Maxik70

Pár otázek k poznání a koupě 306

12 posts in this topic

Zdravím všechny pežoťáky, pročetl jsem si co se dalo a spoustu věcí jsem se dozvěděl. Chtěl jsem původně Golfa 3, ale pěkné nejsou a nějakou rachotinu nechci a navíc jsou strašně předražené. Takže jsem se rozhodl pro 306 (stejně se mi vždycky líbila). Mám favorita na LPG a pežotek bude taky, co se týče LPG-Peugeot, tak toho tady moc není, ale snad s tím nebude problém, ale každou zkušenost nebo radu uvítám. Vybral jsem si motor 1.8 16 V 81 Kw-k tomu malý dotaz, prý jsou i 85 Kw je to tak? Nebo se někdo překlepl. Jsou celkem slušné a spolehlivé, aspoň co jsem se dozvěděl,(až na spotřebu, ale když se chce jezdit rychle, tak to musí papat). Ještě by mě zajímalo jak je to z pozinkovaním karoserie u 306 a zinkovala se celá? Na každém autě se něco najde a u 306 se ta zadní náprava asi moc nevyvedla, ale pokud je v pořádku, tak to snad na jizdní vlastnosti nějaký přínos má, že? Je to pravda, že GO zadní nápravy stojí 10 000Kč? Nějak se mi to nezdá, kámoš dal u Peugeota 405 20 000Kč! Tak snad budu patřit mezi šťastné majitelem 5dv.306 r.v. 1999 a mladší. Děkuji všem za odpovědi a přeji mnoho šťastných kilometrů v novém roce 2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pres 2 roky, vic nez 20000 km a s motorem naprosta spokojenost. 85kW je preklep. jezdim rad svizne, a proto nad svou spotrebou nelamentuji (dlouhodoby prumer 8,5l/100, viz podpis).

pozinkovani karoserie je kvalitni a, pokud nebylo bourano/spravovano), rzi se bat rozhodne nemusis.

zadni naprava holt neni nesmrtelna, ale treba muze byt taky indikatorem, zda ma nabizene auto uvedene kilometry ci nikoliv. pozor bych si dal taky na elektriku (central, stahovani oken..), coz je take slabsi stranka. vlastni zkusenost.

preji stastnou ruku pri koupi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky si dej pri koupi, pozor jak ti zhasinaji kontrolky, meli by zhasnout postupne. Dalsi vec, hodne poznas na interieru, volantu jak je osahany, na pedalech.

V motoru se sostred na to jak celkove vypada, a na spoje karoserie, je tam takovy tmel , ktery je v barve karoserie, a ten by nemel byt porusen. Skoukni vsechny skla, ty by meli mit na sobe kod, ktery by mel byt na vsech sklech stejny. Pokud nebude, pak se okamzite pidi proc tomu tak neni.

Je dobry si to taky nechat zvednout a projit napravy ,cepy, stabilizatory, silenbloky atd.

Podivej se taky na stav brzdove soustavi, to jest kotouce, prejed si prstem od stredu k vrcholu a melo by to byt hladky a na konci by nemel byt zase tak velky zoubek, (pokud by byl velky, pak to muze znamenat brzkou vymenu kotoucu) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korozi na nebourane 306ce sem snad jeste nikdy nevidel protoze uz od prvniho modelu z roku 93 je to celopozink.. jizdni vlastnosti jsou ba naopak vynikajici a zadni naprava je v tomto ohledu rozhodne plus.. takze bych to taky spis pochopil co se tyce zivostnosti ale s tim zkusenosti nemam .. mel jsem jak tu prvni 93ku tak ted 2000 a nemam ani nemel jsem jedinej problem se zadni napravou.. u 1.8 je jen jeden motor co se tyce vykonu.. takze jak pises "preklep" .. pokud mas opravdu rad sviznejsi motor pak bych sel uz rovnou do 2.0 ale pokud Ti nevadi spotreba a chces zaroven usetrit na povinnym a navic chces davat LPG pak urcite staci i 1.8 .. neumim si predstavit rvat LPGcko do "plnokrevniku" (proste mi to LPG u techto motoru nesedi :D)

Samozrejme pred koupi jakekoli ojetiny je dobre zkontrolovat co se da a neuspechat koupi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji všem za názory, s tím motorem jsem si myslel, že to je překlep. To je dobře, že antikorozní ochrana je udělaná dobře. Dvoulitrový motor nechci, kvůli pojistce, jak si správně myslíte, 1.8 určitě pro moje potřeby stačí, ani mi nejde o šílenou rychlost, ale když potřebuju rychle předjet, tak chci mít pořádný motor a ten bude určitě stačit. ( jsem zvyklý na fáčko, takže rozdíl určitě bude;) Představit si LPG v tom motoru je pro mě jednoduché, protože přijedu k benzínce a mám plnou nádrž za 500 Kč (záleží na velikosti nádrže) a za 2 až tři roky to mám zpátky. Tak teď jen hledat a něco zachovalého najít. Kdyby jste o něčem věděli, dejte vědět. Představuju si cenu kolem 100 000Kč, tak snad se něco objeví

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jogin

Taky si dej pri koupi, pozor jak ti zhasinaji kontrolky, meli by zhasnout postupne. Dalsi vec, hodne poznas na interieru, volantu jak je osahany, na pedalech.

V motoru se sostred na to jak celkove vypada, a na spoje karoserie, je tam takovy tmel , ktery je v barve karoserie, a ten by nemel byt porusen. Skoukni vsechny skla, ty by meli mit na sobe kod, ktery by mel byt na vsech sklech stejny. Pokud nebude, pak se okamzite pidi proc tomu tak neni.

Je dobry si to taky nechat zvednout a projit napravy ,cepy, stabilizatory, silenbloky atd.

Podivej se taky na stav brzdove soustavi, to jest kotouce, prejed si prstem od stredu k vrcholu a melo by to byt hladky a na konci by nemel byt zase tak velky zoubek, (pokud by byl velky, pak to muze znamenat brzkou vymenu kotoucu) .

A co když ty kontrolky zhasnou najednou?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Maxik70

A co když ty kontrolky zhasnou najednou?

ABS zhasíná cca 3 sec od zapnutí klíčku, Airbagy cca 6 sec po zapnutí, ted nevim jestli ne opačně:myslim Kontrolka diagnostiky do 5 sec po nastartování, ale spíš hned po startu, muže se stát že po bouračce nedali nové airbagy a pak spojí kontrolku třeba s ABS a pak zhasnou současně, nebo naopak ABS hlásí chybu, tak spojí kontrolku s Airbagovou, takže laik si myslí že je vše OK, je to česká specialitka, tak jako přetáčení tachometru:(

[upravil dne 2/1/08 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Maxik70

... Dvoulitrový motor nechci, kvůli pojistce............

Taky jsem původně měl "favouša" a měl jsem strach z pojistky - kvůli obsahu /když jsem koupil 306 - 1905 ccm/- zrušil jsem pojistku u České pojišťovny" a přešel na "Wustenrod" - teď platím 2.574,- Kč/rok - je fakt že mám nejvyšší odpočet /bonus - nebo jak tomu říkají/.

P.S. nejsem žádnej "dýler" uvedený pojišťovny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i kontrolky airbagu zhasinaji postupne. tusim nejdriv bocni a pak predni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jogin

Presne tak, jen doplnim, ze diagnostika motoru, zhasne az po nastartovani.

Dyk to tam píšu;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Radek Hurvajz

Původně zaslal: Jogin

Presne tak, jen doplnim, ze diagnostika motoru, zhasne az po nastartovani.

Dyk to tam píšu;)

A jo :D sem si nevsimnul, az ted to ctu, tak ssry :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.