Sign in to follow this  
Followers 0
vlado307sw

NEMA VYKON 2,0 HDI/79kw

14 posts in this topic

Zdravim chapci a mozno aj nejake dievcata.

Uz dlhsiu dobu ma trapi slaby tah motora ale nemal som vobec cas sa tomu venovat,snad az teraz si najdem cas. Diagnostika mi nic nevyhodila a vaha vzduchu, turbo, vstrekovace mali podla technika hodnoty dobre. Vela som precital o EGR. Moja zavada sa javi tak ako by som mal hladky diesel. Vobec nepocitujem ziaduci tah od 1800 ot a je pocut ,ze motor si nepradie tak ako predtym ale sa trapi /taky klepotavy zvuk/ .No skratka nie je to zdravy zvuk pre usi. Plynovy pedal mi reaguje az v nizsej polohe, predtym plynule od jemneho stlacenia. Ale k tomu EGR- asi je treba rozlisit el.mag. ventily a samotny regul. ventil. Ventily tam mam styri. Pristup, az ked vyhodim nejake hadice. Netusim ktory je k EGR, pretoze EGR vobec nevidno pri pohlade z predu.Mozem ich nejak preskusat? ? resp.ich medzi sebou poprehadzovat? Je pravda ze EGR je otvorene a pri stupajucich otackach sa uzavrie? Ake su to otacky? Ak by bolo seknute EGR malo by to vplyv aj na pozdnejsiu reakciu plynoveho pedala?? a dalo by sa nejak bez demontaze rozchodit?

Prosim mudrcov typu "pouzi hladanie" aby sa neunuvali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm..., nikto nic. Tak som sa na to pozrel sam a snad moje poznatky niekomu pomozu. Vpredu na motore su styri ventily. Vytiahol som ten najpristupnejsi /z pravej strany prvy pri pohlade na motor z predu/, samozrejme po demontazi niektorych hadic, krizujucich priestor k ventilom. Pripojil som vodice k ventilu a jeden koniec k baterii 12V.Napichol som hadicku k oznaceniu VAC a prstom zapchal dierku s oznacenim OUT. Ustami som som vytvoril podtlak na hadicke a pripojil druhy koniec druheho vodica k baterii. A nic sa nestalo. Tak som ten ventil rozobral a ked som videl aky je znecisteny....., v takom stave nemohol fungovat/ Na zeleznom jadre bola asi zaschnuta vazelina a ta fungovala ako lepidlo/. Vycistil som co sa dalo, zlozil a opisanym postupom odskusal. Fungoval dokonale. To iste som zopakoval aj na zvysnych troch. Dva boli v pohode, na tom tretom el.mag. ventil pracoval ale bola uplne upchata jedna dierka. Nie zamerne ale, od necistot. Ak budem vediet hodim tu aj foto.

Vysledok:

Myslel som si ze bude vadny ventil ovladajuci ERG, ale ten bol v poriadku. Nefunkcne boli ine dva. Po ich sfunkcneni plyn.pedal reaguje od jemneho stlacenia. Vykon isiel hore aj ked neviem ci naplno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Výborně, jsi šikovný. Tady na tu diskusi jsi moc rychlý. V neděli odpoledne se tu moc mechaniků nevyskytuje. Tak ať Ti to jezdí...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vlado307sw

Hm..., nikto nic. Tak som sa na to pozrel sam a snad moje poznatky niekomu pomozu. Vpredu na motore su styri ventily. Vytiahol som ten najpristupnejsi /z pravej strany prvy pri pohlade na motor z predu/, samozrejme po demontazi niektorych hadic, krizujucich priestor k ventilom. Pripojil som vodice k ventilu a jeden koniec k baterii 12V.Napichol som hadicku k oznaceniu VAC a prstom zapchal dierku s oznacenim OUT. Ustami som som vytvoril podtlak na hadicke a pripojil druhy koniec druheho vodica k baterii. A nic sa nestalo. Tak som ten ventil rozobral a ked som videl aky je znecisteny....., v takom stave nemohol fungovat/ Na

zeleznom jadre bola asi zaschnuta vazelina a ta fungovala ako lepidlo/. Vycistil som co sa dalo, zlozil a opisanym postupom odskusal. Fungoval dokonale. To iste som zopakoval aj na zvysnych troch. Dva boli v pohode, na tom tretom el.mag. ventil pracoval ale bola uplne upchata jedna dierka. Nie zamerne ale, od necistot. Ak budem vediet hodim tu aj foto.

Vysledok:

Myslel som si ze bude vadny ventil ovladajuci ERG, ale ten bol v poriadku. Nefunkcne boli ine dva. Po ich sfunkcneni plyn.pedal reaguje od jemneho stlacenia. Vykon isiel hore aj ked neviem ci naplno.

Tak to vypadá po provedení tuningu.:super:super:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vlado307sw

Hm..., nikto nic. Tak som sa na to pozrel sam a snad moje poznatky niekomu pomozu. Vpredu na motore su styri ventily. Vytiahol som ten najpristupnejsi /z pravej strany prvy pri pohlade na motor z predu/, samozrejme po demontazi niektorych hadic, krizujucich priestor k ventilom. Pripojil som vodice k ventilu a jeden koniec k baterii 12V.Napichol som hadicku k oznaceniu VAC a prstom zapchal dierku s oznacenim OUT. Ustami som som vytvoril podtlak na hadicke a pripojil druhy koniec druheho vodica k baterii. A nic sa nestalo. Tak som ten ventil rozobral a ked som videl aky je znecisteny....., v takom stave nemohol fungovat/ Na

zeleznom jadre bola asi zaschnuta vazelina a ta fungovala ako lepidlo/. Vycistil som co sa dalo, zlozil a opisanym postupom odskusal. Fungoval dokonale. To iste som zopakoval aj na zvysnych troch. Dva boli v pohode, na tom tretom el.mag. ventil pracoval ale bola uplne upchata jedna dierka. Nie zamerne ale, od necistot. Ak budem vediet hodim tu aj foto.

Vysledok:

Myslel som si ze bude vadny ventil ovladajuci ERG, ale ten bol v poriadku. Nefunkcne boli ine dva. Po ich sfunkcneni plyn.pedal reaguje od jemneho stlacenia. Vykon isiel hore aj ked neviem ci naplno.

Tak to vypadá po provedení tuningu.:super:super:D

Nejdůležitější je dodat si odvahu kouknout se problému na zoubek.

[upravil dne 7.1.2008 mares]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dik, ani nie lebo pri pri precviknuti mi tam vznikol taky lievik, akurat pre ten drat. Na opacnej strane som kusocek tej objimky prihol aby ten drat vosiel medzi ten prihyb a teleso ventilu.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.