Ricky001

Peugeot 205 - nedrží volnoběh

34 posts in this topic

Zdravím všechny a zároveň se obracím s prosbou o radu.

Mám Peugeota 205 r.v. 1991 1.1 44kw s cat (jednobodové vstřikování). Zlobí mě volnoběžné otáčky, prošel jsem celé fórum a snažil se podle vašich rad závadu vyřešit, ale nic :grr

Studený motor chytne napoprvé, ale musím pak mírně stát na plynu, jinak se udusí. To samé se děje i při zahřátém motoru.

Byl jsem na diagnostice, ale řídící jednotka nehlásí žádnou chybu. Mám novou baterku, svíčky, kabely, filtry, teplotní čidlo. Rozdělovač ok, řídící jednotku a cívku jsem taky zkoušel vyměnit - stále to samé :( Dnes jsem demontoval potenciometr - je jak nový! Auto má najeto originál 80 000 Km.

Předem děkuji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem s tím problém taky na 1.1, ale vyřešilo to teplotní čidlo a novému majiteli nedávno odešel zmiňovaný potenciometr..ale co by to mohlo být mě nenapadá.. Jinak na diagnostice jsem měl stejný problém, nic to neukazovalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zkontroloval bych podtlakový hadičky. jednou mi to bralo falešnej vzduch a taky to studený chcípalo..:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych řekl, že podle toho, co se tady před měsícem probíralo, by to mohla být podtlaková komora.

Pročti si tohle:http://www.peugeot-club.com/index.php?/topic/25284-xmb/

Je tam postup na správný zapojení podtlaku a zkoušku funkčnosti podtlakový komory.

Pro představu tahle podtlaková komora je na Favorita, ale je hodně podobná té na 205ce. Jinak nová stojí v Peugeotu asi kolem 700Kč, celkem pálka za takový hejblátko.

0234560.jpg

[upravil dne 20/12/07 Vopičí]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dík za rady, pustím se do toho hned jak budu mít volnou chvilku.

Pak dám vědět co bylo zdrojem problému ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

No určitě to půjde nabastlit.... :D

O něco podobnýho se už pokouším.

Z toho mýho špatnýho z P205 jsem "sundal" držák a dal jsem ho na ten z fáčka. Zatím to rozměrově odpovídá, jenom to musím ješte nechat přivařit k sobě. Pak sem hodím kdyžtak foto.

A pokud se to nepodaří, tak vemu kačky a půjdu do Peugeotu:nevim:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vopičí

Původně zaslal: Hafity

No určitě to půjde nabastlit.... :D

O něco podobnýho se už pokouším.

Z toho mýho špatnýho z P205 jsem "sundal" držák a dal jsem ho na ten z fáčka. Zatím to rozměrově odpovídá, jenom to musím ješte nechat přivařit k sobě. Pak sem hodím kdyžtak foto.

A pokud se to nepodaří, tak vemu kačky a půjdu do Peugeotu:nevim:D:D

Předpokládám že ta na Fávo stojí tak dvacku né?:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jarajarda

Původně zaslal: Vopičí

Původně zaslal: Hafity

No určitě to půjde nabastlit.... :D

O něco podobnýho se už pokouším.

Z toho mýho špatnýho z P205 jsem "sundal" držák a dal jsem ho na ten z fáčka. Zatím to rozměrově odpovídá, jenom to musím ješte nechat přivařit k sobě. Pak sem hodím kdyžtak foto.

A pokud se to nepodaří, tak vemu kačky a půjdu do Peugeotu:nevim:D:D

Předpokládám že ta na Fávo stojí tak dvacku né?:nevim

Já za ní dal 160Kč i s DPH, za svaření to nude 20Kč, takže za 180 budu mít novou podtlakovou komoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem vyměnil ty podlakové hadičky. Vyzkoušel podtlakový ventil - spíná :super Dále jsem provedl ´dechovou´zkoušku podtlakového ventilu i podtlakové membrány - oboje je v pořádku :super

Ale stále to nevyřešilo problém volnoběhu! Zkusil jsem membránu vyřadit z provozu - odpojený kontakt a hadice z membrány napojená na horní (nezapojený) vývod podtl. ventilu. Bylo to lepší, ale auto stejně po cca 2 min. chcíplo :grr

Dál zkusím vyblikat závady ř.j. a pak už mě napadá jedině vadná lambda sonda....

Co vlastě určuje volnoběžné otáčky, ř. jednotka? :myslim

Když jsem byl na diagnostice, nic to nehlásilo, chlapík odpojil konektor od krokového motorku a tvrdil, že z ř.j. do něj nejde žádný něpětí (na volnoběh).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volnoběžné otáčky určuje ŘJ na základě údajů různých čidel a snímačů. Krokáč je akční člen. Až odněkud přijedeš, nech motor dostatečně vychladnout, vezmi pomocníka, který ti zapne zapalování a sleduj krokáč. Musí v něm zavrčet a vysunout se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mám podtlakovku hotovou a jak jsem slíbil, dávám sem fotku. Na otáčkách to až tak znát není, je to nepatrný. Tím že to změní předstih, tak motor půjde lépe do otáček.

Celkový náklady co jsem za to dal jsou 200Kč. Pokud to někdo budete taky dělat, tak mrkněte, jakej máte typ té membrány. Pokud máte rozdělovač Bosch, tak by to mělo jít, ale pokud máte ten druhej, tak ten tu membránu má o dost jinou.

PodtMembr01.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak mám podtlakovku hotovou a jak jsem slíbil, dávám sem fotku. Na otáčkách to až tak znát není, je to nepatrný. Tím že to změní předstih, tak motor půjde lépe do otáček.

Celkový náklady co jsem za to dal jsou 200Kč. Pokud to někdo budete taky dělat, tak mrkněte, jakej máte typ té membrány. Pokud máte rozdělovač Bosch, tak by to mělo jít, ale pokud máte ten druhej, tak ten tu membránu má o dost jinou.

Oprava za pár korun, tak to má být :)

Já mám ale podtlakovku ok. Přišel jsem ale na to, že mi brzdový válec přisává vzuch (proto asi ten nepravidelný volnoběh) a hlavně krokový motorek nereaguje, takže studený motor bez plynu chcípne. Dá se ten krokáč rozebrat a nějak vyčistit popř. odzkoušet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krokový motorek jsem rozdělal a vyčistil. Po připojení napětí funguje. Problém je, že při studeném motoru se vůbec nevysune. Zřejmě nedostane žádný impulz, odkud z řídící jednotky??? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ricky001

Krokový motorek jsem rozdělal a vyčistil. Po připojení napětí funguje. Problém je, že při studeném motoru se vůbec nevysune. Zřejmě nedostane žádný impulz, odkud z řídící jednotky??? :myslim

Problém může být i v konektoru, nebo v kabeláži. Musel bys odpojit konektor z krokáče a žehličku z ŘJ a prozvonit jednotlivé kabely.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ricky001

Kabely od konektoru až do ř.j. jsou ok. Z ř.j. nic nejde :grr

Krokáč funguje POUZE na volnoběh. Má v sobě spínač, kterým dá jednotce najevo, že pedál plynu je uvolněn a tudíž jednotka může začít s regulací. Pokud ten signál nedostane, tak do krokáče nepříjde z ŘJ ovládací napětí.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volnoběžné otáčky určuje ŘJ na základě údajů různých čidel a snímačů. Krokáč je akční člen. Až odněkud přijedeš, nech motor dostatečně vychladnout, vezmi pomocníka, který ti zapne zapalování a sleduj krokáč. Musí v něm zavrčet a vysunout se.

Krokáč funguje POUZE na volnoběh. Má v sobě spínač, kterým dá jednotce najevo, že pedál plynu je uvolněn a tudíž jednotka může začít s regulací. Pokud ten signál nedostane, tak do krokáče nepříjde z ŘJ ovládací napětí.

Mám v tom trošku zmatek. Při studeném motoru a zapnutém klíčku v poloze 2 se nic nevysune. Ani na volnoběh to nijak nereaguje, kabely jsou v pořádku, motorek po připojení napětí chodí => nefunguje ten spínač v krokáči ??? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně k tomu jsem tě chtěl dokopat. Ale zase může být chyba nejen v tom spínači, ale i v kabeláži. Proto je nutno prozvonit VŠECHNY kabely a zároveň oba stavy spínače v krokáči....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.