Sign in to follow this  
Followers 0
pavel626

vstřikování--nafta

12 posts in this topic

pánové jsem v naftě nováček a chci se optat jak funguje vstřikování do čerpadla jde nafta a ta je dodávána motoru trubičkami které z čerpadla jdou a ted to co chci vědět mezi tou trubičkou a motorem je asi vstřik.

Zajímalo by mě zda se vstřik nějak čistí či se mu dává nějaká ůdržba, zda čištění zvládnu sám za pomocí nějaké chemie či to musím svěřit odborné dílně. V jakém případě se kupují nové vstřiky a kolik asi stojí --Peugeot 205 1.8D či jestli se nechají nahradit vstřikami z jiného vozu myslím tím jiné značky-levněji??

děkuji a prosím o trpělivost (nekamenovat):papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vstřík se nečistí /aspoň o tom nevím/- jedná se pouze o nastavení vstřikovacího tlaku - při kterém je nafta "vstříknuta" do válce - u mě 306 jsou to podložky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 1,8 pasujou v poho český trysky, tuším tak 250 za kus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hafity napsal-Na 1,8 pasujou v poho český trysky, tuším tak 250 za kus.

můžeš napsat výrobce těch českých vstřiků a kde v jakém obchodě se nechají koupit??dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak nevim jak u D ale u HDi se trysky cistej ale ted nevim jak se to zareni nazyva. Taky to stoji okolo 250,- kus a kdyz budes hledat tak urcite najdes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trysky se snad čistí ultrazvukem, ale pokud bych si měl vybrat mezi vyčištěnýma a novýma za stejnou cenu, tak bych šel asi do nových. Vyrábí to, tuším, Motorpal ČB. Možná už se to jmenuje jinak....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

Trysky se snad čistí ultrazvukem, ale pokud bych si měl vybrat mezi vyčištěnýma a novýma za stejnou cenu, tak bych šel asi do nových. Vyrábí to, tuším, Motorpal ČB. Možná už se to jmenuje jinak....

Tak to je kazdopadne pravda, me uz ty trysky vychazeji jinak :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyby stály trysky na HDI 250 Kč/ks, to bychom se měli jako v pohádce

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medvěd

Kdyby stály trysky na HDI 250 Kč/ks, to bychom se měli jako v pohádce

Presne tak, uz by tam pred 3/4 rokem davno byly... :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Medvěd

Kdyby stály trysky na HDI 250 Kč/ks, to bychom se měli jako v pohádce

Kdyby byly v pr*eli ryby, nemusely by bejt rybníky.... a co stojej jednotlivý věci na HDi jsi dobře věděl předem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: pavel626

pánové jsem v naftě nováček a chci se optat jak funguje vstřikování do čerpadla jde nafta a ta je dodávána motoru trubičkami které z čerpadla jdou a ted to co chci vědět mezi tou trubičkou a motorem je asi vstřik.

Zajímalo by mě zda se vstřik nějak čistí či se mu dává nějaká ůdržba, zda čištění zvládnu sám za pomocí nějaké chemie či to musím svěřit odborné dílně. V jakém případě se kupují nové vstřiky a kolik asi stojí --Peugeot 205 1.8D či jestli se nechají nahradit vstřikami z jiného vozu myslím tím jiné značky-levněji??

děkuji a prosím o trpělivost (nekamenovat):papa

Na konci té trubičky vedoucí z vysokotlaké části vstřikovacího čerpadla je vstřikovač. Ten v téhle jednoduché verzi je plně mechanický, jednopružinový. Obsahuje tedy vstřikovací trysku, sestávající z tělesa a jehly (taky se tomu říká "špička" ), a dále pružinu a seřizovací podložky, pomocí kterých se seřizuje otevírací tlak dle předpisu. Celému tomu bagu (tělesu vstřikovače), který to všechno obsahuje, se říká držák.

Není na tom nic, co by šlo měnit doma. Jediné, co na tom jde, je vymontování celého vstřikovače - dlouhým ořechem 27. Pod vstřikovač patří měděná podložka a tepelný štít - mění se VŽDY za nové!!!

Vstřikovač se kontroluje a seřizuje na stolici, kontroluje se tvar paprsku a otevírací tlak. Pokud "uchcává", je nutné vyměnit "špičku" - ta pro tyhle motory, jak již bylo řečeno, stojí okolo 300,-Kč z MotorPalu (nevím ale, jestli se ještě dělají), a nebo okolo 1.000,-Kč od Bosche (jsou ale i další výrobci, např. Delphi).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MatrixChose

Tak nevim jak u D ale u HDi se trysky cistej ale ted nevim jak se to zareni nazyva. Taky to stoji okolo 250,- kus a kdyz budes hledat tak urcite najdes.

JJ čisstí se to v ultrazvukových pračkách,celkem slušná věcička...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.