Sign in to follow this  
Followers 0
Teebor

406 2.1 žere okolo 10 litrov

12 posts in this topic

Neviem či to je normálne v zime 10 litrova spotreba na P406 2.1TD a zanechám obrovský dym.

Niekolkokrát som meral - vyjde okolo 9-10 litrov na 100 km. Opravári ma presvedčili že turbo je v poriadku, vymenili čidlo na studený štart. Odvtedy ked ráno je studený motor - otáčky občas kolísajú od 800 do 1500. Vstrekovacie trysky kontrolovali - nič.

Ostala iba naftová pumpa...V čom môže byť problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viděl bych to na čerpadlo,jsou tam nějaké soleonidy ( nebo tak nějak ) a ty odcházejí ! jestli můžu poradit,a pokud to bude čerpadlem,vyměň ho za Bosch. Je sice mechanické,ale v zimě jezdím za 7 ,7 litrů a v zimě se s elektronickým pod 8 litrů nedostaneš,počítám,když jsem ho měl že v zimě taky víc bralo,ale o tolik to nekouřilo,akorát rachotili ventily,protože jsem měl špatnej senzor vačkového hřídele kterej reguluje a řídí předvstřik,a vlastně mě to šlo jako by nasucho,nebylo tam potřebné množství nafty,které tam mělo být ! Pokud tě to zajímá více,tak můžu poradit,mám s tím zkušenosti !! A měl jsem i s tím i dost trablů,proto ta výměna !

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já mám zasebou repas čerpadla lucas epic a stálo mě to 13 000 Kč. Komplet všechno těsnění a další nějaké ptákoviny. Dělala mě to jedna firma v Olomouci ale zatím nevím která. Musím se zeptat v servisu kde jsem měl auto. A nevím jak si jezdil v zimě ty ale já jezdím za 6 litrů dálku a po městě 8 klidnou jízdou. A motor si jen ševelí. Bosch je sice bezproblémovej ale nepude palubák, imobilizér taky můžeš zahodit a bude svítit pořád diagnostika. Kdybys takové auto prodával, kde má být Lucas a je tam místo toho bosch, tak bych to nekoupil. Laik od toho dá rači ruce pryč, protože slátaniny se rači nevyplácí kupovat. Můj názor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jaris

No já mám zasebou repas čerpadla lucas epic a stálo mě to 13 000 Kč. Komplet všechno těsnění a další nějaké ptákoviny. Dělala mě to jedna firma v Olomouci ale zatím nevím která. Musím se zeptat v servisu kde jsem měl auto. A nevím jak si jezdil v zimě ty ale já jezdím za 6 litrů dálku a po městě 8 klidnou jízdou. A motor si jen ševelí. Bosch je sice bezproblémovej ale nepude palubák, imobilizér taky můžeš zahodit a bude svítit pořád diagnostika. Kdybys takové auto prodával, kde má být Lucas a je tam místo toho bosch, tak bych to nekoupil. Laik od toho dá rači ruce pryč, protože slátaniny se rači nevyplácí kupovat. Můj názor.

No to máš sice pravdu,ale palubák jsem stejně neměl,a na dálku jezdím za 5,2 l na 100 km/h a to plně naloženej a po dálnici jsem si to mazal přes 140 km/h takže pohodička a lehce si ševelí taky,co se týče diagnostiky že svítí kontrolka,byla to sice pravda,ale vyndáním žárovičky byl problém vyřešen,no a imobilizér ?? Funguje ale je odpojenej a pravdou je to že nejde ani kódování,takže pár problémů vyřešeno,a co se týče repase ?? Tebe stála 13000 kč,a mě 15 stovek a ráno ho vyndám,v práci mi ho zrepasujou,a ve 4 odpoledne jezdím !! :-) To vše za 15 stovek a flašu kořalky kámošovy za demontáž a montáž takže všeho všudy ať nežeru 2000 kč !! Oproti tvím 13 000 kč :myslim, trošku rozdíl,a navíc mechanika je jednodušší,a ta tvoje elektronika složitější a dost se špatně hledá servis na Lucase,ne všude opravý elektronický lucasy,ale servisy ví kde,a vo tom to je !!! A co se prodeje týče ?? Zatím o prodeji neuvažuju,a pokud jo,tak nemám problém říct jak to je. A navíc slátanina to v žádném případě není,je vidět že nevíš o čem je řeč,protože Peugeout a Citröen dělaly stejné motory,akorát Pažouti dávali elektroniku a Citröen dával tuto mechaniku,jak do Xantií tak do Xmek !! Takže po koncernové stránce to je v rychtiku !! :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

To máš sice pravdu že citroen měl tyhle hračky mechanický ale já mám palubák a chci aby to vše fungovalo, jak před tím. Tak proto repas Lucase. Ten palubák mě dal trošku času hraní se zapojením, tak by mě mrzelo, že to byla práce a peníze za display na nic. Vše za cenu něčeho. A tebe to předělání stálo aspoň 7000 Kč a taky to předělání neumí každý servis a ten kdo si na to netroufne dá ruku pryč. Navíc s elektronikou je to živější. jak píšu, něco za něco. Záleží jak je kdo ochotnej do toho investovat. ;)

Jo a za 5.2 sice dálky nejezdím ale do 6 se vejdu. Když jedu 90 jak mám, tak 5.5. Mám vyskoušeno Chrudim - Hradec a 7.3 Chrudim - Pardubice. Kdo tuhle trasu zná, tak je to jako kdyby jste jeli pomalu po městským obchvatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosímtě a nekrmíš nás tady s tou spotřebou? Spotřeba 5.2 a rychlost víc jak 140 Km/h? To je pomalu úspornější než 19 TDI od VW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když to tak čtu tak ta spotřeba 5,2 u 2,1td mi přijde trochu:xvul. Táta měl cca 5 let 406 2,1td a že opravdu neni žádnej tavič tak jezdil mezi 8-9 litry! Je to všeobecně známo že 2,1 žerou a to můžu říct i ze zkušeností ze servisu od lidí který knám jezdí.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Honzap

Když to tak čtu tak ta spotřeba 5,2 u 2,1td mi přijde trochu:xvul. Táta měl cca 5 let 406 2,1td a že opravdu neni žádnej tavič tak jezdil mezi 8-9 litry! Je to všeobecně známo že 2,1 žerou a to můžu říct i ze zkušeností ze servisu od lidí který knám jezdí.

třeba jel po nějaké dálnici jenom z kopce... :D

u 2.1td je reál. těch 8-9 jak píšeš...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdepak chlapci kdepak,z Jihlavy přes Znojmo do Stokerau a tam nájezd na dálnici na Vídeň a do Kitzbühlu a po dotankování a spočítání fakt kolem 5,2 ltr,nepsal bych bludy,kdyby to nebyla pravda,si to spočítejte najel jsem kolem 735 km a dotankovával jsem asi kolem 40 litrů nafty. Pravdou je,že tam kde to bylo možné jsem vyřazoval,ale na dálnici tolik úseků nebylo a v alpách taky moc ne ! Ty kilometry nebyly jen na cestu,ale i jsme jezdili po výletech v okolí !! Možná to bude o něco víc ale max do 5,5 ltr. Podotíkám,tankuju až po hrdlo !!

To:Jaris - pokud sis dodělával palubák,tak tak ten repas samozřejmně chápu,taky jsem chtěl,ale na mechaniku bohužel nejde,ale to je věc která pro mě není důležitá ,a kterou jsem tam neměl !! A co se týče předělání - stálo mě to dohromady s čerpadlem,seřízením a přetěsněním,novým plyn.lankem,rozvoďáku a práce suma sumárum - 11 500 kč !!

Na půl nádrže běžně najedu kolem 550 - 600 km,většinou do práce,po městě a tak různě.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jaris

To máš sice pravdu že citroen měl tyhle hračky mechanický ale já mám palubák a chci aby to vše fungovalo, jak před tím. Tak proto repas Lucase. Ten palubák mě dal trošku času hraní se zapojením, tak by mě mrzelo, že to byla práce a peníze za display na nic. Vše za cenu něčeho. A tebe to předělání stálo aspoň 7000 Kč a taky to předělání neumí každý servis a ten kdo si na to netroufne dá ruku pryč. Navíc s elektronikou je to živější. jak píšu, něco za něco. Záleží jak je kdo ochotnej do toho investovat. ;)

Jo a za 5.2 sice dálky nejezdím ale do 6 se vejdu. Když jedu 90 jak mám, tak 5.5. Mám vyskoušeno Chrudim - Hradec a 7.3 Chrudim - Pardubice. Kdo tuhle trasu zná, tak je to jako kdyby jste jeli pomalu po městským obchvatu.

Pravdu máš,a to potvrdím,s Lucasem to je živější,to je fakt,tady to je na rozjezd línější,a i když to mažu po dálnici a někdo mě zbrzdí,tak mi jak se říká vezme vítr z plachet,a pak mám co dělat abych ho zase rozdejchal,to je fakt ale taky jsi napsal je to něco za něco,a známej co měl Xantii 2,1 TD tak mi moji spotřebu potvrdil,též mi to ze začátku bylo divné,ale zhruba u mechaniky se spotřeba pohybuje okolo 1,5 litru ještě pod Lucasem,a s tím Lucasem jsem se dost natrápil ale předělání zase není taková věda ! Pouze se vyhodí pumpa,odpojí se elektronické vstřikovače,dají se mechanické,které jsem dostal s čerpadlem ,dají se tam trubky na toho Bosche a odpojí se elektronickej plyn a napojí mechanickej,žádná věda !

Ještě taková poznámka pod čarou - Bosch proto,protože u těch pump dělám,a není pro mě problém si cokoliv na ně sehnat,což byl jeden z prvotních důvodů té výměny,a taky hlavně ten,že už při koupi auta,ta pumpa byla špatná,a mechanik u peugeota,mi tvrdil že to nějaká anomálie,o které neví co to je - psalo mi to Vadný senzor vačkového hřídele,a asi až za rok jsem zjistil že to je čerpadlem,a opravu mi řekli kolem 18 - 22 tisíc,což jsem dát nechtěl,protože to auto je z 97 roku,takže tolik jsem do toho vrážet nechtěl !!

[upravil dne 23/12/07 Burisek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Podle toho co píšeš, tak bych udělal to samé. Abych se přiznal, tak kdyby oprava stála něco kolem 30 000, tak bych taky uvažoval o mechanice. I když strašně nerad ale asi by mě nic nezbilo. Peníze ne**ru. Ale ze servisu mě volali 11 000 bez daně, tak jsem byl ochoten těch 13 000 s daní obětovat. A potom jsem ještě vůbec netušil, kde sehnat čerpadlo bosch, vstřiky a vůbec jak to tam funguje. Jsem elektrikář :). U auta si dokážu vyměnit jen olej, filtry a to je asi vše :). Jinak se do toho bojím šťourat :). Takže tě chápu s tou mechanikou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jaris

OK. Podle toho co píšeš, tak bych udělal to samé. Abych se přiznal, tak kdyby oprava stála něco kolem 30 000, tak bych taky uvažoval o mechanice. I když strašně nerad ale asi by mě nic nezbilo. Peníze ne**ru. Ale ze servisu mě volali 11 000 bez daně, tak jsem byl ochoten těch 13 000 s daní obětovat. A potom jsem ještě vůbec netušil, kde sehnat čerpadlo bosch, vstřiky a vůbec jak to tam funguje. Jsem elektrikář :). U auta si dokážu vyměnit jen olej, filtry a to je asi vše :). Jinak se do toho bojím šťourat :). Takže tě chápu s tou mechanikou.

No já jsem zase zedník,a olej to je to nejmenší,ale v dnešní době je problém,kam s ním,že ?? Já se taky nic moc do ničeho nepletu,to čerpadle jsem neměnil já,ale jeden borec na doporučení,a klaplo to ! Ale jak jsem to pak zkoumal,tak to vyměnit fakt je sranda,ale musí člověk vědět jak na to,že,a to je někdy právě kámen úrazu ! Ají ty kluci ze servisu kam jezdím,celkem koukaly,a vyndat tu žárovičku z diagnostiky,to byla banalita. A protože vlastně jsem tam měl jen jednu elektronickou věc,a to bylo to čerpadlo,které tam teď není,tak jsem čistá mechanika. Ten palubáček mě mrzí,byl by tam hezkej,ale bohužel,a k té ceně,kdyby mi řekli to co tobě,tak bych asi přistoupil také k repasu,jenže mě ve 3 servisech řekli minimum které jsem zmíňil tak proto ta záměna !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.