Sign in to follow this  
Followers 0
kobra

Problém se starem motoru při teplotách kolem 0°C

15 posts in this topic

Prohledal jsem stávající vlákna a nenašel jsem nic podobného, takže se ptám.

Mám P 205 1,1 GR RV 1990 s jednobodovým vstřikem.

2x se mi stalo při teplotách kolem 0°C že se mi ráno nepodařilo nastartovat. Jsou to taková ta rána, co je to auto celé vlhké, opocené, zahmlené.....

Startér točí, motor nemá snahu ani škytnout. Svítí standartní kontrolky. Baterka je dobrá. Klidně to jde nechat motat i vícekrát po 10-ti vteřinách.

Auto chytne odpoledne, poř. druhý den na drc.

Setkal jste se někdo s něčím podobným ?

Kde mám hledat chybu ?

( předpokládám, že jde o závadu elektroinstalace )

díky za odpovědi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je tam ještě rozdělovač s palcem? Mrknul bych v něm na kontakty, popř. ještě na kabely ke svíčkám;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kobra

Není. Je tam řídící jednotka.

netušim jak je u 205 řešen sytič ale nemuže to byt jeho špatnou funkcí?

popř bych viděl problem v odchazejicim modulu zapalování , dycky začne blbnout v zimě a pak sč utne i při startovani tepleho motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sytič jsem na tom autě nenašel. Co se týče modulu zapalování, trošku jsem si o tom zde početl. Většina lidí má problém s teplem, ne s chladem. Docela mě to štve. Pokud by člověk potřeboval, je na holičkách. To si mám do auta koupit fén ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kobra

Sytič jsem na tom autě nenašel. Co se týče modulu zapalování, trošku jsem si o tom zde početl. Většina lidí má problém s teplem, ne s chladem. Docela mě to štve. Pokud by člověk potřeboval, je na holičkách. To si mám do auta koupit fén ?

hele tohle je něco jako automat sytič, nevim jestli to je zrovna k tvemu motoru , ale je to k jednobod vstřiku 205 do roku 1991,nemáš tam něco takového?

číslo 1 JEDNOTKA CHLAD KAPALINY

čislo 2 SNÍMAČ TEPLOTY CHLAD KAPALINY

post-0-14109597545248_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdysi se mi to stávalo na Škodě 105, že povrch vysokonapěťových dílů (cívka, rozdělovač, kabely, svíčky) byl zaprášený a ve vlhkém ránu to nestartovalo. Po utření hadrem OK.

Takže zkus vyčistit jednotlivé díly, kde je vysoké napětí.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kobra

Není. Je tam řídící jednotka.

Já měl taky auto s ŘJ (byl to čtyřbod) a měl jsem rozdělovač s palcem;):)

Jinak bych zkusil tip podle Oldy;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

traktéž si myslím, že to že to má jednotku nevylučuje to že to má rozdělovač :-)

u těchto problémů jako první věc doporučuji rozdělat a pročistit všechny spoje na elektroinstalaci v motorovém prostoru a ty spoje prostříkat sprejem na kontakty.

taky jsem měl problém s 1,4 xs že občas za jízdy zdechla a naškočila třeba až na 5. pokus. to se stupňovalo až to zdechlo a nenaskočilo vůbec. Pak se pročistily kontakty od relé pro napájení jednotky a od té doby OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

Fén ani ne (spíše garáž), anebo musíš rozchodit Klepavce :)

paradoxem života je , že tato elektronická kybernetická myš měla nahradit Olcita a zatím je to naopak. Těším se na fórum , až zde budou jezdit nový auta (206-207-207-407....) 18-20 let.

Auto stojí v garáži

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nezbude než se do toho pustit. Motorový prostor je poměrně čistý, měla to auto ženská a docela ho vypulírovala. Spíš bude někde nějakej problém v konektoru.

Docela mě to zaskočilo. Nečekal jsem takové vtípky.

To jsem dělával v r 92 ( víko a kabely rozdělovače z Š 1203 do batohu domů na radiátor).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle toho co popisuje COBRA se jedná zřejmě o vstřikování Magneti Mareli MM G 6. Systém již nemá rozdělovač, zapalování je zde statické - dvojice zapalovacích transformátorů v jednom bloku. Taktéž zapalovací modul již není zvlášť ale je součástí řídící jednotky motoru.

Celý systém žije hlavně mimo jiné ze snímače otáček motoru. Snímač je umístěn u setrvačníku motoru vprědu za chladičem vody, má 3 pinový konektor. Na ten je třeba se podívat, jestli má spolehlivý kontakt - vyčistit a něčím namazat - olejem, kontoxem a tak. Vůbec je dobré všechny dostupné konektory elektroinstalace takto ošetřit. 95 % závad u starších aut je způsobeno hnilobou a oxidací na konektorech.

Někdy se také stane, že snímač otáček to již má za sebou, auto ráno nejde nastartovat - roztlačením chytá okamžitě - tak se to projevuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to auto chytá na drc. To je fakt. Řekl bych i tu specifikaci s roztlačením potvrzuji , pokud spouštěč zapnu rychle a motor se točí ještě z předchozího startování, chytá to rychleji. Pokusím se to prohlídnout a dám vědět.

P.S. dvojice zapalovacích transformátorů v jednom bloku - to páli 2 a 2 válce současně ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano součastně. Jeden transformátor dává jiskry pro 1. a 4. válec, druhý pro 2. a 3. válec. Písty 1. a 4. válce a 2. a 3. válce jezdí součastně. Zatímco např. na 1. válci je komprese a jiskra zapalí směs, na 4. válci probíhá výfuk spálených plynů, takže tam v tom momentě jiskra nevadí. Po další otáčce motoru je to naopak. Stejně tak to probíhá na 2. a 3. válci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.