Honza_jT

P405 - spotřeba oleje

36 posts in this topic

Zdravím všechny,

měl bych menší dotaz na spotřebu oleje:

Moje 405 1,9 SRI (DKZ) 88 kW z r. '90, žere na můj vkus dost oleje (cca litr na 500 km), přestože motor jde bezvadně, táhne dokonce ještě o něco líp než předchozí 405 (s totožným motorem), která žrala "jen" obligátní litr oleje na tisíc km (což jsem bral, že je v normě) a byla motorově taky ve velmi dobré kondici. Ve vodě olej není, pod autem taky ne.

Nemám moc velký roční nájezd, takže mi to sice žíly netrhá, ale přeci jen bych rád věděl, kde může být problém.

Díky

Honza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Litr na tisíc km že je v pohodě? :bojim Já nevim, ale právě že mi to tolik žralo a šup šup už se mi dělaj gufera... Ale kupodivu nečudil ani nesmrděl...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vydrýsek

Litr na tisíc km že je v pohodě? :bojim Já nevim, ale právě že mi to tolik žralo a šup šup už se mi dělaj gufera... Ale kupodivu nečudil ani nesmrděl...

Apropo v manualu pisu ze je to v norme 1l na 1000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravim, rozhodne 1L oleje na 1000km neni v pohode, to je zrout i travy okolo silnice. Bezne u vsech aut je 0,1L/1000km!! Kdyz vezmete v potaz ze bezna napln do auta je kolem 5L oleje a vymeny interval je rekneme 20tis km, takze vysledkem me nikdo nepresvedci ze 25L oleje na vymeny interval je v norme, to je pekny drahy provoz a toho auto bych se okamzite zbavil. prodavame oleje, takze nejaky prehled uz mame.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to jsem si říkal, že 1l/1000km co mi ta potvora žere je až moc, a ono je to u 405 mormální:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: eriq

zdravim, rozhodne 1L oleje na 1000km neni v pohode, to je zrout i travy okolo silnice. Bezne u vsech aut je 0,1L/1000km!! Kdyz vezmete v potaz ze bezna napln do auta je kolem 5L oleje a vymeny interval je rekneme 20tis km, takze vysledkem me nikdo nepresvedci ze 25L oleje na vymeny interval je v norme, to je pekny drahy provoz a toho auto bych se okamzite zbavil. prodavame oleje, takze nejaky prehled uz mame.

Mrkni do jakýhokoliv manuálu a uvidíš, že píšou max. spotřebu oleje 1l/1000km;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tvoj motor ma uz viac km a preto su zrejme vydrate voditka ventilou, len tak pre zaujimavost by mali mat volu voci hlave 0,05 mm a potom by sa ti ziadny olej nestracal... zabranit sa tomu da tak ze na kazdy ventil osadis malicke gufero, potom by sa tvoj problem mal stratit ;-) caf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kluci, ze to pisou je hezky, ale potom ten motor asi vyrabi v Rusku ne? ;o) Paneboze 25L na vymeny interval, to se pojistili ze kdyz tam olej chcije proudem tak je to v poradku ;o)) pokud je motor v poradku tak normalni ubytek je tak do 2L, kdyz to zacne brat prejde na hustsi olej, vetsinou to pomuze. Delaji se i oleje jako treba Sunoco Marathon 10W40 ktery umi trochu dotesnit a tolik se neodparuje takze take usetri spotrebu oleje. Kdo by mel zajem muze se ozvat pro vice info. ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to je lol 1l/500km :(

Sice mám jiný motor, ale padne mi za den +- 15 kapek oleje na zem , takže přes noc normálně najdu little loužičku => někde mi to chčije a nevím kde ) ... a co 1000km to vezme MAXimálně půl litru :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mám udělaný ty gufera... ty co tam byly už tvrdý jak beton, prostě ne kus gumy ale umělý hmoty... + teklo to ven těsněním pod víkem ventilů... takže ted jsem zvědav jak to bude žrát.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli fakt už z fabriky píšou maximální spotřebu oleje 1l/1000km, tak to mám teda štěstí, protože mezi výměnou (10000km) doleju max 2dcl a nebo se nemusí lít nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zatim nevím, táta tam obratem přistavil Scénica na rozvody, olej apod., a platit to bude i za mě, takže se budu muset zeptat kolik hodin prace to bylo a budu to muset spočítat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gufera na ventilech jsou slabina těchto motorů.Docela by mě zajímalo jestli na to už dnes používají nějaký lepší silikon,nebo to drvá i u novějších modelů?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.