Guest mirec.dudo

olej, filtre

10 posts in this topic

ciao

mal by som niekoľko otázok (mám 307sw, 2,0 HDI, 110k):

1 - po koľkých km treba meniť olej?

2 - predchádzajúci majiteľ tam dolieval BP ale neviem aký, takže aký olej je najlepší?, počul som že TOTAL?

3- ked sa mení olej je treba meniť aj olejový filter a palivový filter? a kde sa vlastne ten palivový nachádza? treba na výmenu ísť do servisu?

Dakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mirec.dudo

ciao

mal by som niekoľko otázok (mám 307sw, 2,0 HDI, 110k):

1 - po koľkých km treba meniť olej?

2 - predchádzajúci majiteľ tam dolieval BP ale neviem aký, takže aký olej je najlepší?, počul som že TOTAL?

3- ked sa mení olej je treba meniť aj olejový filter a palivový filter? a kde sa vlastne ten palivový nachádza? treba na výmenu ísť do servisu?

Dakujem

neviem ci to je take idte ako na benzine ale na benzine sa meni po 30 000 km olej aj vsetky filtre olejovy palivovy vzduchovy a olej davame 5w40 a ked menis olej tak je jasne ze aj filter

EDIT: a prehliadku si mozes spravit aj doma ak najdes vsetky filtre je to tam poschovavane ...:xvulja mam preto radsej auta ktore sa robili do roku 1995 lebo to je ozajsny motor a neie vsetko schovane aby si stim chodil do servisu:xvul

[upravil dne 3.1.2008 maNkovic]

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 - interval výměny je individuální. 30 000 km je uváděno jako maximální interval, jinak se to zkracuje podle podmínek, ve kterých se jezdí. Pokud jezdíš často ve městě, což znamená prašné prostředí, neustálé akcelerace a zastavování, jízda na krátké vzdálenosti (časté studené starty motoru), měla by se výměna provádět cca po 10 - 15 tisících km. Ten olej zas tak drahý není, aby se to nedalo tomu autu dopřát.

2 - Nalij tam olej, který předepisuje výrobce. Pokud od toho máš servisní knížku, mělo by to být tam (tipnu si Total Quartz 9000), pokud ne, tak tuším, že HDIčka mívají předepsanou viskozitu 5W40, samozřejmě odpovídající výkonnostní kategorie (B3/B4, CF?). Ale tohle ti přesně neřeknu, jelikož diesly moc neznám.

3 - nevím jak palivový, ale olejový určitě. Stojí asi dvě stovky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,0 Hdi 110 PS je interval 24 měsíců nebo 20.000km pro normální zátěž. Jelikož má tento motor FAP !!! tak olej Total INEO 5W-30. Vzduchový + palivový 60.000 km. Ten vzduchový doporučuji častěji, nejlíp současně s olejem po 20.000 km. Na našich silnicích se docela práší a po 40.000 km je většinou nepoužitelný.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FUCHS TITAN GT1 PRO C-2 5W-30 je pro tento motor, je to olej vyrabeny ve francii specilane pro PSA

Share this post


Link to post
Share on other sites

já nevím jak vy,ale já mám 2.1td a olej měním po 15000km a s tím ihned měním i filtr-vzduchový a palivový. olej tam dávám castrol a jsem sním spokojený,tohle je čistě můj názor,a ohledně pilového filtru ten měním jak vždy před zimou. Čest Radim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambri, to ze menis pri kazde vymene oleje i palivovy filtr a i vzduchovy, to je rozhodne prima, ale tak trochu vyhazujes penize kominem. Palivovy i vzduchovy filtr vydrzi podstatne dele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten Fuchs je dobry pomer cena vykon, samozrejme lze zvolit jinou znacku, ale do GTI bych nic levneho nelil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.