Sign in to follow this  
Followers 0
Spec

Vysoké otáčky

12 posts in this topic

Zdravim, jsem s peugeotem nováček a měl bych pár dotazů.

Koupil jsem od známýho 605 2L sri. Asi po 10-ti dnech jsem to vytáh na dálnici a jel s tim z Prahy k Frýdku-Mýstku (trošku dálka, přiznávám). Celou dobu jsem nejel nijak pomalu, ale dával jsem si pozor, aby otáčky nebyly v červenym - takže byly mezi 5-6tis. (občas možná i hodně blízko počátku červené části otáčkoměru - 6tis.).

Cesta tam byla v pohodě. Požitek z jísty, liboval jsem si, že jsem tam pohodlně a za chvilku dojel.

Ale cestou zpátky asi 100 od Prahy se ozvala rána a z motoru vyjela litym blokem ven ojnice, vyrazila olejovej filtr a ten ještě rozbil chladič.:( Takže dost blbý.

Auto už mám opravený, oprava stála dost (jen motor 15000kč). A teď jezdim pomaličku, něžně, opatrně.:D

Otázka, ale zní... je to možný? Aby takovýhle auto nevydrželo jet delší dobu rychle s otáčkama ani ne v červenym????? Nebo to byla vada motoru? Nějaká skrytá... Docela se teď bojim na to na dálnici šlápnout, aby se mi nestalo to samé, i když vim, že by to proboha měl ten motor vydržet a měl by to vydržet i když bych jel v červenym, ne? Sice by se ničil, ale přece jen tak nemůže rupnout....

Máte někdo vysvětlení nebo podobnou zkušenost se 605?

Doufám, že vás moje slohovka neodradí od čtení a díky za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolik si proboha jel pořád? Asi moc velký tlak oleje. Nevím z jakýho roku ho máš ale já už mám skoro dědečka takže se ho snažím šetřit a více jak 140 ho nehoním, za to se odvděčí solidní spotřebou.

Peugeot 605 V6 3,0 rv.91

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem Dress

Kolik si proboha jel pořád? Asi moc velký tlak oleje. Nevím z jakýho roku ho máš ale já už mám skoro dědečka takže se ho snažím šetřit a více jak 140 ho nehoním, za to se odvděčí solidní spotřebou.

Peugeot 605 V6 3,0 rv.91

Kolik jsem jel nevim, neb mám zatim rozbitej náhon na tachometr.:(

Ale řikáš teda, že to nesmim moc točit?

Teď už to samozřejmě šetřim, ale přijde mi divný, že když jsem nebyl s otáčkoměrem v červenym, že to nevydržel.

Jinak mám r.v.1991 605 2L SRI

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo tak to už je taky děda, tomu už začíná červená zona tak v 4.500 ot/s :o) a co olej? Byl měněný včas apod.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to asi nebyl. Mel jsem ho teprve 10 dni..takze spis urcite nebyl.

Takže myslíš, že to mohlo bejt tim?

Ted tam mam motor jinej, tak snad to bude ok (akorat nevim kolik ma ten \"novej\" motor najeto)

Jo a měl bych dalsi dotazy. Tusite nekdo kde je v 605 klakson? Nikde ho nemuzu najit (nefunguje mi a mam podezreni, ze tam ani neni :o ).

A posledni dotaz pro dnesek: jaky tlaky maj kola na prednich a zadnich napravach?

Mam Peugeota fakt chvilku, tak budu vdecnej za vsechny rady a predem se omlouvam, za nektere blbe dotazy...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klakson uvidis, kdyz oddelas masku a kouknes dolu a doprava. A pokud vim, delali dva typy. Jeden byl elektrickej a druhej se skladal ze dvou casti: el. kompresorku a sirenky (tak to mam ja). Kompresorek je dole mezi vetrakama (bez oddelani narazniku se k nemu nedostanes) a sirenka priblizne pod levym svetlem (kdyz stojis pred autem tak je to vpravo). Pokud mas jenom ten elektrickej, tak ten je na miste ty sirenky pod svetlem. Tu sirenku jsem se pokousel oddelat a nesla vyndat ani, kdyz jsem mel oddelane svetlo, ale nemel jsem sundanou tu listu, takze kdyz se sunda ta lista, tak to mozna vyndas. Me to taky nefunguje. Kompresorek se toci, ale asi nedava vzduch protoze, sirenka nic. Jenom, kdyz dlouho drzim klakson, tak se ze sirenky zacne neco ozyvat. Musim se taky dostat k tomu kompresoru. Asi to necham na jaro...:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

pro Petr 605: Petře, malér nemusí být nutně v zdroji tlakového vzduchu. Když jsem hrabal na chladiče, tak jsem měl zhozený kompresorek i houkačku. Krapet jsem si s houkačkou pohrál a přestala houkat úplně. Po testování jsem zjistil, že houkání-nehoukání mají na svědomí přetažené membrány. profouk jsem je obráceně a funkce se zlepšila. Vlastní kompresorek je slyšet, pokud máš druhého, který mačká klakson a Ty jsi hlavou u nárazníku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To VP605: Vitku, ja ten kompresorek slysim, az v kabine i pri zavrenych dverich:D:D:D Cili zavada je mozna i v nem. Ale kdyz rikas, ze v sirence muzou byt nejake unavene membrany, tak to ja ji vyndam a rozdelam. Stejne budu znova rozdelavat leve svetlo, protoze jsem ho kompletoval temer venku a ve vlhku a ted se mi zevnitr rosi:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaký má zvuk? Já tam asi nemám originál peogeot protože mi to troubí jak na škodovce 120. Naopak 206 je docela parník.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za rady.. jdu teda rozebírat nárazník. V nejhodřím ten klakson nebudu opravovat a dám ta jinej.:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Spec: Pro zacatek staci maska, dal uz uvidis. Ale pokud mas ten se sirenkou, tak k tomu kompresorku skutecne neni jina cesta, nez oddelat plastovej naraznik. Ani drat z toho nevytahnes. Proste se tam jinak nedostanes...

To Danek: Jak rikas, kdyz se to roztroubi, tak je to slusnej parnik. V lete se mi to na chvili povedlo rozhybat a to byl hukot.:D:D

[Editován dne 5/12/03 Petr605]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, tak jsem to rozdělal a opravdu jsem tam klaksony - DVA - našel. Na každé straně jeden. Podařilo se mi z toho vyndat drátky a změřit, že tam po zmáčknutí tlačítka napětí je...takže chyba bude v klaksonech..asi v obou najednou. :o

Tak ještě jednou díky za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.