Sign in to follow this  
Followers 0
jofo

Olejova vana.

19 posts in this topic

Pani kto my poradi a bude to fungovat tak ma u mna flasu domacej dobroty. Mam problem s unikom oleja okolo tesnenia olejovej vane. Prvy krat som vymenil tesnenie, tesnilo to tak mesiac a potom bola cela zasrata od oleja. Zmizlo za 1500km 3 litre oleja. Ked auto stoji tak je tam len mala mlacka skor by som povedal ze sa trati najviac za jazdy. Tak som to dal spravit do servisu: nove tesnenie+silikon. Olej vytiekol ani nie za dva tyzdne. dal som to reklamovat , tak tam dali tesnenie udajne origos peugeot, zas to iste-vytiekol. Bol som tam zas dvakrat az my nakoniec vratili korunky. Tak som potom lahol pod auto zas ja a dal som nove tesnenie, pritiahol som abol pokoj tak dva mesiace. Vravim ze su to suflikanti a nevedia zalepit vanu, ale teraz uz zas blika kontrolka mazania a zas chyba olej. Kua ja uz neviem co s tym je. Vana je rovna, neprehnuta neprasknuta, Evidentne to tecie cez tesnenie zo strany vyfuku, teda tej najnizsie polozenej strany. Cim to mam zalepit alebo co s tym? Budem vdacny za kazdy podnet.:o:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je drsné. Já bych se pokusil pořádně odmastit styčné plochy a přebrousil bych je velmi velmi jemným smirkem na rovném tvrdém podkladu. Pokud to valí i přes silikon tak to už je síla. Poslední řešení je pak horizontka frézka a ty styčné plochy přejet natvrdo o nějakou desetinku (drobné pokřivení ani nemusí být vidět - teplý olej je svině).

Share this post


Link to post
Share on other sites

uz jsem to tu kdysi psal, muze to mit i jinou pricinu.

Nedelali jste predtim neco na klikovce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdar Jofo.

Jak to tak čtu, tak si myslím, že příčina je možná někde jinde.

Nemáš ucpanou hadici pro odvětrání olejové vany? Nefouká to pod písty? Tlak ba pak nešel hadicí do sání, ale tlačil by se někudi jindy. Přes těsnění vany je to nejsnažší ...

Kdyby to vystřelovalo olejovej filtr, tak je špatnej redukční ventil tlaku mazacího oleje. Čerpadlo pak pouští celé množství do okruhu motoru a to většinou přetlačí těsnění na filtru oleje. Není to vystřelený těsnění a filtru a po vaně to pouze stéká pod auto?

Jenom pár myšlenek, co kdyby ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vana bola zrovnana na magnetke, ta je uplne rovna, ked som daval silikon tak som to odmastil, tie hadice pozriem to ma nenapadlo. To vostik: pokial si spominam tak to asi zacalo ked sa robila generalka motora , to je mozne tam bola von aj klukovka. Ak ta mozem poprosit tak aky to ma suvis s tym olejom. Dik vsetkym, ak niekoho este nieco napadne tak dajte vediet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jofo: jo CD uz je v Roznove :) ale ja tam budu az o vikendu. Dik z anej

ad ta souvislost s olejem: na \"domku\" klikovky, ktery je uplne u setrvaku jsou takove gumove tycinky a kdyz se davai nove, tak se tam stracne spatne davaji, musi se to poradne namazat a nejlepe ty tycinky k tomu domku nejak prilepit, nez se to tam dava. Kdyz se to neudela, tak se to trochu zhrna a pak to dela presne to same co to dela tobe (a me taky :))m

Takze te nechci strasit, ale asi te to ceka znova, ta vana a tesneni. Ty tycinky stoji asi 50 Kc primo u PEU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takze da sa to spravit bez toho aby som rozhadzoval klukovku?Teda dostanem sa tam ked zhodim vanu. Ked ti pravdu poviem tak si to neviem predstavit ako to vypada, ale vleziem pod voz a pozriem ako to vyziera.Vravis ze tie tycinky sa daju zohnat v pohode. Skus my aspon trosku objasnit aky na to maju tie tycinky vplyv. Ak to bude ono tak kupujem aj rovno granat a tym hovadam to pojdem vyhodit do vzduchu. Uz ma to prestava bavit s tymi nasima servismi. To ti niekedy napisem ako my menili tesnenie pod hlavou, hajzlici. Bol to ako zly sen. Tak sa maj a citim ze budem chystat nejaku butilku s dobrotou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrovna včera jsem to přetěsňoval na 405. Předtím jsem to dělal na dvou 305-kách, jedný 104-ce a na Mi16 a vždycky to bylo OK.

Vždycky odmastím obě styčný plochy (motor+vana), vč. nového těsnění. Přejedu hodně jemným smirkem a znova odmastím. Nepoužívám silikon, ale LUKOPREN přímo na těsnění olejových van, motorů atd. Může být šedý, nebo červený. Rozdíl je jenom v barvě. Aspoň myslím. Potom našroubuju všechny šrouby, ale nedotahuju je. Když jsou našroubovaný všechny šrouby tak je utahuju do kříže. Mělo by se to utahovat na přesně stanovenej moment¨, ale nikdy jsem neměl k dispozici momen?ák, tak jsem to prostě dotáhnul.

A neteče ti to přes vypouštěcí šroub? To je taky dost často příčina. Je tam taková měděná podložka a te je někdy vytlačená a netěsní. Já tam vždycky ještě pro jistotu dávám normální vodoinstalační těsnění (takový to červený - ne gumový).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako som pisal tak odmastene, obrusene-osmirglovane. Daval som tam ten silikon co sa pouziva na motory ten cerveny smradlavy. Cez srob to netecie. Sroby su dotiahnute. Kuva nejde my to do hlavy ako to mozee tiect ked tam by nemal byt vobec ziadny tlak.A tecie to iba na tej strane ako je vypustaci srob. Ja cakam co povie este vostik , na tie gumove tycinky ci co to je, aky to ma na to vplyv. A co tak keby som ti to dovieyol a skusil by si to?:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je fakt divný. To se pomalu vymyká normálnímu chápání. Nezkoušel jsi přiložit očištěnou vanu na blok motoru a podívat se jestli ti sedí pořádně vana na bloku motoru? Asi je to hovadina, protože to všechno stáhneš šroubama. Teď budu asi plácat kraviny, ale nemáš nějakou trhlinu na bloku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslim ze na bloku nic nieje. Vana je zasrata od tesnenie dole, keby to bolo na bloku tak je spinavy aj ten. Teraz cez vikend som to mal rozobrate, a nic som nenasiel . Ja uz fakt neviem, Skusal som aj druhu vanu, a bolo to rovnake. Pokial si spominam tak pokial nebol rozobraty motor tak to netieklo. Az potom to zacalo , a uz ma to stve poriadne, lebo tankujem viac oleja ako benzinu. Je evidentne ze to podtecie popod silikon a hlavne na strane od zotrvaku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to je jasny - zkur*ili to v tom servisu, kdyztam tu kliku montovali, stejne jako ja :).. Kdyz to budes sundavat, tak tu kliku nemusis vyndavat, akorat ten \"domek\" salku uplne u setrvaku.. Jsou v tom asi 2 nebo 3 srouby od vany a pulka toho velkego gufera... Jde to dost blbe ven, ale staci dat ty velke srouby (od domku) zcasti zpatky do der a trosku s tim vsemozne viklat.

Ty tycinky na to mali hodne velkey vliv :) proste to tam tesni.. Kdyz to rozeberes, tak to pochopis.. Ten tlak tam prave mozna je, ale taky nesmis zapomenout na to, jak ten oil caka od klikovky... A jestli to chces delat sam, tak ti doporucuju pevne nervy, ne jen 2 tycinky, ale radeji 10 a nekolik tesneni pod vanu. Asi to napoprve nedas. Ja to tesneni setril tim, ze jsem tam daval vystrizene z toho zeleneho papiru, co se daval na schades. On ten oil sice trochu pres to sel, ale bylo poznat odkud to jde. Takze az to prestalo jit od tech debilnich tycinek, tak jsem tam vrznul real origos strakos tesneni pod vanu :) Jojo - je to silena pakarna vychytavat tyhle musky :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dik moc. Som poteseny a uz cely trasiem ako to budem robit.Len mam taky problem ze ked som isiel k nasim odbornikom do servisu a pytal som si tie tycinky tak na mna pozerali jak na hovado ze co po nich chcem. Ku..y kym na mne nezarobia tak sa im nic nechce hladat. No uvidime co s tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vyckej casu - najdu ti to v katalogu a dam ti presny instrukce :)

Hlavne pocitej s tim, ze to nebudou mit skladem. Jestli teda jdes do autoriz. peu servisu.

Ja kdysi kupoval celou sadu na motor (noname) a tam to bylo. Dost dlouho jsem badal, kam to prijde, ale kdyz jsem to pak rozebral, tak mi to bylo jasny. Tobe to bude jasny taky :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

cislo dilu: 0127 05

cena 25kc/ks

baleni po 10ks, ale mozna to prodavaji po kusech. potrebujes 2 :D

Je to pro motor XU10xxxx

ak doufam, ze jsem se trefil a ocekavam pri tve pristi navsteve Roznova to \"neco dobre\" :D:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne a donesem dva aby sme mali co vytrubit. Ked nebude mazat motor tak sa namazeme aspon mi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.