Sign in to follow this  
Followers 0
pavel626

205 1.8D špatně topí

12 posts in this topic

tak jsem si přivezl 205ku ze servisi mimo jiné mi servisman dělal rozvody a s tím i vodní pumpu.Absolvoval jsem asi 100km cestu a topení chvíli topí a chvílema ne. Může to být zavzdušněné??jak mám postupovat?? díky za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

díky za rady a odkazy jěště bych požádal o radu jak se má správně topení odvzdušnit kdyby to šlo díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor musí být zahřátí na provozní teplotu a pak odvzdušnit, dokud nebude pouze voda bez vzduchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vzadu, jak je přívod od sání, je na hadici k topení taková malá bílá čepička - to je odvdušňovák (někde v prostoru za vývějou, lítá tam to kolo a řemen.. tak bacha, ať nepřijdeš o prsty ! (a já že nedělám adrenalinové sporty ;) )

Ehm, a bylo by záhodno mít ještě otevřené topení :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem to provedl a zlepšení nastalo znatelně ,nicméně bch čekal že diesel bude topit lépe. píše se všude zanešené hadice ,radiátor atd. Prodává se nějaká chemie která by se tam nalila a pomohla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

benzíný dycky topjej líp jak nafty, maj větší provozní teplotu a ztrátový teplo - rychleji se ohřívaj.. nicméně 205ka když je všechno v pořádku tak topí dobře.. záleží na co si zvyklej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pročištění chladicí soustavy jsou různé "sajrajty" nebo se prý používá roztok sody. Na ibize jsem rok jezdil s prasklou hlavou-olej do vody,stalo seže se ucpal chladič,tak šel ven,vypláchl jsem jej asi 2x naftou,poton benzínem a nakonec jsem to proplachoval jarovou vodou.Pak jse taky zkoušel sodu-cca 3lžíce na obsah chlad.soustavy a zahřát na prov.teplotu,nebo stím chvíli jezdit ,pak vypustit,propláchnout pitnou vodou (2X) apoté nemrzku.O tom,že by benzíny topili více není pravda,větší provozní teplotu mají naftové motory ale relativně déle to trvá než se ohřejí a déle než vystydnou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám termostat na 82 °C a při -10, než se auto celé prohřeje, tak to trvá asi 20-25 km. (a to mám ještě navíc střčešní okno bez deklu)

jinak, srovnej si, kolik žere v zimě diesel a kolik benzín, přičemž výhřevnost obou paliv je +/- stejná.

mmch: loňskou zimu jsem jezdil s otevřeným/seklým termostatem... teprve při 130 km/h začal foukat vlažný vzduch - takže tímto poznatkem bych uzavřel moje rozjímání o tepelné bilanci motoru ;)

for dýzl: soda je zásaditá látka a ta ti "vodní kámen" nerozpustí... jestli chceš rozpustit vodní kámen, tak buď nasypat "Calgon", nebo použít octovou vodu (a zase jsem u dubových pilin :D )

- ne, vážně... osobně bych tam žádný sračky nelil, tedy, pokud nechceš teď v zimě měnit chladič nebo výměník topení... ale je to jen a pouze moje doporučení, ostatně je to tvoje auto a tvoje peníze. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak pise -vix- chemie vetsinou odstrani kamen a pak to zacne kapat.vyplachni to vodou, odpoj obe hadice od topeni a vyplachni to proudem vody,chladic to samy.Opatrne na tlak. Jestli jezdis nakratko ,dej si decku-dekturu pred chladic a jeto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: dýzl

Na pročištění chladicí soustavy jsou různé "sajrajty" nebo se prý používá roztok sody. Na ibize jsem rok jezdil s prasklou hlavou-olej do vody,stalo seže se ucpal chladič,tak šel ven,vypláchl jsem jej asi 2x naftou,poton benzínem a nakonec jsem to proplachoval jarovou vodou.Pak jse taky zkoušel sodu-cca 3lžíce na obsah chlad.soustavy a zahřát na prov.teplotu,nebo stím chvíli jezdit ,pak vypustit,propláchnout pitnou vodou (2X) apoté nemrzku.O tom,že by benzíny topili více není pravda,větší provozní teplotu mají naftové motory ale relativně déle to trvá než se ohřejí a déle než vystydnou.

Ta poslední věta to je teda perla....:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.