Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kdy je aktivní zapalovací rampa?


@re

Recommended Posts

Původně zaslal: Dave_k

Podle mne furt při běhu motoru. Vždyť se přes ni zapalujou svíce ne. Když není jiskra není vznícení. ;)

Však to je benzín a ne diesel. :cool:

právě jsem si nebyl jistý...

ptám se proto, protože když nechám auto venku a v noci hodně mrzne, tak když ráno nastartuji, auto chytne perfektně, volnoběh taky drží super, ale když je to studené, tak při přidání plynu (cca 2000ot) auto škube, jakoby se dusilo... Když se zahřeje, je vše ok. Volnoběh nepadá, startuje bezvadně. Před výměnou svíček to taky dělalo... po výměně jsem měl cca 2000km klid a teď to znova zlobí... po cca 4minutách jízdy je ale vše ok, a auto jede dobře. Zkusil jsem vyměnit čidlo teploty motoru (coolant temperature sensor - 1200kč), ale nepomohlo to...

Tak zkouším postupně vyřadit možné příčiny problému... napadá mně, že je nějaká svíčka načatá... svíčky jsou origo bosch měněné před cca 2tis. km.

Protože kdyby to byla rampa, tak by to blblo pořád ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Dave_k

To těžko říct. Může to dělat i spousta jinejch věcí. Třeba i lambda. ŘJ dostane špatný údaje a nastavý chudší směs. Tohle se opravdu těžko hledá. :myslim

lambda by to opravdu mohla být... jenže to by se rozsvítila STOPKA ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A není to normální chování? 1.6 16V v mojí 206ce taky hned po studeném startu nechce táhnout a má tendence se dusit. Když se to stane, máčknu rychle spojku, aby nechcíp, motor se okamžitě chytne, dvakrát to krátce protočím zhruba do 3000 ot/min a pak už je hodnej. Zvykl jsem si na to. Když mu nechám po nastartování aspoň 30 sekund volnoběh, tak mi to neudělá.

edit: jinak zapalovací rampa je aktivována v okamžiku, kdy otočíš klíčkem do druhé polohy (zapalování) a aktivní zůstává pochopitelně po celou dobu běhu motoru až do okamžiku, kdy vypneš motor. ;)

[upravil dne 26/12/07 Fakir]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fakir

A není to normální chování? 1.6 16V v mojí 206ce taky hned po studeném startu nechce táhnout a má tendence se dusit. Když se to stane, máčknu rychle spojku, aby nechcíp, motor se okamžitě chytne, dvakrát to krátce protočím zhruba do 3000 ot/min a pak už je hodnej. Zvykl jsem si na to. Když mu nechám po nastartování aspoň 30 sekund volnoběh, tak mi to neudělá.

edit: jinak zapalovací rampa je aktivována v okamžiku, kdy otočíš klíčkem do druhé polohy (zapalování) a aktivní zůstává pochopitelně po celou dobu běhu motoru až do okamžiku, kdy vypneš motor. ;)

[upravil dne 26/12/07 Fakir]

normální chování to určitě nebude... není to cuknutí, že by to chcíplo... spíš jen, že to v tahu mírně cuká, když je to hodně studené...

ještě otázka... jde proměřit, jestli je zapalovací rampa 100% funkční? je možné, že třeba jedna rampa je funkční jen z části... u V6 140kw je rampa řešena poměrně složitě. Vepředu jsou tři rampy vedoucí k třem svíčkám a k dalším třem svíčkám dozadu vedou tři vysokonapěťové kabely... při výměně rampy se musí vyměnit celek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravíčko. Tohle je s největší pravděpodobností způsobeno buď svíčkami, což by mě vzhledem ke značce bosch moc nepřekvapilo. Určitě bych je i preventivně vyměnil za NGK. Anebo právě ta zapalovací rampa popř. ty kabely. Nechal bych obojí přeměřit což je samozřejmě možné. Osobně bych toto svěřil nějakému šikovnému servisu co umí s diagnostikama.

Teď jsem si znovu přečetl ty průvodní znaky co píšeš. Nastartuješ v pohodě, dělá to jen za studena a chvíli, před výměnou svíček to zlobilo po výměně to vydrželo bez problému 2000km. Řekl bych na 90% svíčky.

Mimochodem opravdu doporučuji ty NGK. I ten VW má z výroby svíčky NGK, Toyota a Mazda taky a ve 406 coupe myslím, že byly taky.

to Fakir: Tenhle problém jsem měl na 406 coupe. Po nastartování studeného motoru také chcípal. Když se nešetrně pustila spojka (neprotočila se) tak motor měl tendenci chcípnout. Vypozoroval jsem takovou zajímavost, že když jsem se rozjel i prudce, hrubě POUZE přes spojku, motor nechcíp. Jakmile jsem do toho sešlapl plyn, hned to chcípalo. Řekl bych, že problém byl zřejmě na potenciometru, možná špatné teplotní čidlo. Nevím, tento problém jsem nevyřešil. @re má jiné příznaky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ci to je rampa ti neviem povedat ale mohla by to byt ak sa dovnutra dostane vlhkost. Mne to robilo presne to iste az na to ze se rano na tom 4-5minut vobec nedalo jazdit, vobec to netahalo az od 2000ot a ked som dal nohu z plynu tak to parkrat skapalo a potom nechcelo nastartovat. Zistil som ze mi vynechava zapalovanie - niektore valce semtam nepalili. Kupil som rampu na vrakaci a nove sviecky ale nepomohlo.

Původně zaslal: @re

Původně zaslal: Dave_k

Podle mne furt při běhu motoru. Vždyť se přes ni zapalujou svíce ne. Když není jiskra není vznícení. ;)

Však to je benzín a ne diesel. :cool:

právě jsem si nebyl jistý...

ptám se proto, protože když nechám auto venku a v noci hodně mrzne, tak když ráno nastartuji, auto chytne perfektně, volnoběh taky drží super, ale když je to studené, tak při přidání plynu (cca 2000ot) auto škube, jakoby se dusilo... Když se zahřeje, je vše ok. Volnoběh nepadá, startuje bezvadně. Před výměnou svíček to taky dělalo... po výměně jsem měl cca 2000km klid a teď to znova zlobí... po cca 4minutách jízdy je ale vše ok, a auto jede dobře. Zkusil jsem vyměnit čidlo teploty motoru (coolant temperature sensor - 1200kč), ale nepomohlo to...

Tak zkouším postupně vyřadit možné příčiny problému... napadá mně, že je nějaká svíčka načatá... svíčky jsou origo bosch měněné před cca 2tis. km.

Protože kdyby to byla rampa, tak by to blblo pořád ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne sa nerozsvietila aj ked som mal lambdu skusobne odpojenu zalezi to hlavne aky typ rj tam, niektore to signalizuju niektore nie. Ja by som si pocuvol ked motor nastartujem pri vyfuku ci ti niektory valec neobcas tiez nepali a vtedy to je len a len v zapalovani t.j. rampa, sviecky, kabelaz rampe a odrusovaci kondenzator. V mojom pripade bol vadny ten kondenzator resp. jeho plastove puzdro sa rozpadlo a za studene navlhnuty blbol. Po jeho vymene problemy zmizli.

Pravda je to iny motor ako tvoj 6valec

Původně zaslal: @re

Původně zaslal: Dave_k

To těžko říct. Může to dělat i spousta jinejch věcí. Třeba i lambda. ŘJ dostane špatný údaje a nastavý chudší směs. Tohle se opravdu těžko hledá. :myslim

lambda by to opravdu mohla být... jenže to by se rozsvítila STOPKA ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne neni to normalne resp. nove auto to urcite nerobi a zvlast ked sa na tom neda ist tak 4-5 minut tak to cloveka hneva na to by si si asi nezvikol.

Zapalovaciu rampu aktivuje rj pri chode alebo startovani motoru aby doslo k zapalovaniu zmesi, v presne stanovenych intervaloch. V tychto intervaloch pripaja jednotlive indukcne cievky na kostru a nasledne odpaja, cim uzaviera a prerusuje elektricky obvod medzi 12V+ a kostrou. Prudovy impulz v obvode vzopnuteho a nasledne rozopnuteho primarneho vinutia konkretnej indukcnej cievky (v rampe byvaju 2 alebo viac podla poctu valcov plati pre zapalovania bez rozdelovaca) vznika prudovy impulz ktory sposobi ze v okoli primarneho vinutia cievky a v magnetickom jadre sa objavi magneticke pole ktore sposobi ze v sekundarnom vinuti sa naidukuje vysokonapatovy impulz. Vyvody sekundarneho vinutia su pripojene na sviecky. Toto vysoke napatie preskoci vo forme iskry medzi elektrodami zapalovacej sviecky(svieckach). To je cely popis zapalovacej rampy - Su to vlastne 2 alebo 3 vysokonapatove transformatory pre 4 alebo 6valec.

Ak sa do vnutra rampi alebo sviecky dostane vlhkost, tak iskry vysokeho napatia nepreskakuju na elektrodach sviecky ale v mieste vlhkosti a vo valcoch(valci) sa zmes nezapali alebo sa nezapali dostatocne rychlo, tym dochadza k poklesu vykonu motora a z vyfuku pocut "pokasliavanie" miesto vybuchov.

Ak je odrusovaci kondenzator vadny trvale(pri tomto type zapalovania pripojeny medzi +12V a kostrou co najblizsie k zapalovacej rampe), tak rusive napatie ktore vznika pri zapalovani sa prenasa napajacim vodicom +12V do obvodov v tom istom uzle napajanych napriklad roznych cidiel a moze ak je velke sposobovat nespravne vyhodnocovanie velicin riadiacou jednotkou a tym poruchy chodu motora. Tato zavada by sa ale prejavovala trvale, kedze kondenzator je trvale vadny(ma stratu kapacity).

Castejsie se vyskytuju zavady, ze netesne puzdro kondenzatora sposobuje navlhnutie co bol moj pripad. Ked mi tento kondenzator navlhol, nefiltroval toto rusenie pri studenych startoch a po cca 4-5min ako sa z neho vlhkost vyparila, motor zacal normalne fungovat.

Tiez som zacal chybu hladat najprv lambde, potom v RJ, neskor zapalovacej rampe. Nakoniec to bola prkotina-kondenzator za 20Sk.

Původně zaslal: Fakir

A není to normální chování? 1.6 16V v mojí 206ce taky hned po studeném startu nechce táhnout a má tendence se dusit. Když se to stane, máčknu rychle spojku, aby nechcíp, motor se okamžitě chytne, dvakrát to krátce protočím zhruba do 3000 ot/min a pak už je hodnej. Zvykl jsem si na to. Když mu nechám po nastartování aspoň 30 sekund volnoběh, tak mi to neudělá.

edit: jinak zapalovací rampa je aktivována v okamžiku, kdy otočíš klíčkem do druhé polohy (zapalování) a aktivní zůstává pochopitelně po celou dobu běhu motoru až do okamžiku, kdy vypneš motor. ;)

[upravil dne 26/12/07 Fakir]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mas rozdelovac alebo nie? Zapalovacia rampa je zhora na hlave motora, plastova lista s krytom napichnuta na svieckach v strede hlavy po celej sirke motoru to ale plati len pre motory 16V.

Původně zaslal: Luig

Prosím Vás, kde hledat tu zapalovací rampu a kondenzátor na 106? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

8V to ma tak ze kable zo sviecok idu do specialni dvijite inducky co je vlastne to same ako zap. rampa ale valcoveho tvaru a tym padom nie je umiestnena na motore ale niekde na plechu.

Původně zaslal: Luig

Mam 8V a rozdělovač ne. Tak je to jasný, právě mi bylo divný že sem na ni nenarazil když sem měnil kabely a svíčky, díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: @re

Původně zaslal: Dave_k

To těžko říct. Může to dělat i spousta jinejch věcí. Třeba i lambda. ŘJ dostane špatný údaje a nastavý chudší směs. Tohle se opravdu těžko hledá. :myslim

lambda by to opravdu mohla být... jenže to by se rozsvítila STOPKA ne?

Nemusí se rozsvítit. Já jsem si při jedné divočárně na Peugeot srazu utrhl jeden drát vedoucí do lambdy, nic nesvítilo, jen auto začlo chlastat jak Tupolev - bohatá směs. A až při důkladném koukání se zjistilo, že jeden drát je urvaný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: kamen22

Ne neni to normalne resp. nove auto to urcite nerobi a zvlast ked sa na tom neda ist tak 4-5 minut tak to cloveka hneva na to by si si asi nezvikol.

Zapalovaciu rampu aktivuje rj pri chode alebo startovani motoru aby doslo k zapalovaniu zmesi, v presne stanovenych intervaloch. V tychto intervaloch pripaja jednotlive indukcne cievky na kostru a nasledne odpaja, cim uzaviera a prerusuje elektricky obvod medzi 12V+ a kostrou. Prudovy impulz v obvode vzopnuteho a nasledne rozopnuteho primarneho vinutia konkretnej indukcnej cievky (v rampe byvaju 2 alebo viac podla poctu valcov plati pre zapalovania bez rozdelovaca) vznika prudovy impulz ktory sposobi ze v okoli primarneho vinutia cievky a v magnetickom jadre sa objavi magneticke pole ktore sposobi ze v sekundarnom vinuti sa naidukuje vysokonapatovy impulz. Vyvody sekundarneho vinutia su pripojene na sviecky. Toto vysoke napatie preskoci vo forme iskry medzi elektrodami zapalovacej sviecky(svieckach). To je cely popis zapalovacej rampy - Su to vlastne 2 alebo 3 vysokonapatove transformatory pre 4 alebo 6valec.

Ak sa do vnutra rampi alebo sviecky dostane vlhkost, tak iskry vysokeho napatia nepreskakuju na elektrodach sviecky ale v mieste vlhkosti a vo valcoch(valci) sa zmes nezapali alebo sa nezapali dostatocne rychlo, tym dochadza k poklesu vykonu motora a z vyfuku pocut "pokasliavanie" miesto vybuchov.

Ak je odrusovaci kondenzator vadny trvale(pri tomto type zapalovania pripojeny medzi +12V a kostrou co najblizsie k zapalovacej rampe), tak rusive napatie ktore vznika pri zapalovani sa prenasa napajacim vodicom +12V do obvodov v tom istom uzle napajanych napriklad roznych cidiel a moze ak je velke sposobovat nespravne vyhodnocovanie velicin riadiacou jednotkou a tym poruchy chodu motora. Tato zavada by sa ale prejavovala trvale, kedze kondenzator je trvale vadny(ma stratu kapacity).

Castejsie se vyskytuju zavady, ze netesne puzdro kondenzatora sposobuje navlhnutie co bol moj pripad. Ked mi tento kondenzator navlhol, nefiltroval toto rusenie pri studenych startoch a po cca 4-5min ako sa z neho vlhkost vyparila, motor zacal normalne fungovat.

Tiez som zacal chybu hladat najprv lambde, potom v RJ, neskor zapalovacej rampe. Nakoniec to bola prkotina-kondenzator za 20Sk.

Původně zaslal: Fakir

A není to normální chování? 1.6 16V v mojí 206ce taky hned po studeném startu nechce táhnout a má tendence se dusit. Když se to stane, máčknu rychle spojku, aby nechcíp, motor se okamžitě chytne, dvakrát to krátce protočím zhruba do 3000 ot/min a pak už je hodnej. Zvykl jsem si na to. Když mu nechám po nastartování aspoň 30 sekund volnoběh, tak mi to neudělá.

edit: jinak zapalovací rampa je aktivována v okamžiku, kdy otočíš klíčkem do druhé polohy (zapalování) a aktivní zůstává pochopitelně po celou dobu běhu motoru až do okamžiku, kdy vypneš motor. ;)

[upravil dne 26/12/07 Fakir]

kde bych měl hledat tu cívku...:myslim

když mám po ránu nastartovaný motor, tak z výfuku žádné nezvyklé zvuky nejdou... anebo je nepoznám... zvuk mi přijde normální...

Kdyby byla vadná lambda, tak je enormně vysoká spotřeba že? a mi to žere teď v zimě při pojížďkách kolem 14 litrů, což si myslím že je normál...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: @re

kde bych měl hledat tu cívku...:myslim

když mám po ránu nastartovaný motor, tak z výfuku žádné nezvyklé zvuky nejdou... anebo je nepoznám... zvuk mi přijde normální...

Kdyby byla vadná lambda, tak je enormně vysoká spotřeba že? a mi to žere teď v zimě při pojížďkách kolem 14 litrů, což si myslím že je normál...

Jakou cívku? Zapalovací cívky jsou součástí zapalovací rampy.

Studenej motor vždycky žere, to i moje 206ka za studena vezme po městě přes 12 litrů a jakmile se zahřeje, tak se spotřeba srovná na standardních 8... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...