked budem robit sportove sanie) Tu striebornu pasku si nevsimajte mal som dost velke netesnosti, uz je prec. [upravil dne 16.1.2008 Cyberfly] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pata Odesláno 16. leden 2008 Sdílet Odesláno 16. leden 2008 Kdyz je motor studeny, tak nasava teply vzduch, ktery stoupa od vyfukovych svodu, aby se rychleji ohral, rychleji se mohl vypnout sytic a motor zacal drive lepe spalovat... taky proto jsou tam vyhrivane saci parohy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kapa Odesláno 16. leden 2008 Sdílet Odesláno 16. leden 2008 A pokud má motor 90 st.C tak je stále otevřený protože venku je "zima" a ta klapka se nepřepne. Otevře až okolo teploty venku cca 10st.C(za tu teplotu neručím, prostě až bude tepleji). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cyberfly Odesláno 16. leden 2008 Autor Sdílet Odesláno 16. leden 2008 Hmm, takze kym nebude teplejsie tak nic, mohol by som to skusit v garazi. Ale nieje to tak trocha nanic ten teply vzduch, kazdy sa snazi nasavat co najchladnejsi vzduch a ja si ho ohrievam? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RichVa Odesláno 16. leden 2008 Sdílet Odesláno 16. leden 2008 Původně zaslal: Cyberfly Hmm, takze kym nebude teplejsie tak nic, mohol by som to skusit v garazi. Ale nieje to tak trocha nanic ten teply vzduch, kazdy sa snazi nasavat co najchladnejsi vzduch a ja si ho ohrievam? Souvisí to s nastavením optimálního spalování v motoru .... těžko vyrobit vstřikovací systém, který bude pracovat v rozsahu teplot -20 až + 40 st. Nezapomeň, že je za tím vším ještě katalyzátor, který potřebuje zbytek nespáleného paliva pro rozhoření reakce. Pokud do motoru dostaneš víc vzduchu (tím že bude studenej) tak mu nezbude a bude se zanášet. Jestliže naopak tam bude moc může se vypálit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cyberfly Odesláno 16. leden 2008 Autor Sdílet Odesláno 16. leden 2008 Takze ak spravne uvazujem, tak je docela blbost menit nasavanie za sportove pre nepatrne zvysenie vykonu, ked si tym mozem znicit katalyzator. Ako su tieto veci s nasavanim riesene na inych motoroch peugeotov 306, doteraz som videl to nasavanie od zvodov len na starych single point vstrekovacich 1,4 benzinoch. [upravil dne 16.1.2008 Cyberfly] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RichVa Odesláno 16. leden 2008 Sdílet Odesláno 16. leden 2008 Původně zaslal: Cyberfly Takze ak spravne uvazujem, tak je docela blbost menit nasavanie za sportove pre nepatrne zvysenie vykonu, ked si tym mozem znicit katalyzator. Ako su tieto veci s nasavanim riesene na inych motoroch peugeotov 306, doteraz som videl to nasavanie od zvodov len na starych single point vstrekovacich 1,4 benzinoch. [upravil dne 16.1.2008 Cyberfly] Mno zde http://www.peugeot-club.com/index.php?co=novinky/clanek.php&id=123 se píše o lambda sondě kde se dozvíš jak to celé vlastně funguje. Podle mě by jiné sání mělo souviset s úpravou řízení vstřikování ... aby dokázalo správně reagovat na stavy sondy. No a zde se řešil Tvůj problém http://www.peugeot-club.com/topic/1645-vaha-vzduchu---uprava-sani/ [upravil dne 16.1.08 RichVa] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cyberfly Odesláno 16. leden 2008 Autor Sdílet Odesláno 16. leden 2008 Dakujem, musim o tom dost nastudovat, v tomto mam riadne medzery. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joe1 Odesláno 20. duben 2008 Sdílet Odesláno 20. duben 2008 Ja mám dotaz k tomu zúženiu plastovej trubice k saniu v mieste uchytenia za uzavieracou klapkou nasávania teplého vzduchu, neobmedzuje množstvo vzduchu nasávaného do motora?Poprípade keď tam dám priame sanie, ako je najlepšie vyriešiť odvetranie motora? Ďakujem vopred za rady. Původně zaslal: Cyberfly Mam dost zaujmavo riesenie sanie na aute, preto ma zaujma ako to funguje. Na fotkach je vidno ze sanie ma dve vetvy ktore sa spajaju v takej ciernej krabicke (oznacena modrou na oboch fotkach). V tej krabicke je klapka ktora urcuje z ktorej vetvy pojde vzduch, popripade v akom pomere sa miesaju. Tuto klapku ovlada hadicka (oznacena zelenou na druhej fotke), ktora privadza podtlak. http://www.tachikomaster.szm.sk/auto/motor/P1010024a.JPG http://www.tachikomaster.szm.sk/auto/motor/P1010025a.JPG 1, Mna by zaujmalo preco sa privazda teply vzduch do motora, aky to ma vyznam? 2, Preco je u mna ta klapka prepnuta stale na tu vetvu co privazda teply vzduch od vyfukovych zvodov, aj ked je motor studeny, a aj ked ma 90 stupnov? (klapka nieje zaseknuta, po nastartovani sa pomaly prepne) 3, Co sa stane ak odstranim ten krit vyfukovych zvodov (oznaceny na prvej fotke cervenou), takisto ako tu ciernu krabicku (oznacena modrou na oboch fotkach)? (napr. ked budem robit sportove sanie) Tu striebornu pasku si nevsimajte mal som dost velke netesnosti, uz je prec. [upravil dne 16.1.2008 Cyberfly] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BUTCHER306TD Odesláno 21. duben 2008 Sdílet Odesláno 21. duben 2008 no tak podle me, se ten teplej vzduch prisava kvuli emisim... aby dobre prohorela smes a neslo moc fujtablu ven do ovzdusi (s tim taky souvisi to ze kdyz tam privadim teplej vzduch tak nema pak katalyzator tolik prace to \"ocistit\" )... jo a ta lambda... kdyz se odpoji, tak jednotka si nastavi rezim, ze si z pameti bere hodnotu lambda rovnou 1, a uz na to kasle... Lambdu nepotrebujete nutne k tomu abyste mohli jezdit... teda kdyz zrovna nemate nejakej novej pekac (viz napriklad A8 ) tam jsou dve lambdy kolem tricestneho katalizatoru, ktere spolupracuji s nasledujicim snimacem teploty vyfukovych plynu pred zasobnikovym katalyzatorem a pak nasleduje NOx snimac... tady jsou lambdy potreba... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 21. duben 2008 Sdílet Odesláno 21. duben 2008 Povedal by som že to súvisí so snahou o lepšie premiešanie paliva a vzduchu. V teplejšom vzduchu sa lepšie vytvoria pary paliva. V studenom vzduchu zostáva časť paliva nerozptýlená. Výfukové potrubie je na motore teplé prvé. Napríklad na niektorých motoroch bolo v sacom potrubí pod karburátorom elektrické vyhrievacie teleso. Novšie motory majú sacie potrubie s vodnou komorou. [upravil dne 21/4/08 pastorek] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BUTCHER306TD Odesláno 21. duben 2008 Sdílet Odesláno 21. duben 2008 ano, vyhrivane saci potrubi se dela kvuli tomu, aby se na jeho vnitrnich stena nesrazelo (nekondenzovalo) palivo... tim by dochazelo k ochuzeni smesi a nejelo by to..., az by se na stenach utvorila vetsi vrstva, tak by to stekalo a zase by se to narazove obohacovalo... takze by to tak nejak skytalo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.