Sign in to follow this  
Followers 0
raydowe

1.4e a 100 oktanu??

32 posts in this topic

Ahojte.

mam 207mu s touto motorizaciou a preto asi nikoho neprekvapi, ze by som si chcel pomoct trochu lepsim vykonom. je to moje prve auto a tak sa este moc nevyznam, ci je nejaky problem ked tam nalejem namiesto 95 oktanov 100 oktanovy benzin. Taktiez ci sa to na motore nejako neprejavy, ak sa tam bude pouzivat dlhodobo.

Dik za rady.. s pozdravom Ivo :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problém nebude, ale ničemu tím nepomůžeš, pokud to má předepsáno 95okt. Výkon tím nezvýšíš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemá to náhodou předepsáno 95/98? Já mám teda na krytu nádrže napsáno Nat95/98.

Někteří tvrdí, že pociťují rozdíl. Já jsem tedy mezi 95 a 98 ve výkoku žádný rozdíl necítil, spíš naopak se mi zdálo, že motor byl hlučnější.

Někteří dávají 98 jednou začas na "propláchnutí".

Osobně si myslím, že případný nárůst výkonu o jeden, dva koníky stejně nepoznáš a akorát budeš sypat prachy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak se bude chovat spotřeba s těmi 100 oktany? Nepůjde dolů? Né že by se tím ušetřilo, ale celkový rozdíl v nákladech na benzín možná nebude tak veliký. (ptám se proto, že mě 406 se 100 okt líp v zimě startuje a tak to tam teď leju...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, nedělal jsem dlouhodobá měření, ale rozdíl jsem nepozoroval. Z čehož plyne maximální úspora 0,1 litru na 100km. Mnohem víc uspořím, když po dálnici nejedu 130, ale jen 110.

Share this post


Link to post
Share on other sites

v papieroch je 95ka.. mam pocit ale, ze predajca hovoril kludne aj 98ku. ta sa ale uz nerobi. aspon nie OMV a shell. lejem tam teraz 95ku carreru Pak uz je 100 carrera, ktora udajne zvysuje znatelne vykon motoru. tak ma to zaujalo ale nechcel som tam nic liat bez rad skusenejsich..:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud se vezme v potaz cena 95 versus 98, což je cca o 2,-Kč víc, tak by motor musel místo 7l/100km (95) jet za 6,5-6,6l (98), aby se vrátila jen cena za benzín s vyšším oktanovým číslem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja leju 100 do 206 1.6 8v a rozdil je znatelnej, jak na spotrebe tak na vykonu, motor lip tahne a zere opravdu minimalne o 0,5 litru min, na dlouhy vzdalenosti svyzna jizda 6,5 - 7 i v zime, ve meste je 10 v zime a 8 v lete, akorat prvnich cca 100 km to bylo hlucny a liny, motor si na to musi zvykonut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Problém nebude, ale ničemu tím nepomůžeš, pokud to má předepsáno 95okt. Výkon tím nezvýšíš.

Ale pomuze, benziky budou mit vetsi zisky :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no mozna je to muj subjektivni pocit,ale musim rict,ze kdyz tam dam V-power 100 racing,tak auto je daleko ochotnejsi jit lepe za plynem a celkove lepe jede.a to nepozoruji jen u nynejsiho auta,ale i u drivejsich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednoznacne je lepsie davat 100benzin.

- motor ma lepsi tah malych otackach

- pokial lepsi tah nebudes zneuzivat na sviznejsiu jazdu tak dosiahnes nizsiu spotrebu asi o 1l/100 co vyvazi vyzsiu cenu 100benzinu.

95 sa mi najviac osvedcila slovnaft(jurki) obycajna bez aditiv/evo nic moc

95 od jet/esso/shell motor je lenivejsi

95 od OMV trochu horsia ako slovnaft.

100 wpower racing shell je naj.

Původně zaslal: Raydowe

Ahojte.

mam 207mu s touto motorizaciou a preto asi nikoho neprekvapi, ze by som si chcel pomoct trochu lepsim vykonom. je to moje prve auto a tak sa este moc nevyznam, ci je nejaky problem ked tam nalejem namiesto 95 oktanov 100 oktanovy benzin. Taktiez ci sa to na motore nejako neprejavy, ak sa tam bude pouzivat dlhodobo.

Dik za rady.. s pozdravom Ivo :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kamen22

Jednoznacne je lepsie davat 100benzin.

- motor ma lepsi tah malych otackach

- pokial lepsi tah nebudes zneuzivat na sviznejsiu jazdu tak dosiahnes nizsiu spotrebu asi o 1l/100 co vyvazi vyzsiu cenu 100benzinu.

95 sa mi najviac osvedcila slovnaft(jurki) obycajna bez aditiv/evo nic moc

95 od jet/esso/shell motor je lenivejsi

95 od OMV trochu horsia ako slovnaft.

100 wpower racing shell je naj.

Původně zaslal: Raydowe

Ahojte.

mam 207mu s touto motorizaciou a preto asi nikoho neprekvapi, ze by som si chcel pomoct trochu lepsim vykonom. je to moje prve auto a tak sa este moc nevyznam, ci je nejaky problem ked tam nalejem namiesto 95 oktanov 100 oktanovy benzin. Taktiez ci sa to na motore nejako neprejavy, ak sa tam bude pouzivat dlhodobo.

Dik za rady.. s pozdravom Ivo :super

a tu 100vku carreru si neskusal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno,moje první autíčko byl Renault 19 a měl jsem 1,7 benzínovou,a kdysi si pamatuju že jsem zkusil natankovat u Shellu V Power racing a ten měl 99 oktanů,a přiznám že to pak jelo jako ďas,byl tam celkem poznat výkon a dost,myslel jsem si že se zasekl plyn,jenže to bylo staré vícebodové vstřikování ( myslím ) ale poznat to bylo( rychlí rozjezdy,a tolik to nekouřilo a pěkně se to pročistilo ),ovšem dneska ?? Už jsou jiné koncepce vstřikování a moderní motory takže pokud chceš zvýšit výkon,zkus to načipovat ale jinak to asi nepoznáš,a jak tady zmiňují kolegové z hora,nějakou tu desetinku na spotřebě zřejmě nepoznáš...

Zdar Buri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatial nie.

Původně zaslal: Raydowe

Původně zaslal: kamen22

Jednoznacne je lepsie davat 100benzin.

- motor ma lepsi tah malych otackach

- pokial lepsi tah nebudes zneuzivat na sviznejsiu jazdu tak dosiahnes nizsiu spotrebu asi o 1l/100 co vyvazi vyzsiu cenu 100benzinu.

95 sa mi najviac osvedcila slovnaft(jurki) obycajna bez aditiv/evo nic moc

95 od jet/esso/shell motor je lenivejsi

95 od OMV trochu horsia ako slovnaft.

100 wpower racing shell je naj.

Původně zaslal: Raydowe

Ahojte.

mam 207mu s touto motorizaciou a preto asi nikoho neprekvapi, ze by som si chcel pomoct trochu lepsim vykonom. je to moje prve auto a tak sa este moc nevyznam, ci je nejaky problem ked tam nalejem namiesto 95 oktanov 100 oktanovy benzin. Taktiez ci sa to na motore nejako neprejavy, ak sa tam bude pouzivat dlhodobo.

Dik za rady.. s pozdravom Ivo :super

a tu 100vku carreru si neskusal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čipovat atmosférickou 1.4 8V jsou vyhozený peníze, to začíná mít smysl až u motorů >100 PS (přemapování ECU), případě u turbomotorů, tam je to jasný. Já osobně tankuju převážně Shell V-Power (95 okatnů) a jezdí to na něj parádně. V-Power Racing jsem ještě nezkoušel, ale určitému zvýšení výkonu bych věřil. Otázka je, jestli to malé zvýšení výkonu vyváží cenu přes 34 Kč za litr. Druhá věc je, že odbyt VP-R asi nebude takový, jako u běžného naturalu, takže by mně zajímalo, jak dlouho jim v té nádrži na pumpě ten benzín leží, než ho doplní čerstvým. Dlouhým skladováním se jeho vlastnosti samozřejmě zhoršujou, což je začarovaný kruh, protože se to spousta lidí bojí kupovat, protože si řeknou, že to tam leží dlouho a když to nekoupí, tak to tam bude ležet dlouho. Podobný případ je i "obyč" V-Power, který má ale odbyt pochopitelně větší (32,80 za litr - v porovnání s 31,50 za natural je moje volba jasná).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobne si myslim ze kvalita benzinu sa zhorsuje ak je ho v tej nadrzi uz malo no a to uz zalezi na obsluhe pumpy. Samozrejme ak je ho tam malo a dlho to nikto nekupuje je to zle. Preto chodim na pumpy kde je velky provoz

Původně zaslal: Fakir

Čipovat atmosférickou 1.4 8V jsou vyhozený peníze, to začíná mít smysl až u motorů >100 PS (přemapování ECU), případě u turbomotorů, tam je to jasný. Já osobně tankuju převážně Shell V-Power (95 okatnů) a jezdí to na něj parádně. V-Power Racing jsem ještě nezkoušel, ale určitému zvýšení výkonu bych věřil. Otázka je, jestli to malé zvýšení výkonu vyváží cenu přes 34 Kč za litr. Druhá věc je, že odbyt VP-R asi nebude takový, jako u běžného naturalu, takže by mně zajímalo, jak dlouho jim v té nádrži na pumpě ten benzín leží, než ho doplní čerstvým. Dlouhým skladováním se jeho vlastnosti samozřejmě zhoršujou, což je začarovaný kruh, protože se to spousta lidí bojí kupovat, protože si řeknou, že to tam leží dlouho a když to nekoupí, tak to tam bude ležet dlouho. Podobný případ je i "obyč" V-Power, který má ale odbyt pochopitelně větší (32,80 za litr - v porovnání s 31,50 za natural je moje volba jasná).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja osobne tankuju OMV Super 100, oproti Shell VPR je levnejsi 32,90/l a podle zkusenosti znamych je mnohem lepsi nez shell, a pri cenovem rozdilu ani nebude tak dlouho lezet na pumpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.