Sign in to follow this  
Followers 0
Ditr

větrání 406

27 posts in this topic

mám 406tku rv. 98 všechno jelo ok...ale najednou mi vynechává větrák...pak zase chvilku jel....a minulý týden sem jel na snb nastartoval sem..větrák fučel..po chvilce vypnul a celou cestu na hory se ani nehnul......večer sem nastartoval a nefučel....po cestě z5 se rozjel asi na 7minut a zase vypnul....a od té doby už nejede

Share this post


Link to post
Share on other sites

poradte co stím.....protože se v té zimě nedá jezdit...zezačátku di dělalo třeba jenom tak že to vyplo...a za chviličku se to zase rozjelo

Share this post


Link to post
Share on other sites

já osobně bych jej vyndal a mrkl na uhlíky zda-li nejsou na odchodu jsou to jen 3 šrouby a je venku.Jinak větrák běží stále i když na minimum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak říká sarkomi je jedna varianta, nebo může být v háji ten regulátor otáček. Spravoval jsem to mojí na 306 a byl špatný přepínač rychlostí. On je tam sice trochu jíný než v 406, ale vzhledem k častému používání rád odchází (mě se tam trochu roztavil plast pod kontaktem a ten přestal doléhat, stačilo to vyčistit a podpožit). Na tvém místě bych vyndal motorek, dopojil ho na přímo a pokud pojede, rozdělej palubku a mrkni na ten vypínač, jinak uhlíky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to potom jo...dík moc...jdu na to kuknout....doufám že nebudu muset kvůli toho regulátoru rozdělávat celou palubku....mám to auto teprve měsíc tak to neznám no :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

tááák už to větráááá byl vypadlý konektor u větráku mělo to špatný kontakt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ditr

tááák už to větráááá byl vypadlý konektor u větráku mělo to špatný kontakt

tak aspoň že tak ono v zimě bez teplíčka to nejde :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ditr

tááák už to větráááá byl vypadlý konektor u větráku mělo to špatný kontakt

sláva tak rychlá oprava :potlesk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som to uz tiez absolvoval, ale mal som silovy + uz spaleny od zleho kontaktu, musel som rozobrat regulator -mala doska v telese ventilatoru a nadojit novym kablom. Preventivne odporucam kazdemu pri kontrole ventilatoru aspon vycistit kontakty a ak ma izolaciu pri pacickach konektoru tmavsiu vymenit pacicky a nove na kable najlepsie priletovat

Původně zaslal: Ditr

tááák už to větráááá byl vypadlý konektor u větráku mělo to špatný kontakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta doska je pod tym chladicom z hliniku na ktorom su tie 2 vykonove tranzistory

Původně zaslal: sarkomi

zde je vidět

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kukam ze na tej tvojej foto je osadeny len jeden ten tranzistor no funkcia bude rovnaka. Ja tam mam 2 ale su paralene takze tento jeden asi je vykonnejsi.

Funkcia regulatoru je jednoducha. Na zaklade signalu privedeneho od tenkym kablikom od ovladacieho prvku otaciek ventilatoru na palubke (mechanickeho alebo climatronik) sa vykonove tranzistory viac alebo menej otvaraju a tym tecie cez obvod samotneho motoru ventilatora tym vacsi prud cim je tranzistor viac otvoreny. Tym sa menia otacky ventilatora z nuly a na max, pricom pri max rychlosti vent. spina rele na tejto doske priamo +12V na motor.

Původně zaslal: sarkomi

zde je drobet vidět

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevím prootože jsou to fota ze sedanu co jsem měl ten byl rok 95.Ale někde jsem to měl kompletní návod a nemohu jej jaksi najít:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam tiez sedan 95/96 ale na tom nezalezi zrejme je iny vyrobca. Vyrobit si to moze ako sa mu zlibi ak to bude fungovat. Raz som to robil jednem automechanikov do xantie bolo to uplne to iste len iny tvar konektorov. Jemu sa oba tranzistory prerazili na skrat a jak si otocil klucom hned isiel vent. naplne knedle. Tak som to mal cele rozobrate. nity som odvrtal, tranzistory vymenil za 2 KD615 este zo starych zasob tesly, priletoval prisroboval a snad mu to fici dodnes

Původně zaslal: sarkomi

nevím prootože jsou to fota ze sedanu co jsem měl ten byl rok 95.Ale někde jsem to měl kompletní návod a nemohu jej jaksi najít:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

o ventilátoru je zde psáno i jaké,tranzistory :super

[upravil dne 4/1/08 sarkomi]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.