Sign in to follow this  
Followers 0
Jefe33

Zatížení zadní nápravy

34 posts in this topic

Zdravím, asi před dvěma měsíci jsem dělal repas zadní nápravy (cena v Peugeotu asi 14 000), nevím přesně co tam měnili, ale každopádně mi zvedli zadek pomocí nějakého napnutí torzní tyče. Mám i nové zadní tlumiče (Monroe).

když mám prázdné auto, tak to zvenku vypadá ok, zadek je dost vysoko, ale jakmile naložím dozadu tak 200 kilo (2 cestující v zadu + 60 kg náklad v kufru) tak se mi zdá, že zadek příliš klesne. Ale problém je v tom, že nevím jak se to má normálně chovat.

Nemáte někdo zkušenost?

Mám 306 break xr, 1,6, r.v. 1997

[upravil dne 5.1.2008 Jefe33]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajímalo by mě nejvíce kolik je takové bezpečné (aby se zbytečně neničila náprava) zatížení zadní nápravy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel jsem ve dvou lidech a v kufru jsem měl 5 balení obkladaček (jedno asi 30Kg) a dva pytle lepidla (asi taky 30Kg, už nevím přesně). Bylo i pár drobností asi dalších 20Kg.

Dohromady přibližne 230Kg, auto si hačlo jen trochu:)

Torzka se dá přesadit, ale netuším jak:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

no taky záleží pokud jezdíš častěji naloženy tak bych si nechal přitvrdit tlumiče :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Creams

no taky záleží pokud jezdíš častěji naloženy tak bych si nechal přitvrdit tlumiče :)

Nevíš kolik to tak stoji?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mě zajímá zatížení zadní nápravy? Z makra jsem škrtal o plastový podběh až jsem ho poškodil!Musel jsem ho vyměnit!Podotýkám že nákup nebyl velký.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tlumiče zadní nápravy od A.K. Ceny se pohybují od 650kč do 1575kč. Cena za kus. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: dzavel

Původně zaslal: Creams

no taky záleží pokud jezdíš častěji naloženy tak bych si nechal přitvrdit tlumiče :)

Nevíš kolik to tak stoji?

Pokud by jsi byl z ostravska znám člověka co staví taky podvozky na zakázku a jen přitvrzeni tlumičů vyjde cca asi 400kč/ks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiež mám auto po generálke zadnej nápravy aj nové tlmiče. Mám to maximáne zvihnuté. Keď to zaťažím 5-timi ľudmi tak to občas šúcha o podblatník. Tiež ich už mám trochu zodraté.

Obutie mám 6J14, 185/65 R14. Je to normálne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky se mi to nezdá normální .Mám ty samé rozměry a je to podle technyčáku! :bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: zetor

To se přitvrzuje starý tlumič?? ňejak to nechápu.

No klasika rozebere se a plni se novou kapalinou a dají se přitvrdit

Share this post


Link to post
Share on other sites

videl som take bazmeky ktore sa montuju vedla zadnych tlmicov v pripade ked auto taha za sebou obytny prives.malo by to pritvrdit zadnu napravu.ale ako by sa auto spravalo nezatazene neviem. bolo to na nejakej nemeckej www stranke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) max.zatížení náprav máš v manuálu nebo vpředu pod kapotou na štítku

2) když vozíš něco těžšího, máš si víc nafoukat zadní pneumatiky (viz manuál, nebo samolepka někde v autě (na dveřích?)

Víc neporadím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak pneu nafoukané mám, zas takový technický antitalent nejsem.

Jen mě udivuje, že i po repasu nápravy občas nevidím gumu nahoře, ale až disk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jefe33

Tak pneu nafoukané mám, zas takový technický antitalent nejsem.

Jen mě udivuje, že i po repasu nápravy občas nevidím gumu nahoře, ale až disk.

Sorry, nechtěl jsem se tě nějak dotknout, ale on ten rozdíl mezi nenaloženým kombíkem a naloženým je někdy i 0,6 (prázný třeba 2,1 a plný 2,7...).

Což je pak znát.

Otázkou je zda už nejsou unavený péra. :nevim

[upravil dne 10/1/2008 Marcel505]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marcel505

Původně zaslal: Jefe33

Tak pneu nafoukané mám, zas takový technický antitalent nejsem.

Jen mě udivuje, že i po repasu nápravy občas nevidím gumu nahoře, ale až disk.

Sorry, nechtěl jsem se tě nějak dotknout, ale on ten rozdíl mezi nenaloženým kombíkem a naloženým je někdy i 0,6 (prázný třeba 2,1 a plný 2,7...).

Což je pak znát.

Otázkou je zda už nejsou unavený péra. :nevim

[upravil dne 10/1/2008 Marcel505]

U 306ky jsou taky v zadu péra ???

To moje péro je taky někdy unavený . :P :P

[upravil dne 10.1.2008 myryn]

[upravil dne 10.1.2008 myryn]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.