405GLD

Koupit- Peugeot406HDi (TDi)

25 posts in this topic

Ahoj lidičky,

můj strejda chce kupovat jetou 406HDi (TDi) buď dotaženou z německa nebo francie popř. holandska.

Na co se zaměřit -často se opakující

závady

-uložení náprav

-motorová jednotka

Prosim porďte co vše je dobré prohlédnout na co by se při normální (vizuelní) prohlídce nepřišlo.

Dík MAXIM:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak tak sleduju tak mi asi nikdo neporadí na co si dát majzla při koupi jeté 406ky HDi (poř. TDi).

Doufal jsem že je tu pár odborníku přes 406ky.

Asi se budu muset poohlédnout jinde, kde mi daj nějakou radu.

Dik všem za pomoc.

ČUS MAXIM:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To se tu fakt někdo nenajde kdo má nějaké zkušenosti ze 406kama. To jsem myslel že ji tady více machrů.

Je hezkémže si můj příspěvek prohlédlo tolik lidiček ale mě je to úplně k hovnu.

Kdo poradí tomu pošlu děkovnej dopis doporučeně.:D

poraďte prosím POMOOOOOC!!!!!!!!

Dík maxim:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejsem zrovna specialista na HDI, ale musite si davat pzor na vse jako pri koupi jineho auta. Jestlize bylo bourane, tak aby byly funkcni aerbagy (zhasinajici kontrolka na pristrojovce). Co se tyce motoru, aby mel 110koniku pri obsahu 2,0. To se pozna zejmena tim, ze ma intercoler, ktery je vlevo vedle chladice (na strane ridice). Bez IC ma vykon jen 90kobyl. ;)

Ptej se konkretne a ja zkusim odpovidat, teda co budu vedet........

[Editován dne 11/28/03 Radek V.]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co asi tak k tomu chceš poradit? To jako, kupujeme auto snadno a rychle? Rekvalifikační kurs - jak se stát specialistou na nákup auta po přečtení příspěvku???

Nedivím se, že ti nikdo neodpoví, co by taky měl odpovědět? Že je to akorát tak naivita? Tak asi takhle: kdo ty auta zná a rozumí jim, tak se takhle neptá. A kdo je nezná, tomu doporučuju zajet s tím na prohlídku do servisu. Rady někomu neznalému, typu \"koukni se na tohle a tohle\" jsou k smíchu, a nejlepší cestou k tomu, koupit namaskovanej vrak.

A jen tak na okraj - auty už se zabývám pěkně dlouho, a leckteré věci už znám nazpamě? a poslepu. Ale kupovat něco v téhle relaci, tak to prostě seberu, a do toho servisu s tím pojedu taky. Mj. i proto, abych to viděl zespodu, což na ulici jde těžko. Když je vám ale zatěžko vysolit servisu litr či dva za prohlídku auta v ceně čtvrt mega, dělejte si co chcete, a klidně si hrajte na znalce... ale pak si nestěžujte, když vás někdo napálí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji za vyčerpávající odpověď.:D

Proč mam takovej dojem že někdo tady ze mě chce udělat hlupáka.

Jak říkaš né každej je znalec a navíc každé auto ma něco.

U 405se ti serou nápravy a třeba u Koktávek a Oplů se serou převodovky.

Pokud ti můj přípěvek natolik vadil tak nechápu proč odpovídáš a máš snahu z někoho udělat troubu.

Osobně si myslím že ( s tvého pohledu) v diskuznim fóru se lidičky ptaj na daleko větší hovadiny.

Pokud si dotáhneš auto z ciziny tak většinou ten co to prodává tak má i nějakou rampu nebo dílny kde to auto daj do cajku. A pochybuju že ti bude natšen když mu řekneš že s tím autem chceš jet do servisu na prohlídku. P.S. Možná mam špatnej názor.

Ale určitě mi napišeš že kecám.

Dík maxim

:cool:

Mimichodem Odiie pro ty věci na auto bych si chtěl přijet 18.12., pokud ti to nebude vadit a neurazil jsi se.

Předem zavolám a domluvíme se kde a kdy se sejdem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prohlidku ti dneska umozni kazdy a kdyz ne, k od toho rovnou utikej.

Na 406 HDi se sere kde co, ale bojim se, ze nic z toho nepoznas dopredu. Jinak 406 jako takova nikdy netrpela nejakyma pravidelnyma zavadama, snad jen spojovacky stabilizatoru, ale to je u kazdeho auta.

Hlavne bacha na spatne spravene kusy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pronajmi si vasendu at se s tebou jde na to auto podivat... aspon to bylo doporuceno me... peugeotum rozumi, takze predpokladam, ze by nejake ty vady odhalit dokazal

Share this post


Link to post
Share on other sites

To David: Dik za typ, ja vím že těžko se dá takhle od PC řešit co zrovna nějaké auto ma za závady. Technický stav samozřejmě záleží na tom kdo a kde s ním jezdil a na dalších faktorech.

Jen jsem chtěl co konkrétně u 406 se sralo. Na co si dát při prvním momentu bacha. Samozřejmě při další a podrobnější prohlidce (třeba i v servisu) se můžou prohlížet další věci.

Já nevím jak jiní ale já nemam tolik chechtáků na to abych s každým autem co se mi vzhledově trochu líbí hned jel do servisu a vytopil tam 1000Kč za prohlídku.

P.S. názor

/ A kdo je nezná, tomu doporučuju zajet s tím na prohlídku do servisu. Rady někomu neznalému, typu \"koukni se na tohle a tohle\" jsou k smíchu, a nejlepší cestou k tomu, koupit namaskovanej vrak./

Tyto typy a vaše rady mi měli (a možná i ostatním) posloužit k tomu abych měl trochu představu jaké ma model 406 mouchy (kasle, podvozek-přední a zadní náprava, třeba i elektro instal., motorová jednotka HDi, TDi).

Diky MAXIM

:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, a co tak čekáš, když sem píšeš příspěvky typu \"to mi fakt nikdo neporadí?\", \"dík že ste mi poradili\" apod? Když k tomu nemá kdo co říct, tak o tom asi nic nenapíše, ne? A je zbytečné si tedy vynucovat pozornost takovými ublíženeckými hláškami .

Jinak, co se k těm radám obecně týče, prostě KAŽDÉMU zájemci o takovéto novější auto nemůžu poradit vůbec nic jiného, než navštívit servis. Hlášky typu \"Opelu se serou převodovky atd.\" nejsou nic jiného než KECY. Takováhle obecná pravidla prostě u novějších aut neplatí, a i kdyby, stejně na ně laik nepřijde, i kdyby se na hlavu stavěl. Ale dobře, u HDI často vyhoří motorů svazek elektriky, tak můžete bádat, jestli se ten v tom konkrétním autě netváří hořlavě :/

Jediné, na co se dá přijít při zběžné prohládce, je hodně odfláklá oprava bouračky.

K tomu \"nemam tolik chechtáků na to abych s každým autem co se mi vzhledově trochu líbí hned jel do servisu a vytopil tam 1000Kč za prohlídku\" - každého věc a problém. Když je ale někdo ochoten vysolit za auto přes 200tis, a nemá litr na prohlídku, nezbývá mi než kroutit hlavou. Znám totiž !desítky! případů podobných šetřílků, ci si frajersky vybrali auto sami, protože tomu přeci \"rozumí\", a nebo si vzali známého od kamarádova souseda, co tomu \"taky rozumí, a bylo to zadarmo\" - a ten ušetřenej litr za prohlídku je pak stál několik desítek tisíc na opravách navíc.

Takže se vážení nedivte, že reaguju tak jak reaguju. Prostě to říkám natvrdo a narovinu, jak to je, a mám to podložené zkušenostmi. Pokud se vám to nelíbí, či tomu nevěříte, holt běžte někam, kde vám budou mazat med kolem huby :P

Ad 18.12 - zatím nevím, kde budu a co budu dělat, radši předem zavolej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Oddie: Ty hlášky jak tu pišu že u aut od ruznejch výrobců maj nějké technické problémi jsou fakta. Když se podíváš do časopisů tipu Auto-Tip, tak zde najdeš recenze na jednotlivá auta. Pokud jak ty píšeš, nemá cenu se bavit takhle od stolu o tech. probléméch aut tak potom nechápu proč seti chudáci redaktoři a další lidičky co do těchto časopisů píšou tyto recenze vůbec zatěžujou, (recence na nová ale i ojetá auta). Vždy? stačí udělat pár fotek karoserie, podvozku a napsat \" Zaje? te si do servisu ta m vám to prohlédnou\".

A to bylo myšlenkou toho co tu píšu - udělat recenci od těch co s tou 406kou jezděj a ač neradi, napsat co se na 406ce sere. prostě o 406ce toho vím málo a chtěl jsem ziskat pár info..

To že tu píšeš že ty, kteří jsou ochotni vytopit 200tis. by jim teoreticky mohlo bejt jedno že daj dalši peníze za prohlídku 1000Kč.

/K tomu \"nemam tolik chechtáků na to abych s každým autem co se mi vzhledově trochu líbí hned jel do servisu a vytopil tam 1000Kč za prohlídku\" - každého věc a problém. Když je ale někdo ochoten vysolit za auto přes 200tis, a nemá litr na prohlídku, nezbývá mi než kroutit hlavou./

Je blbost! Alespoň já nemam peníze na rozhazování.

Jen jsem zvědavej co budeš doporučovat lidem, kterým se budou zamlouvat třeba 4auta. To má jet s každym do servisu čekat tam jestli tě vezmou nebo se objednat a pak vysolit za každé 1tis.? Já netvrdím že pokud si z těchto aut udělám (dík znalostem o daném tipu vozidla- prohlédnout si kasli, nápravy, atd... P.S. \"OKO NENÍ PYČA OKO VIDÍ\") užší výběr na 1auto a potom nezajet na prohlídku do servisu, to bych byl asi blbec. Ale opravdu se mi nechce jezdit s každym krámem co je trochu nablejskanej hned jezdit do servisu. Vždy? když o tom autě něco budu vědět tak se i v tom servisu mužu na něco zeptat. Asi maš dobře situovanou práci a slušné peníze:D.

Určitě ti zavolám. To štelování potřebuju.

Doufám že se nenaštveš a nepodražíš.

Dík a ČUS MAXIM

:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autotip ani nic podobné nečtu, a o redaktorech mám své soukromé mínění.

\"Chudáci\" redaktoři dělají \"testy\" a píší o tom jen proto, aby se jejich časopis prodal.

Do mé práce je každému doslovně hovno, to nehodlám komentovat. Jediné, co hodlám komentovat, je snaha ušetřit na tom \"pravém\" místě. Jak jsem psal, znám případy desítek takových šikulů, co \"ušetřili\" ten litr, a následně vysypali za opravy 10x tolik - podotýkám, byly to závady odhalitelné důkladnou prohlídkou. Ale jak říkám, každého věc, klidně takhle \"šetřete\".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad recenze časopisů, aneb jak se serou 405

Laciný diesel: úspory, nebo oči pro pláč?

http://auto.idnes.cz/auto_testy.asp?r=auto_testy&c=2002M001T01C

Laciný diesel = problémy

http://auto.idnes.cz/auto_testy.asp?r=auto_testy&c=2002M019T01A

Redakční Peugeot 405 je v polovině testu

http://auto.idnes.cz/auto_testy.asp?r=auto_testy&c=A020820_151852_ak_dtesty_sid

Test MF DNES: Levný diesel není spolehlivý

http://auto.idnes.cz/automoto.asp?r=automoto&c=2002M084T05A

Nevím, já sice 405 nemám, ale ty můžeš posoudit, jestli tvoje 405 tpí těmito závadami.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty mě nechápeš. Já netvrdim, že při koupi auta jet do servisu je blbost nebo nějak vyhozené peníze. Ale nepojedu tam s každym klumpem, když u něho zjistim že třeba \"JE TO JEN PŘÍKLAD\" že konkrétní 406ka má v hajzlu zavěšení zadní nápravy nebo jiné chyby.-tipi na tyto tech. nedostatky, chyby jsem myslel že získám tady ve foru.

ČUS MAXIM :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slušná přestřelka ale myslím si, že Maxim po tobě(Oddie)chtěl hlavní neduhy a nedostatky 406 tak si myslím, že ty jako znalec dech?áků by jsi měl poradit nebo se pletu? Na koho se obrátit s dieselem než na člověka, který tomu rozumí a zná to? Jo Oddie je to tvůj klubový úděl. Ještě, že nemám diesela :D:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vix: dooobrý... ty seš ale zlomyslnej :)

O redaktorech asi tak. Určitě jsou to inteligentní lidé, a psát umí líp než já. Ale když většinou neví ani jak vůbec vypadá šroubovák, jejich \"testy\" ojetin mají pro mě nulovou vypovídací hodnotu.

Pro názor na auta chodím jen za lidmi, které znám a o kterých vím, že uměj a rouměj daným autům aspoň tak jako já, a nebo lépe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomáš: neznám 406-ky, nikdy jsem žádnou neměl, a HDI taky ne, to jen tak na okraj...

Jo, a nezmiňoval jsi náhodou někde, že taky uvažuješ o \"ropáku\"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Odiie: A proč myslíš že píšu do tohohle fora. Abych měl co nejvíce info. o 406ce a pak na prodejce vyvalit nespočet otázek až se s toho podělá:D. A v servisu se jen utvrdit co jsem při vizuelní (popř. lehké mechanické kontrole) prohlídce zjistil, prokonzultovat zda má cenu uvažovat o koupi určitého vozidla nebo ne. A zjistit kolik by eventuelně stála oprava.

Dík a zdar MAXIM

:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můj názor: Jsou auta respektive modely, který se fakt nevyvedly ( např Opel Astra Combi 1,7 TD- starší model - totál na hovno motor, Ford Sierra 1,8 TD - totéž). Hodnocení vlastností a spolehlivosti jednotlivých výrobců a modelů je otázka veskrze suběktivní a je to spíš o oblibě značky. Především auto je z převážný míry v takovým stavu v jakým ji udržuje majitel a sebelepší dílenský zpracování a kvalita materiálů nic nezachrání, když se na auto kašle. Pokud se ti zkrátka bude nějaká 406 zamlouvat a opravdu FUNDOVANEY!!! odborník řekne, že je v cayku, tak ji prostě kup a basta. Dyk všechny Peugeoty may něco do sebe a nenech si zkazit radost tím, že se auto předem důkladně neprohlídne a pak na tom vykrvácíš. Rozhodně v případě nákupu nedoporučuju bazíky typu AAA a pod. Otom tu řeč už byla. Spíš dobrej typ, nebo dovoz z Germánie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.