Sign in to follow this  
Followers 0
spolďák

Výměna čepů ve dveřích

16 posts in this topic

Ahoj. Nemáte někdo zkušenosti s výměnou těchto čepů. Už jsem na ně vystříkal pomalu celou WD40 a pořád to nejsem schopnej povolit. Nemáte někdo nějakej přípravek, nebo dobrou radu? Když jsem to chtěl po autorizovaným servisu Peugeot v Pardubicích tak mě docela slušně odmítli. Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na povolování čehokoliv zatuhlého je nejlepší červená brzdová kapalina (dneska už dost velká vzácnost). Vysoce agresivní věc, která povolí vše. Pokud by někdo věděl kde ji koupit tak sem s tím. Já jí mám poslední zbyteček ještě z dob kdy se hrabal v autech tatík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, máme s tím zkušenosti, když jsme rozebírali auta. Zlomili jsme na tom dva neznačkové torxy (než jsem koupil pořádnou hlavici), a tak ve čtvrtině přípavů jsme z vraků museli uříznout dveře i s panty... Obávám se, že jsou i případy, kde pomůže jen autogen či navaření nějaké tyče - bohužel mám tenhle problém i u svého auta, a radši se zatím tvářím, že o tom nevím :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sem na tom stejně jako Oddie. Koupil sem čepy do pantů, vytahnul autogen a dlouho nahřívat, pak povolit a vyrazit ven. Povedlo se mi vyměnit ze 4 jen dva. Takže taky přemejšlim jak dál.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nač tě přišly, ty čepy? Tuším tak 100,-/ks?

Ten autogen je pěkně o ***, musí se dávat bacha na lak - a vůbec nejhorší je, když už se to podaří dostat ven, a zjistí se, že jsou vymleté i ty panty, a že samotná výměna čepů tomu moc nepomůže...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čoveče ja už ani nevim. Ale nebylo to nic strašnýho. Něco kolem 90kč za kus. Chci se do toho pustit trochu odvážněji až budu stříkat auto. Pak odpada ohled na lak. Ale fak mám strach z toho že problem neni v těch čepech ale v pantech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, na stříkání tak starého auta bych se asi vyprd... ale proč ne, když to máš jako koníčka, a všechno k tomu k dispozici... Mně to holt neba, a auto mám spíš jako užitkové.

S těmi panty je to asi tak - jsou \"chytře\" navařené, takže pokud jsou vymleté, nezbývá než je převrtat, a ty šrouby - čepy - vysoustružit podle nich. Je to sice trochu opruz, ale je to nejčistší řešení ( a nebo, holt, vyměnit dveře).

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaké čepy máte přesně na mysli?

na 205 mám panty na jedné straně přivařené ke kastli a na druhé přišroubované ke dveřím. a ty panty jsou na osičce která je jaxi v háji. takže bych taky měnil. to to nejde jednoduše vymlátit? a asi budou vychozený i panty, tak mě čeká převrtání a vetší osičky...:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak autogen nemám. Taky mě to napadlo, ale radši bych byl pro něco šetrnějšího. Chci vyměnit čepy, protože se mi zdá, že jsou zatím v pr**** jenom oni.

Nejsem si úplně jistej jestli bych taky našel někoho kdo by mi udělal ten čep. Na hoře má kus závitu a ani nevím jestli je metrickej. V každým případě, dík za názory.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zavit se da vysoustruzit - to by nebyl (nemel byt) vubec problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoby: 205/309 to má jinak.

Jinak ten čep udělá každej rozumnej soustružník za chvilku (relativně). Je docela rozumné na to kdyžtak použít nějaký pořádný materiál...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už sem to konzultoval s našim soustružníkem a nebude to problem. Uděla mi čepy asi tak o 1mm silnější, převrtaj se panty a naperu je tam. V sobotu jdu na to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem to letos na jaře měnil taky na straně u řidiče. Měl jsem tam ty šrouby s tou malou hlavou:mad: Ale po stříknutí kapaliny jsme to sundali. Dveře mi lítaly a tak jsem si myslel že to vyřeší novej šroub(v peug. 50,- kč) A ono nic zase nahovno tak jsem vyklep to futro takovej plech ani nevím z čeho a upravil jsem si z 206 futro. To bylo něco jako klingerit nebo co plech a uvnitř to něco nevešlo se mi to tam a tak jsem to trochu opiloval a nacpal do pantu a ono to bylo super. Jinak ni zbylo ještě jedno futro z 206 no teda celej pant je to z toho potřeba vyklepnout:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nazdarek, podobny problem u P405 SRi rv89, 260tis. km, dvere u ridice provisle na konci asi o 1cm :( abych je zavrel musim je prizvednout :( Je tam witforduv zavit(pro strojare nevim jak se to pise..nekamenovat pls :) thx) a cep je vpohode, ten je tvrdej, ale pant je uplne vymackany a hlavne vyrezly, protoze na to jde volhkost a voda. Podle me jedina moznost asi to odvrtat a dat tam pak vetsi cep jak bylo receno. Hodne stesti vsem a otci jeste vic at uz muze zavrit dvere :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tam opravdu nikdo nemáte futra?? To je divný že by dělali ty panty takhle naprd. Protože když teda jednou odejdou tak je to vlastně v hajzlu. Pant je přivařenej a nedá se vyměnit. Pak zbejvá ta sranda s tím převrtáváním. Ale já jsem tam měl takový futro to jsem z toho vyloupal a dal tam to z 206. No je teda možný že to futro tam udělal předešlej majitel. Kdo ví.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V pantech jsou 4 vložky a 2 šrouby na jedný dveře. Vložky po demontáží dveří jednoduše odvrtej vrtákem 8 mm.

Od dveří nemusíš odpojovat omezovač otevření dveří ani elektriku, stači, když je posuneš trochu do zadu.;):cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.