Leo

Regulace palivového čerpadla HDI – stojím

16 posts in this topic

Dnes v poledne jsem jel autem po namrzlé cestě (pořádně se auto protřepalo), potom jsem zaparkoval a když se po hodině k autu vrátil, tak jsem už nenastartoval. Startér se točí, vše funguje normálně, akorát se netočí palivové čerpadlo. Už se mi to jednou stalo, ale to po vyndání klíčku při druhém pokusu nastartovat šlo.

Co jsem zjistil:

Na palivovém čerpadlu jsou čtyři dráty a po zapnutí zapalování není ani na jednom napětí (předpokládám, že ty dva tlusté jsou napájení čerpadla a jeden až dva bude palivoměr). Napětí není ani na pojistce v motorovém prostoru (číslo pojistky 25). Dál jsem to nezkoumal, protože nevím co.

Otázky:

1. Jak funguje regulace palivového čerpadla (napětím, reguluje se samo podle tlaku nebo třetím drátem z venku)?

2. Má být při zapnutí zapalování na čerpadle 12V?

3. Může být vadné palivové čerpadlo?

4. Způsobil by takovéto chování vadný regulátor tlaku paliva (kdysi jsem měl problémy, které mohl způsobovat, ale pak se vše vyřešilo a vše fungovalo).

5. Ve schématu jsem došel od pojistky k nějakému "vícefunkčnímu relé regulace motoru", které by mělo čerpadlo spínat. Nevíte někdo kde je?

6. Napadá někoho nějaká jiná příčina?

Děkuji za reakce.

[upravil dne 7/1/08 Leo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

ano po zapnutí zapalování má být na dvouvh tlustých drátech cca 12V napětí u mě je to bílý a zelenožlutý. PO natlakování na požadovaný tlak, se čerpadlo vypne a tím pádem zmizí dočasně napětí na těchto svorkách, Po nastartování se čerpadlo zase rozjede a je tam pak už trvale 12V.

Pokud Ti nejde ani při otočení klíčku šťáva do konektor tak to čerpadlem nebude. Pokud jde, tak h máš posmrti. Pokud by jsi chtěl náhradní jedu do Polska koncem ledna a jsou za hubičku oproti cenám u nás, psal jsem to v sekci 406tek.

Nevím kam je zapojenej regulátor tlaku jestli do ECU nebo an to výcefunkční relé, ale ten pokud odejde úplně odstaví auto tak, že startér točí ale auto nechytí, kamošovi tak odešla Xantie. Pokud by to bylo tím a v Pežotu chtěli vyšší cenu než 5tisíc za něj tak se ozvy vím kde ho sehnat za slušnejší peníz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud vim (cerpadlo mam menene) tak zadna regulace neni, cerpadlo proste bezi na nejake konstantni obratky a to "co zbyde" obstarava prepad kdy se nafta vraci pres chladic do nadrze. Po otoceni klicku bezi cerpadlo 5 - 10 sekund a spusti se znova po nastartovani. Jinak me stalo 5000,- (samotny motorek) a co jsem tak slysel tak z Polska opravdu nebrat :bojim ale je to na kazdem jak chce "setrit" :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Xantik

Ahoj,

ano po zapnutí zapalování má být na dvouvh tlustých drátech cca 12V napětí u mě je to bílý a zelenožlutý. PO natlakování na požadovaný tlak, se čerpadlo vypne a tím pádem zmizí dočasně napětí na těchto svorkách, Po nastartování se čerpadlo zase rozjede a je tam pak už trvale 12V.

Pokud Ti nejde ani při otočení klíčku šťáva do konektor tak to čerpadlem nebude. Pokud jde, tak h máš posmrti. Pokud by jsi chtěl náhradní jedu do Polska koncem ledna a jsou za hubičku oproti cenám u nás, psal jsem to v sekci 406tek.

Nevím kam je zapojenej regulátor tlaku jestli do ECU nebo an to výcefunkční relé, ale ten pokud odejde úplně odstaví auto tak, že startér točí ale auto nechytí, kamošovi tak odešla Xantie. Pokud by to bylo tím a v Pežotu chtěli vyšší cenu než 5tisíc za něj tak se ozvy vím kde ho sehnat za slušnejší peníz.

Na svorce k čerpadlu není 12V ani po zapnutí zapalování. Může toto způsobit vadný regulátor tlaku paliva? Kde se prosím nachází (vlákno o čištění mám pročtené, ale nevím kde ho hledat)?

Po nastartování, když je na svorce čerpadla 12V jede pořád naplno, nebo se tlak nějak reguluje podle potřeby?

Jinak auto má tendenci startovat dokonce, když bylo teplé tak jakoby chytlo a okamžitě zhaslo, ale chybí mu prostě tlak čerpadla. Ještě mne napadlo zapojit 12V na čerpadlo přímo od zapalovače (pro otestování), ale to asi riskovat nebudu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpovím nejdřív na výše uvedené otázky :

1. Regulace palivového čerpadla je časová. Pokud počítač motoru nedostane do určité doby signál od snímače otáček motoru že se motor otáčí vypne napájení vícefunkčního relé. Čerpadlo se zastaví.

2. Po zapnutí zapalování se čerpadlo roztočí a na svorkách je 12 V.

3. Palivové čerpadlo samozřejmě může být vadné, ale nejdřív je třeba zkusit ho roztočit.

4. Regulátor tlaku paliva je součástí vysokotlakého čerpadla, reguluje hodnotu vysokého tlaku dodávaného vstřikovačům. Nemá přímou souvislost s čerpadlem v nádrži.

5. Vícefunkční relé napájí mimo jiné čerpadlo v nádrži. Dobu a trvání sepnutí řídí počítač motoru. Je u P-406 vedle počítače motoru v umělohmotné bedýnce u expanzní nadržky chlazení. Počas chodu motoru je relé sepnuté a čerpadlo v nádrži běží.

Někde v motorovém prostoru je třeba najít inerční spínač. Je to červená jakási jakoby gumová krytka - tu je potřeba zmáčknout. Tento spínač přerušuje napájení čerpadla v nádrži v případě převrácení vozidla, možná jenom ten vykočil, když jak píšeš se auto pořádně protřepalo.

Když to nepomůže, klidně napoj čerpadlo v nádrži přímo na 12V - bílý drát je +, zelenožlutý -, takhle zjistíš jestli se čerpadlo otáčí.

Pokud se čerpadlo neroztočí ani potom, musí se vyndat z nádrže a vyměnit za nové.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ak ti pri otoceni klucika "nebzuci" podavacie cerpadlo v nadrzi moze to byt nasledkom prudkeho otrasu, vtedy zvykne "vyskocit" itercni snimac... vsetko co musis spravit je najst ho- je niekde okolo motora a potom prstom zatlacit na cervenu gumicku ktora je z hornej strany na snimaci... mozno je len vyskoceny a po zatlaceni ti opat pojde podavacie cerpadlo a tym aj motor... skus to!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

„Červený spínač“ jsem zkoušel mezi prvními (kdyby vypnul, tak bych asi ani nedojel).

Nejspíš to bude nakonec to čerpadlo. Z Vašich příspěvků jsem si totiž uvědomil, že jsem zapnul zapalování a až potom jsem šel s měřákem měřit napětí. To se však má krátce po zapnutí vypnout (čerpadlo má čerpat jenom krátce). Dnes ráno jsem to zkusil prověřit a napětí tam skutečně krátce po spuštění zapalování je.

Takže musím nějak zvětšit díru v karoserii, aby šlo čerpadlo vyndat (bez demontáže nádrže) a sehnat nové.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na co by jsi zvetsoval diru? Musis si s tim trochu pohrat, tu a tam ho spravne natocit a pujfr vrn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MatrixChose

Na co by jsi zvetsoval diru? Musis si s tim trochu pohrat, tu a tam ho spravne natocit a pujfr vrn.

Už jsem to zkoušel na podzim. Matku určitě ven nedostanu (nakonec se mi povedlo ji odsunout vedle), ale ten koš čerpadla je prostě moc velký a taky ven nešel. Už to tady někdo řešil podobně a dával i fotku. Připadá mi to jako by karoserie byla univerzální, ale do tohoto modelu se prostě dávaly širší koše s čerpadlem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslis jako do noveho? Co jsem videl ja, uz asi 3 auta tak to u vsech slo, spatne ale slo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nový model HDI 80kw prostě dírou čerpadlo ven nedostanu (v servisu to prý řeší demontáží nádrže).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak závada opravena. Byl to vydřený komutátor na čerpadle paliva. Veřejná pochvala Xantikovi, díky jehož radě (bouchnout zespodu do nádrže, rotor se pootočí a chytne kontakt) jsem mohl s autem nouzově po městě jezdit a zařídit vše potřebné :super.

Docela hezky kulatou díru jsem vystřihnul špičkou nůžek na plech (v breaku není totiž čerpadlo Bosch, které projde dírou), sehnal jsem originální čerpadlo s košem v Autobenex Siemens VDO 228-222-015-003 po přečíslování 228-222-015-010Z za 3600,- (v Auto Kelly měli jako náhradu Bosche o málo dražší). Výměna s vhodnou dírou tak na patnáct minut (po sundání matky jsem čerpadlo vyzvedl a z koše vysál naftu, aby se po naklonění čerpadla nafta nevylila do auta a lehce šlo ven i s přidělaným plovákem). Je poznat, že nové čerpadlo je o poznání tišší a není téměř slyšet.

Docela mne překvapilo, že ve starém čerpadle bylo sítko krásně čisté bez nánosů jak uváděli někteří členové i s fotkami. Prostě to čerpadlo odešlo po 120000km obroušením komutátoru a konec :(. Teď ho budu vozit v autě jako záložní, protože se na něj dá nouzově dojet (po použití kladiva) :roker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tim bouchanim to tata delal asi 1/4 roku :D Jinak teda moc nevydrzelo. To nase neco pod 400 000 km :aut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MatrixChose

S tim bouchanim to tata delal asi 1/4 roku :D Jinak teda moc nevydrzelo. To nase neco pod 400 000 km :aut

Kdo ví, jestli je těch 120000km skutečných :myslim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leo, teď už jen vyzkoušet natankovat plnou nádrž a zkontrolovat jestli jsi dobře uložil těsnění a nepovyskočilo Ti při monátži. Pokud Ti nafta poteče pod auto, je to jasný. :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Xantik

Leo, teď už jen vyzkoušet natankovat plnou nádrž a zkontrolovat jestli jsi dobře uložil těsnění a nepovyskočilo Ti při monátži. Pokud Ti nafta poteče pod auto, je to jasný. :super

Na to se taky chystám. Těsnění tam hezky leželo a tak jsem na něj raději nechytal a dal nové čerpadlo :papa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.