Sign in to follow this  
Followers 0
ozzy56

zátěžový regulátor zad.brzd

25 posts in this topic

Už 205ky mají v zad.válečku(prasátku) integrován ''zátěžový regulátor-omezovač'' tlaku brzd.kapaliny.,samozřejmě v závislosti na zatížení vozu.Prosím Vás,na jakém principu ten bazmek funguje??? Nepište o typu,který je montován mezi kasli a zad.nápravu.Dík:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ozzy1956

Nikdo neví nebo SABOTAGE:grr:aut:P:myslim:roker

Možná kdybys přidal ještě pár smajlíků....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se přiznám, že jsem tohle nikdy nezkoumal. Hlavně si myslím, že ten regulátor není zátěžový. Spíš to bude obdoba těch regulátorů, co má třeba Favorit přímo na brzdovém válci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Záleží na naklonění ramene zadní nápravy.Když se zadek naloží rameno změní úhel a tím pádem i prasátko . V něm když ho rozebereš je mimo dvou krajních pístků, ještě jeden který funguje jako přepouštěcí ventil a ten by měl podle zatížení (naklonění)regulovat tlak do zadních brzd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mio

Záleží na naklonění ramene zadní nápravy.Když se zadek naloží rameno změní úhel a tím pádem i prasátko . V něm když ho rozebereš je mimo dvou krajních pístků, ještě jeden který funguje jako přepouštěcí ventil a ten by měl podle zatížení (naklonění)regulovat tlak do zadních brzd.

Není k dispozici nějaký nákres? Pro lepší pochopení....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

Původně zaslal: mio

Záleží na naklonění ramene zadní nápravy.Když se zadek naloží rameno změní úhel a tím pádem i prasátko . V něm když ho rozebereš je mimo dvou krajních pístků, ještě jeden který funguje jako přepouštěcí ventil a ten by měl podle zatížení (naklonění)regulovat tlak do zadních brzd.

Není k dispozici nějaký nákres? Pro lepší pochopení....

Bohužel žádný obrázek jsem nikdy neviděl.Jak jsem nakoupil tak prodávam!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samozřejmě,že záleží na naklonění ramene nápravy,já si myslím,že ten střední pístek ''plave'' v tom válečku a záleží snad na vodorovnosti brzd.kapaliny a podle toho ten střední pístek propustí kapalinu ke krajním válečkům. Jak jinak by to ti klucíííí francouzký mohli vymyslet???? Ale to jen fantazíruju---snad to někdo potvrdí na foru.:myslim:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ozzy1956

Už 205ky mají v zad.válečku(prasátku) integrován ''zátěžový regulátor-omezovač'' tlaku brzd.kapaliny.,samozřejmě v závislosti na zatížení vozu.Prosím Vás,na jakém principu ten bazmek funguje??? Nepište o typu,který je montován mezi kasli a zad.nápravu.Dík:roker

Ten regulátor integrovaný v prasátku samozřejmě NENÍ zátěžový, zátěžové jsou na jiných autech a fungují na jiném principu - a poznají se podle převodní páky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten záťežák v tom prasátku je!!! Upozorňují na to různé knihy,ptal jsem se mechanika Pežotu--potvrdil mi,že to tak je, mám vyzkoušeno při odvzdušňování,že se nejlíp odvzdušňuje při zatížené zad.nápravě. Bohužel,ani školený mechanik mi neuměl (nechtěl) ???vysvětlit princip toho zátěžáku.:myslim:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ozzy1956

Samozřejmě,že záleží na naklonění ramene nápravy,já si myslím,že ten střední pístek ''plave'' v tom válečku a záleží snad na vodorovnosti brzd.kapaliny a podle toho ten střední pístek propustí kapalinu ke krajním válečkům. Jak jinak by to ti klucíííí francouzký mohli vymyslet???? Ale to jen fantazíruju---snad to někdo potvrdí na foru.:myslim:roker

Pokud ten pístek plave, jak je potom eliminováno zpomalení při brzdění? To ten pístek poplave dopředu? Jak píše oddie, tohle nebude regulátor zátěžový....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ozzy1956

Ten záťežák v tom prasátku je!!! Upozorňují na to různé knihy,ptal jsem se mechanika Pežotu--potvrdil mi,že to tak je, mám vyzkoušeno při odvzdušňování,že se nejlíp odvzdušňuje při zatížené zad.nápravě. Bohužel,ani školený mechanik mi neuměl (nechtěl) ???vysvětlit princip toho zátěžáku.:myslim:roker

Je to regulátor, ale NENÍ zátěžový, a školený mechanik neumí princip vysvětlit celkem pochopitelně, toho bych se na to ani neptal. Na takovéhle věci se ptej konstruktérů, a ne mechaniků.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná je to tak,jak píše nahoře MIO--já sem ten váleček neměl nikdy rozebraný,prostě sem ho vyhodil a dal nový. Ale nenašel sem o něm nic tady (PGT-forum),ani u citroenů.:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já v něm kdysi dávno měnil gumičky - jsou tam normální ATE manžety 19mm - ale blíž jsem to nezkoumal. Těch provedení integrovaného omezovače je víc, a existuje víc principů, nevím jaký je zrovna použit tady, ale mám dojem, že tady to je jen přepouštěcí ventil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doufám, že teď neplácnu nějakou kravinu, ale jeden z principů je ten, že při stlačování pedálu se kapalina tlačí do zadních brzd, ale zároveň s sebou unáší pístek, nebo kuličku, která po určité dráze uzavře otvor a při dalším stlačování pedálu již stoupá tlak pouze v okruhu předních brzd. Taky tam bude někde pružinka, která to bude vracet do výchozí polohy.... Ale takhle to funguje zrovna myslím u těch Fáček, u Peugeotů nevím.

[upravil dne 31/12/2007 Hafity]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.