Sign in to follow this  
Followers 0
Burjar

Spojka 406 - propadl se mi pedál

7 posts in this topic

Prosím o radu - mám asi měsíc 406 2,1td a propadl se mi spojkový pedál. Myslel jsem že prasklo lanko, ale když jsem se na to díval tak jsem zjistil že je spojka ovládaná kapalinou. Otevřel jsem nádobku nad válečkem u pedálu a nebyla tam kapalina, podle zbytků kapaliny jsem zjistil že je tam asi brzdovka, tak jsem tam dolil, ale stále to nic nedělá. Poraďte prosím co s tím. Díky.:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

mě pedál spadl jednou. tak 3 km k domu a furt se propadal a propadal. Tak tak sem dojel před barák. Nakonec stačilo jenom ten pedál dát do původní pozice a zase ok. Od tý doby nic..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji kolegovi Bagrovi za info. Problém jsem již téměř vyřešil. Tato hydraulická soustava se dá odvzdušnit i když je konstruovaná jako nerozebiratelná ( ne pro nás). Uvolnil jsem váleček z těla převodovky ( zatlačením a otočením proti směru hod. ručiček ) , pak jsem jej odpojil od přívodní hadičky - je to zajištěno nýtkem - odvrtal jsem roztemovanou část a vyrazil nýtek. Váleček jsem rozebral - je celý z plastu, na první pohled jakoby z jednoho kusu, ale od strany pístnice je zátka s výlisky která je zamáčknutá do drážky v tělesu válce. Použil jsem dva malé šroubováčky a podložky nastříhané z SK pásky, vždy jsem zasunul šroubováky mezi váleček a zátku a vsunul tam kousek SK pásky aby to nemohlo zaskočit zpět do drážky, když jsem to podložil asi po dvou třetinách obvodu, tak se dala zátka lehce vyndat. Pak už jsem váleček snadno celý rozebral. Uvnitř je těsnící manžeta s označením CFW - F MR 17 AP 601, Vnitřní průměr válečku je cca 31,6mm, průměr pístku pod manžetou 21,6mm a šířka manžety je 8,5mm. Dal jsem druhou manžetu, vše vyčistil a opět složil. Do válečku jsem nalil novou brzd. kapalinu, protože je tam malý vstupní otvor musel jsem tam vsunout tenkou trubičku aby měl kudy odcházet vzduch, asi by to šlo naplnit i injekční stříkačkou, pak jsem odvzdušnil celý zbytek soustavy - přívodní hadičku jsem zvedl nahoru aby z ní odcházel vzduch, do nádobky jsem dolil kapalinu, lehce jsem přicpal hadičku prstem a manželka mi šlapala na pedál ( musí se vracet zpět rukou) až tekla čistá kapalina, pak jsem nasadil hadičku do válečku a opět zajistil nýtkem, dolil kapalinu do nádobky a zavřel víčkem - je na něm gumový jakoby balonek , podobný systém jako u tlakové expanzky v ústředním topení. Pak jsem zatlačil pístnici do válečku a tím se natlačila kapalina zpět do nádobky a zmáčkla ten balonek. Vše jsem namontoval zpět a šlapal na spojku. Pístek se opřel o páčku tlačící na spojkové ložisko a a pedál úplně ztvrdnul, nešel sešlápnout a ani nepružil - tím jsem zjistil že hydraulická část je již v pořádku a chyba je ještě někde jinde. Po demontáži válečku jsem zjistil že je vysunutý na maximum a páčka vypínání spojky je v poloze jakoby byla spojka sešlápnutá a nevrací se zpět. Dospěl jsem k závěru že odešlo spojkové ložisko nebo se něco ulomilo na vypínací páčce nebo na čepu na kterém se otáčí. Dnes jsme s kolegou vyhodili převodovku a zjistili že se zdeformovalo spojkové ložisko. Takže hned 2.1. koupím nové ložisko a doufám že už bude vše OK. Ještě jednou díky za rady ( mám 406 teprve měsíc a proto se musím ještě hóóódně učit ) a pokud můj článeček někomu pomůže budu rád.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je vidět, že zlaté české nebo slovenské(vždyť jsme byli jeden stát)ručičky si umí poradit s jakýmkoliv problémem, i když odborníci hovoří NEROZEBÍRATELNÉ:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.