Sign in to follow this  
Followers 0
Cyberfly

Nasavanie tepleho vzduchu

12 posts in this topic

Mam dost zaujmavo riesenie sanie na aute, preto ma zaujma ako to funguje.

Na fotkach je vidno ze sanie ma dve vetvy ktore sa spajaju v takej ciernej krabicke (oznacena modrou na oboch fotkach).

V tej krabicke je klapka ktora urcuje z ktorej vetvy pojde vzduch, popripade v akom pomere sa miesaju. Tuto klapku ovlada hadicka (oznacena zelenou na druhej fotke), ktora privadza podtlak.

http://www.tachikomaster.szm.sk/auto/motor/P1010024a.JPG

http://www.tachikomaster.szm.sk/auto/motor/P1010025a.JPG

1, Mna by zaujmalo preco sa privazda teply vzduch do motora, aky to ma vyznam?

2, Preco je u mna ta klapka prepnuta stale na tu vetvu co privazda teply vzduch od vyfukovych zvodov, aj ked je motor studeny, a aj ked ma 90 stupnov? (klapka nieje zaseknuta, po nastartovani sa pomaly prepne)

3, Co sa stane ak odstranim ten krit vyfukovych zvodov (oznaceny na prvej fotke cervenou), takisto ako tu ciernu krabicku (oznacena modrou na oboch fotkach)? (napr. ked budem robit sportove sanie)

Tu striebornu pasku si nevsimajte mal som dost velke netesnosti, uz je prec.

[upravil dne 16.1.2008 Cyberfly]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyz je motor studeny, tak nasava teply vzduch, ktery stoupa od vyfukovych svodu, aby se rychleji ohral, rychleji se mohl vypnout sytic a motor zacal drive lepe spalovat... taky proto jsou tam vyhrivane saci parohy ;):mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pokud má motor 90 st.C tak je stále otevřený protože venku je "zima" a ta klapka se nepřepne. Otevře až okolo teploty venku cca 10st.C(za tu teplotu neručím, prostě až bude tepleji).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, takze kym nebude teplejsie tak nic, mohol by som to skusit v garazi. Ale nieje to tak trocha nanic ten teply vzduch, kazdy sa snazi nasavat co najchladnejsi vzduch a ja si ho ohrievam? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Cyberfly

Hmm, takze kym nebude teplejsie tak nic, mohol by som to skusit v garazi. Ale nieje to tak trocha nanic ten teply vzduch, kazdy sa snazi nasavat co najchladnejsi vzduch a ja si ho ohrievam? :myslim

Souvisí to s nastavením optimálního spalování v motoru .... těžko vyrobit vstřikovací systém, který bude pracovat v rozsahu teplot -20 až + 40 st. Nezapomeň, že je za tím vším ještě katalyzátor, který potřebuje zbytek nespáleného paliva pro rozhoření reakce. Pokud do motoru dostaneš víc vzduchu (tím že bude studenej) tak mu nezbude a bude se zanášet. Jestliže naopak tam bude moc může se vypálit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takze ak spravne uvazujem, tak je docela blbost menit nasavanie za sportove pre nepatrne zvysenie vykonu, ked si tym mozem znicit katalyzator.

Ako su tieto veci s nasavanim riesene na inych motoroch peugeotov 306, doteraz som videl to nasavanie od zvodov len na starych single point vstrekovacich 1,4 benzinoch.

[upravil dne 16.1.2008 Cyberfly]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Cyberfly

Takze ak spravne uvazujem, tak je docela blbost menit nasavanie za sportove pre nepatrne zvysenie vykonu, ked si tym mozem znicit katalyzator.

Ako su tieto veci s nasavanim riesene na inych motoroch peugeotov 306, doteraz som videl to nasavanie od zvodov len na starych single point vstrekovacich 1,4 benzinoch.

[upravil dne 16.1.2008 Cyberfly]

Mno zde http://www.peugeot-club.com/index.php?co=novinky/clanek.php&id=123 se píše o lambda sondě kde se dozvíš jak to celé vlastně funguje. Podle mě by jiné sání mělo souviset s úpravou řízení vstřikování ... aby dokázalo správně reagovat na stavy sondy.

No a zde se řešil Tvůj problém http://www.peugeot-club.com/index.php?/topic/1645-xmb/

[upravil dne 16.1.08 RichVa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mám dotaz k tomu zúženiu plastovej trubice k saniu v mieste uchytenia za uzavieracou klapkou nasávania teplého vzduchu, neobmedzuje množstvo vzduchu nasávaného do motora?Poprípade keď tam dám priame sanie, ako je najlepšie vyriešiť odvetranie motora?

Ďakujem vopred za rady.

Původně zaslal: Cyberfly

Mam dost zaujmavo riesenie sanie na aute, preto ma zaujma ako to funguje.

Na fotkach je vidno ze sanie ma dve vetvy ktore sa spajaju v takej ciernej krabicke (oznacena modrou na oboch fotkach).

V tej krabicke je klapka ktora urcuje z ktorej vetvy pojde vzduch, popripade v akom pomere sa miesaju. Tuto klapku ovlada hadicka (oznacena zelenou na druhej fotke), ktora privadza podtlak.

http://www.tachikomaster.szm.sk/auto/motor/P1010024a.JPG

http://www.tachikomaster.szm.sk/auto/motor/P1010025a.JPG

1, Mna by zaujmalo preco sa privazda teply vzduch do motora, aky to ma vyznam?

2, Preco je u mna ta klapka prepnuta stale na tu vetvu co privazda teply vzduch od vyfukovych zvodov, aj ked je motor studeny, a aj ked ma 90 stupnov? (klapka nieje zaseknuta, po nastartovani sa pomaly prepne)

3, Co sa stane ak odstranim ten krit vyfukovych zvodov (oznaceny na prvej fotke cervenou), takisto ako tu ciernu krabicku (oznacena modrou na oboch fotkach)? (napr. ked budem robit sportove sanie)

Tu striebornu pasku si nevsimajte mal som dost velke netesnosti, uz je prec.

[upravil dne 16.1.2008 Cyberfly]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak podle me, se ten teplej vzduch prisava kvuli emisim... aby dobre prohorela smes a neslo moc fujtablu ven do ovzdusi (s tim taky souvisi to ze kdyz tam privadim teplej vzduch tak nema pak katalyzator tolik prace to \"ocistit\" :))...

jo a ta lambda... kdyz se odpoji, tak jednotka si nastavi rezim, ze si z pameti bere hodnotu lambda rovnou 1, a uz na to kasle... Lambdu nepotrebujete nutne k tomu abyste mohli jezdit... teda kdyz zrovna nemate nejakej novej pekac (viz napriklad A8 ) tam jsou dve lambdy kolem tricestneho katalizatoru, ktere spolupracuji s nasledujicim snimacem teploty vyfukovych plynu pred zasobnikovym katalyzatorem a pak nasleduje NOx snimac... tady jsou lambdy potreba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povedal by som že to súvisí so snahou o lepšie premiešanie paliva a vzduchu. V teplejšom vzduchu sa lepšie vytvoria pary paliva. V studenom vzduchu zostáva časť paliva nerozptýlená. Výfukové potrubie je na motore teplé prvé.

Napríklad na niektorých motoroch bolo v sacom potrubí pod karburátorom elektrické vyhrievacie teleso. Novšie motory majú sacie potrubie s vodnou komorou.

[upravil dne 21/4/08 pastorek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano, vyhrivane saci potrubi se dela kvuli tomu, aby se na jeho vnitrnich stena nesrazelo (nekondenzovalo) palivo... tim by dochazelo k ochuzeni smesi a nejelo by to..., az by se na stenach utvorila vetsi vrstva, tak by to stekalo a zase by se to narazove obohacovalo... takze by to tak nejak skytalo... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.