Sign in to follow this  
Followers 0
Kelfik

Něco mlátí vepředu na poloosách či co

19 posts in this topic

Zdravím, problém s P306kou 1.4i, v pátek mi cestou domů když jsem trochu zatáčel do prava občas lehce cukalo něco vepředu vpravo, jak by poskakovalo kolo po cestě, ale na pérování ani řízení není vůbec nic poznat. Dnes když jsem jel podruhé tak tam něco strašně mlátí a vibruje vepředu, už od rychlosti 50km/h, třese se mi celý auto. Zjistil jsem že na pravé poloose byl namotaný nějaký hadr, fajn odmotal jsem ho, ale dělá to stále pořád, čím rychle jedu tím je to horší, nad 80km se nedá vůbec jet, vibruje to a mlátí dost, je jedno jestli zatáčím, brzdím, zrychluju či co, je to zavislý jen na rychlosti, občas to na chvíli i přestalo. ALe v řízení nic není, volant neškube, prostě vůbec nic, nerovnosti to tlumí stále dobře. Jsem z toho úplně bezradný. Díky za nápady a rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Má kolo nějakou vůli? Chyť za něj a zacloumej s tím jakoby ze strany k motoru a pak zase k sobě.

Může to být ložisko, nebo i povolené kolové šrouby - či povolená matice na poloose.

Kdyby bylo kolo špatně vyvážené, spíš by ti to házelo do řízení... :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

podle mě by mohl být v háji homokinetiský kloub,koukni na prachovku jestli neni prasklá,jestli jo tak je jistej

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdž budou v háji doporučuju servis GLOGAR u Příbrami - levné a kvalitní jak práce tak i přístup k zákazníkovi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dělá to i pří jízdě rovně, právě že na ten kloub to moc nevypadá, to by nejdřív snad se začalo projevovat postupně, ale to bylo z ničeho nic, během 1-2 kilometrů se to z lehkého občas klepnutí při zatáčení do prava a pak najednou, strašný bouchání a vibrace. Nemohl třeba nějak ten zamotaný hadr na poloose ji poškodit? Manžety jsou OK, už jsem je kontroloval. Jsem z Opavy. Ještě zkusím to ložisko, ale už sjem jedno měnil a to začínalo postupně hučet, tohle prostě jak by něco mlátilo do auta zespod a třáslo s ním.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z Opavy to do Příbrami nemáš zrovna za bukem - já si myslím, že Ti tam ten hadr musel provést nějakou paseku (třeba se blbě namotal a poloosa se ohla).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medvěd: No obávám se, že to muselo nějak vyhnout poloosu, okem ale není nic vidět, ani tam není cítit vůle. Bojím se aby to neudělalo třeba paseku i v převodovce, ložiska atd??

Share this post


Link to post
Share on other sites

na Citroenu tyto pazvuky dela casto pritlacna tyc, nevim jak se tomu nadava, KOST tusim ;o)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eriq: A kde to je a jakou to má funkci? Záleží jak moc velký pazvuky dělala, prože mě to houpe s celý autem a mlátí to fakt hodně, zvuky jak bych místo kola měl čtverec, ale s řízením nebo jízdou je vše ok, volant neškube ani nic

Share this post


Link to post
Share on other sites

mně tam mlátily tyčky od stabilizátoru, ale zase nemlátily když jsem jel po rovině, jen přes hrboly. A to že se ti třese celý auto - koukal si na kolo, jestli si třeba nenalej na nějakej kamen a nemáš hnutej disk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo až to vyřešíš tak dej vědět. Mamka má Suzuki Wagon R+ má najeto asi 65 000, kola vyvážený , ale jak se dostane kolem 100 km/h tak jí to začne taky vybrovat. Sice se vybrace nezvyšujou ale jdou pořád :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo myslel jsem ty tycky stabilizatoru jak pise Kekros, nemohl jsem si vzpomenout na nazev ;o) sebemensi hrbol a rany jak kladivem do podvozku do zeleza. kloub te tycky mel vuli 2mm. a druhej 4mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skontroluj manzetu (cierna gumena prachovka) ci nieje roztrhnuta alebo poskodena... pokial nie je tak je mozne ze mas poskodeny homokineticky klb alebo ide proste "nasucho" cukanie v napreve pozorujes iba pri prejazde zakrutou a ked je auto v zabere ze? Pri vyradenej rychlosti je vsetko OK ze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alebo je este jedna moznost: na spolujazdcovej strane (dlhsia poloos) ma pomocne lozislo... skontroluj ci nieje poskodene... to by mohol byt tvoj problem ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud vyřadím, není rozdíl, mlátí to stále, je jedno jestli zatáčím jedu rovně, čím rychleji jedu tím víc to mlátí. Manžety jsou plně ok. Je tedy možné že by ten stabilizátor dělal takový rány a houpal s autem? No kouknu ještě na to pomocné ložisko taky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dnes autíčko putovalo do servisu ke známému, diagnoza: Prasklá pravá poloosa, čepy řízení KO a úplně rozhozená geometrie přední a něco na servu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.