Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 205 - nedrží volnoběh


Ricky001

Recommended Posts

Zdravím všechny a zároveň se obracím s prosbou o radu.

Mám Peugeota 205 r.v. 1991 1.1 44kw s cat (jednobodové vstřikování). Zlobí mě volnoběžné otáčky, prošel jsem celé fórum a snažil se podle vašich rad závadu vyřešit, ale nic :grr

Studený motor chytne napoprvé, ale musím pak mírně stát na plynu, jinak se udusí. To samé se děje i při zahřátém motoru.

Byl jsem na diagnostice, ale řídící jednotka nehlásí žádnou chybu. Mám novou baterku, svíčky, kabely, filtry, teplotní čidlo. Rozdělovač ok, řídící jednotku a cívku jsem taky zkoušel vyměnit - stále to samé :( Dnes jsem demontoval potenciometr - je jak nový! Auto má najeto originál 80 000 Km.

Předem děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych řekl, že podle toho, co se tady před měsícem probíralo, by to mohla být podtlaková komora.

Pročti si tohle:http://www.peugeot-club.com/topic/25284-problem-s-tu3m/

Je tam postup na správný zapojení podtlaku a zkoušku funkčnosti podtlakový komory.

Pro představu tahle podtlaková komora je na Favorita, ale je hodně podobná té na 205ce. Jinak nová stojí v Peugeotu asi kolem 700Kč, celkem pálka za takový hejblátko.

0234560.jpg

[upravil dne 20/12/07 Vopičí]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Hafity

No určitě to půjde nabastlit.... :D

O něco podobnýho se už pokouším.

Z toho mýho špatnýho z P205 jsem "sundal" držák a dal jsem ho na ten z fáčka. Zatím to rozměrově odpovídá, jenom to musím ješte nechat přivařit k sobě. Pak sem hodím kdyžtak foto.

A pokud se to nepodaří, tak vemu kačky a půjdu do Peugeotu:nevim:D:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Vopičí

Původně zaslal: Hafity

No určitě to půjde nabastlit.... :D

O něco podobnýho se už pokouším.

Z toho mýho špatnýho z P205 jsem "sundal" držák a dal jsem ho na ten z fáčka. Zatím to rozměrově odpovídá, jenom to musím ješte nechat přivařit k sobě. Pak sem hodím kdyžtak foto.

A pokud se to nepodaří, tak vemu kačky a půjdu do Peugeotu:nevim:D:D

Předpokládám že ta na Fávo stojí tak dvacku né?:nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: jarajarda

Původně zaslal: Vopičí

Původně zaslal: Hafity

No určitě to půjde nabastlit.... :D

O něco podobnýho se už pokouším.

Z toho mýho špatnýho z P205 jsem "sundal" držák a dal jsem ho na ten z fáčka. Zatím to rozměrově odpovídá, jenom to musím ješte nechat přivařit k sobě. Pak sem hodím kdyžtak foto.

A pokud se to nepodaří, tak vemu kačky a půjdu do Peugeotu:nevim:D:D

Předpokládám že ta na Fávo stojí tak dvacku né?:nevim

Já za ní dal 160Kč i s DPH, za svaření to nude 20Kč, takže za 180 budu mít novou podtlakovou komoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem vyměnil ty podlakové hadičky. Vyzkoušel podtlakový ventil - spíná :super Dále jsem provedl ´dechovou´zkoušku podtlakového ventilu i podtlakové membrány - oboje je v pořádku :super

Ale stále to nevyřešilo problém volnoběhu! Zkusil jsem membránu vyřadit z provozu - odpojený kontakt a hadice z membrány napojená na horní (nezapojený) vývod podtl. ventilu. Bylo to lepší, ale auto stejně po cca 2 min. chcíplo :grr

Dál zkusím vyblikat závady ř.j. a pak už mě napadá jedině vadná lambda sonda....

Co vlastě určuje volnoběžné otáčky, ř. jednotka? :myslim

Když jsem byl na diagnostice, nic to nehlásilo, chlapík odpojil konektor od krokového motorku a tvrdil, že z ř.j. do něj nejde žádný něpětí (na volnoběh).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Volnoběžné otáčky určuje ŘJ na základě údajů různých čidel a snímačů. Krokáč je akční člen. Až odněkud přijedeš, nech motor dostatečně vychladnout, vezmi pomocníka, který ti zapne zapalování a sleduj krokáč. Musí v něm zavrčet a vysunout se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám podtlakovku hotovou a jak jsem slíbil, dávám sem fotku. Na otáčkách to až tak znát není, je to nepatrný. Tím že to změní předstih, tak motor půjde lépe do otáček.

Celkový náklady co jsem za to dal jsou 200Kč. Pokud to někdo budete taky dělat, tak mrkněte, jakej máte typ té membrány. Pokud máte rozdělovač Bosch, tak by to mělo jít, ale pokud máte ten druhej, tak ten tu membránu má o dost jinou.

PodtMembr01.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám podtlakovku hotovou a jak jsem slíbil, dávám sem fotku. Na otáčkách to až tak znát není, je to nepatrný. Tím že to změní předstih, tak motor půjde lépe do otáček.

Celkový náklady co jsem za to dal jsou 200Kč. Pokud to někdo budete taky dělat, tak mrkněte, jakej máte typ té membrány. Pokud máte rozdělovač Bosch, tak by to mělo jít, ale pokud máte ten druhej, tak ten tu membránu má o dost jinou.

Oprava za pár korun, tak to má být :)

Já mám ale podtlakovku ok. Přišel jsem ale na to, že mi brzdový válec přisává vzuch (proto asi ten nepravidelný volnoběh) a hlavně krokový motorek nereaguje, takže studený motor bez plynu chcípne. Dá se ten krokáč rozebrat a nějak vyčistit popř. odzkoušet?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ricky001

Krokový motorek jsem rozdělal a vyčistil. Po připojení napětí funguje. Problém je, že při studeném motoru se vůbec nevysune. Zřejmě nedostane žádný impulz, odkud z řídící jednotky??? :myslim

Problém může být i v konektoru, nebo v kabeláži. Musel bys odpojit konektor z krokáče a žehličku z ŘJ a prozvonit jednotlivé kabely.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Ricky001

Kabely od konektoru až do ř.j. jsou ok. Z ř.j. nic nejde :grr

Krokáč funguje POUZE na volnoběh. Má v sobě spínač, kterým dá jednotce najevo, že pedál plynu je uvolněn a tudíž jednotka může začít s regulací. Pokud ten signál nedostane, tak do krokáče nepříjde z ŘJ ovládací napětí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Volnoběžné otáčky určuje ŘJ na základě údajů různých čidel a snímačů. Krokáč je akční člen. Až odněkud přijedeš, nech motor dostatečně vychladnout, vezmi pomocníka, který ti zapne zapalování a sleduj krokáč. Musí v něm zavrčet a vysunout se.

Krokáč funguje POUZE na volnoběh. Má v sobě spínač, kterým dá jednotce najevo, že pedál plynu je uvolněn a tudíž jednotka může začít s regulací. Pokud ten signál nedostane, tak do krokáče nepříjde z ŘJ ovládací napětí.

Mám v tom trošku zmatek. Při studeném motoru a zapnutém klíčku v poloze 2 se nic nevysune. Ani na volnoběh to nijak nereaguje, kabely jsou v pořádku, motorek po připojení napětí chodí => nefunguje ten spínač v krokáči ??? :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...