aaischa

otáčkoměr podle palubního napětí, schéma?

23 posts in this topic

Ahoj, má někdo schéma nebo návod na otáčkoměr, kerej měří otáčky podle zvlnění napětí dynamem? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pata

k cemu to potrebujes? :myslim

no kdyby to nebylo nijak rizeny nejakym mikroprocesorem nebo tak, tak je to nejjednodussi zpusob jak si udělat otáčkoměr... ale nejspíš to bude dosti komplikovaný nevim no.. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejjednodušší způsob, jak k 205D přidat otáčkoměr, je využít snímače, který už tam je, a zapojit k němu otáčkoměr z 309D nebo 405D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Nejjednodušší způsob, jak k 205D přidat otáčkoměr, je využít snímače, který už tam je, a zapojit k němu otáčkoměr z 309D nebo 405D.

tak jstli to pasuje tak by to bylo fajn, páč co tu lidi psali tak ten snímač nebo otáčkoměr měl snad mít jenom nějaká novější serie, něco takovýho tam mam jak sem se ptal na ten vývod, ale nějak je mezi těma vývodama akorát pořád odpor a nic víc, takže to je nejspíš už někde uhnilý nebo něco podobnýho páč to vylejzá z motoru v místech kde je to celý od oleje a všeho možnýho.. :(

mě by ten otáčkoměr nikam nepasoval né? mam palubku kde mam vlevý části teploměr, uprostřed rychlost a počítadlo celkovejch ujetejch, dení počítadlo nemam, a v pravo palivo nemam etn kde sou i hodiny....

[upravil dne 26.12.2007 aaischa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic sloziteho to nebylo na mem starickem byvalem Fiatu Uno :D Resp. delal mi to jeden clovek a byl to pomerne malej plosnak s par soucastkama.. nicmene tady je opravdu lepsi vyuzit toho co tam uz je :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: AKCZ

Nic sloziteho to nebylo na mem starickem byvalem Fiatu Uno :D Resp. delal mi to jeden clovek a byl to pomerne malej plosnak s par soucastkama.. nicmene tady je opravdu lepsi vyuzit toho co tam uz je :)

musel bych nekam pridat najekou krabicku s otackomerem z 309ky, mozna bych dal prednost tomu ot jak si rikal ty, asi bys nenasel nebo nesehnal od kolegy to zapojení ? bych bych moc vděčnej :papa;) by to už vypadalo líp v digitálu

Share this post


Link to post
Share on other sites

podle zvlneni se to dela dost spatne, musi to byt hodne dobre sestelovane a v mometu kdy je baterie naplno naba je zvlneni minimlani a dost spatne se snima. Jednodizsi je kdyztak vyvest nejaky kablik od motoru kde bude signal jasny a dobre zpracovatelny. Pak staci nejaka ta elektronika at uz "chytrejsi" nebo "hloupejsi". Ja bych se priklanel k procesoru protoze nemusis nic nastavovat, presnost e dana programem a neni zavisla na okolni teplote....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: aaischa

Původně zaslal: AKCZ

Nic sloziteho to nebylo na mem starickem byvalem Fiatu Uno :D Resp. delal mi to jeden clovek a byl to pomerne malej plosnak s par soucastkama.. nicmene tady je opravdu lepsi vyuzit toho co tam uz je :)

musel bych nekam pridat najekou krabicku s otackomerem z 309ky, mozna bych dal prednost tomu ot jak si rikal ty, asi bys nenasel nebo nesehnal od kolegy to zapojení ? bych bych moc vděčnej :papa;) by to už vypadalo líp v digitálu

Bohuzel papirove to nebylo zpracovany a toho cloveka vidam ted jednou za uherskej rok ale pokud se mi to povede dam vedet.. hlavne sem to jen natukl ze to nebylo nic extra slozityho takze bych se te myslenky nevzdaval.. dokonce ty soucastky i vysly na par korun.. otacky pak byly zpracovany leddiodama..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na LEDkovej otáčkoměr, nebo na ručičkovej z nšjakýho budíku, stačí pohledat na netu - co takhle třeba google, co? Tyhle návody vycházely v amáru, tak bude určitě nějaký i na netu. Digitální otáčkoměr jsem kdysi dělal i sám, ale je to na houby, analogový je lepší, ten digitál pořád poskakuje. Nejlepší je stejně sebrat ten orig. otáčkoměr z 309D, trochu ho přistřihnout a nacpat do palubky místo hodin vlevo od tacho - a hodiny dát někam digitální. Pokud budeš otáčkoměr stavět, budeš stejně řešit problém s kalibrací, kdežto u orig. ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Na LEDkovej otáčkoměr, nebo na ručičkovej z nšjakýho budíku, stačí pohledat na netu - co takhle třeba google, co? Tyhle návody vycházely v amáru, tak bude určitě nějaký i na netu. Digitální otáčkoměr jsem kdysi dělal i sám, ale je to na houby, analogový je lepší, ten digitál pořád poskakuje. Nejlepší je stejně sebrat ten orig. otáčkoměr z 309D, trochu ho přistřihnout a nacpat do palubky místo hodin vlevo od tacho - a hodiny dát někam digitální. Pokud budeš otáčkoměr stavět, budeš stejně řešit problém s kalibrací, kdežto u orig. ne.

já ale hodiny nemam jak sem psal mam jinou palubku, vlevy části teploměr, uprostřed tacho, v pravo palivoměr, hodiny nemam... nemam takový ty dvě místa kam bych místo hodin hodil otáčkoměr...hledat nestačí sou to samí benzíňáky tam se to bere z cívky kerá hází jiskry to je jednoduchý, ale na nafťáky se dá najít kulový

[upravil dne 27.12.2007 aaischa]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Escaper

podle zvlneni se to dela dost spatne, musi to byt hodne dobre sestelovane a v mometu kdy je baterie naplno naba je zvlneni minimlani a dost spatne se snima. Jednodizsi je kdyztak vyvest nejaky kablik od motoru kde bude signal jasny a dobre zpracovatelny. Pak staci nejaka ta elektronika at uz "chytrejsi" nebo "hloupejsi". Ja bych se priklanel k procesoru protoze nemusis nic nastavovat, presnost e dana programem a neni zavisla na okolni teplote....

musí to bejt použitelný, na STK na emisích to tak měřej.. píchnou dráty na baterku a podle toho vytočej motor a měřej emise... nebo snad nee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

já nevím co řešíš... otáčkoměr k čemu ?

Když chci řadit na 5-ku, tak vždy při 70 km/h ( a je jedno, jestli jedeš z kopce, po rovině nebo do kopce)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: aaischa

Původně zaslal: Escaper

podle zvlneni se to dela dost spatne, musi to byt hodne dobre sestelovane a v mometu kdy je baterie naplno naba je zvlneni minimlani a dost spatne se snima. Jednodizsi je kdyztak vyvest nejaky kablik od motoru kde bude signal jasny a dobre zpracovatelny. Pak staci nejaka ta elektronika at uz "chytrejsi" nebo "hloupejsi". Ja bych se priklanel k procesoru protoze nemusis nic nastavovat, presnost e dana programem a neni zavisla na okolni teplote....

musí to bejt použitelný, na STK na emisích to tak měřej.. píchnou dráty na baterku a podle toho vytočej motor a měřej emise... nebo snad nee?

Na baterku, nebo piezo na vstřik - to je jistější, protože od altíku musí být znám převod.

Nicméně je hovadina se s něčím takovým drásat, když máš na tom motoru snímač přímo k tomu určený.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: aaischa

Původně zaslal: Escaper

podle zvlneni se to dela dost spatne, musi to byt hodne dobre sestelovane a v mometu kdy je baterie naplno naba je zvlneni minimlani a dost spatne se snima. Jednodizsi je kdyztak vyvest nejaky kablik od motoru kde bude signal jasny a dobre zpracovatelny. Pak staci nejaka ta elektronika at uz "chytrejsi" nebo "hloupejsi". Ja bych se priklanel k procesoru protoze nemusis nic nastavovat, presnost e dana programem a neni zavisla na okolni teplote....

musí to bejt použitelný, na STK na emisích to tak měřej.. píchnou dráty na baterku a podle toho vytočej motor a měřej emise... nebo snad nee?

Na baterku, nebo piezo na vstřik - to je jistější, protože od altíku musí být znám převod.

Nicméně je hovadina se s něčím takovým drásat, když máš na tom motoru snímač přímo k tomu určený.

asi se na to vyfláknu pravda, no z toho vývodu co tam je moc chytrej nejsem, mezi těma vývodama je pořád jenom nějakej odpor ale ta hodnota se nijak neměni..

palubka je takováhle tam by to moc nepasovalo

palubka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
musí to bejt použitelný, na STK na emisích to tak měřej.. píchnou dráty na baterku a podle toho vytočej motor a měřej emise... nebo snad nee?

No, u nás na emisích měli jinej bazmek. Z převodovky zundali jakousi zátku a do díry začli blikat ručním stroboskopem. Je ale pravda, že to bylo u starého auta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tom snímači bys měl hlavně naměřit nějaký kmitočet. Jinak mám dva zbytečný přídavný otáčkoměry....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ticcino

musí to bejt použitelný, na STK na emisích to tak měřej.. píchnou dráty na baterku a podle toho vytočej motor a měřej emise... nebo snad nee?

No, u nás na emisích měli jinej bazmek. Z převodovky zundali jakousi zátku a do díry začli blikat ručním stroboskopem. Je ale pravda, že to bylo u starého auta...

také používají uni snímače na vstřik.trubičku prvního válce

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jistěže je mezi těma vývodama jen odpor, jehož hodnota se nemění. Jak píše Hafity, na výstupu je signál o různém (proměnlivém) kmitočtu, pochopitelně...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

No jistěže je mezi těma vývodama jen odpor, jehož hodnota se nemění. Jak píše Hafity, na výstupu je signál o různém (proměnlivém) kmitočtu, pochopitelně...

tak už sem našel že 2 impulzy na otočení motoru, díky teď vykoumat jak s tim dál jestli nějakej čítač a děličku aby to počítalo nějak použitelně no uvidíme

je tam něco indukčního co bude indukovat nějaký malý napětíčko ?

[upravil dne 27.12.2007 aaischa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.