Sign in to follow this  
Followers 0
Dakaros

309 Motor a problémy

20 posts in this topic

Ahoj, měl bych opět dotaz týkajcí se motoru 1.4 a konkrétně mam dotaz na chladící kapalinu, protože se mi nepodařilo sehnat přesně tu, co jsem tam lil minulý rok, tak jsem ji opět kompletně vyměnil a nalil jsem tam červenej fridex s destilkou v poměru 2:3. No a bylo mi řečeno, že to je sakra velká blbost. Co vy na to?

Díky za odpověď.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Červenej Fridex? Jestli je to ten, co se leje do koncernovejch aut, tak o něm známej, co mechaničí u Škodovky, tvrdí, že je agresivní....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, přesně to mi řekly v servisu, že jim olej začal po výměně těsnění pod hlavou týct z celýho auta a do chladicího okruhu a že za to mužu já, že jsem tam ten fridex nalil. Holt jsem idiot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přitom jsem to řešil se známíma a s maníkem, kterej mi to prodal a jak známí, tak i on tvrdili, že je to jedno, že to tomu autu nic neudělá.

A ve specifikacích toho fridexu je psáno, že to na peugeoty je.

[upravil dne 18/12/07 Dakaros]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale osobní zkušenost s ním nemám. A koukám že to ani zkoušet nebudu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.4 ka by mela byt hlinikova, takze by to chtelo fridex na hlinik. Ja teda liju do auta modry a vylozene ten, co je na muj motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

No na etiketě bylo, že ten fridex je pro celohliníkové motory, ochraňuje před korozí a je šetrný ke gumě. Jen pánové ze servisu říkají, že mam trochu cedník z motoru, ale už by to snad mělo bejt v cajku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jinak se leje do oktávek a fóbií, takže musí bejt na hliník. Taky byl litr asi o pade dražší než obyč zelenej, myslel jsem, že dám svýmu zlatíčku to nejlepší a zatim jsem ho zabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jsou kecy!!!

na barvě nezáleží.hlavní je,aby byl do hliníkových hlav . jestli máš ten origo do škodovek,tak věř,že je kvalitní a šetrný k motoru(narozdíl od těch polských straček za 70kč/l) a rozhodně ti nic nevyžral......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dakaros

Přitom jsem to řešil se známíma a s maníkem, kterej mi to prodal a jak známí, tak i on tvrdili, že je to jedno, že to tomu autu nic neudělá.

A ve specifikacích toho fridexu je psáno, že to na peugeoty je.

[upravil dne 18/12/07 Dakaros]

Neudělá - no co, vyplaví to usazený bordel a někudy to začne téct.

Nesmíš moc koukat na ty jejich obaly ("vhodné pro všechny vozy"), hlavní jsou pro tebe specifikace, který tam musejí být uvedené správně (třeba "BS..." apod.).

Spíš zjistit, co doporučuje pro tvůj motor výrobce.

Pokud bys tam chtěl dát něco lepšího, tak Castrol, ten je prý bez problémů.

Nebo GlycoShell, ale ten je poměrně agresivní.

[upravil dne 19/12/2007 Marcel505]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: klumir

to jsou kecy!!!

na barvě nezáleží.hlavní je,aby byl do hliníkových hlav . jestli máš ten origo do škodovek,tak věř,že je kvalitní a šetrný k motoru(narozdíl od těch polských straček za 70kč/l) a rozhodně ti nic nevyžral......

presne tak na na farbe nezaleží len nesmieš miešať modrú(zelenu) s červenou atď...,na kvalite áno, bud 5 ročný alebo 3 ročný výmenny interval zas podla ceny výrobku, tesnenie pod hlavou ma svoju životnosť a ked raz prasklo tak ho treba vymeniť a bude minimalne 5 rokov pokoj

Ak si použil Fridex G+, tak maš 5 rokov z výmenou pokoj:super

[upravil dne 20/12/07 MrVain]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to tak čtu.... a cedník z auta ti teda udělalo CO? Klumir s MrVainem červený Fridex vyloučili....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

Jak to tak čtu.... a cedník z auta ti teda udělalo CO? Klumir s MrVainem červený Fridex vyloučili....

co ti udělá cedník??

tak jsou to dvě věci:

v prvé řadě materiál hlavy-pokud je udělaná z trochu méně kvalitního(odolného) kompozitu,tak je k oxidaci náchylnější (třeba první favority-tam byly i vyžrané i 3mm díry....

no a druhá věc je používání špatných chladících směsí-buď do litinových motorů,nebo levných a nekvalitních a v neposlení řadě dlouhá léta neměněná chladící kapalina.....(pokud nevyteče,tak na to každý se*re)

každopádně je to dlouhodobý proces,který trvá roky,takže to,že si tam nalil červený "fridex" a za měsíc to začalo téct je opravdu nesmysl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: klumir

Původně zaslal: Hafity

Jak to tak čtu.... a cedník z auta ti teda udělalo CO? Klumir s MrVainem červený Fridex vyloučili....

co ti udělá cedník??

tak jsou to dvě věci:

v prvé řadě materiál hlavy-pokud je udělaná z trochu méně kvalitního(odolného) kompozitu,tak je k oxidaci náchylnější (třeba první favority-tam byly i vyžrané i 3mm díry....

no a druhá věc je používání špatných chladících směsí-buď do litinových motorů,nebo levných a nekvalitních a v neposlení řadě dlouhá léta neměněná chladící kapalina.....(pokud nevyteče,tak na to každý se*re)

každopádně je to dlouhodobý proces,který trvá roky,takže to,že si tam nalil červený "fridex" a za měsíc to začalo téct je opravdu nesmysl.

No jo, ale tohle není odpověď na otázku....

[upravil dne 20/12/2007 Hafity]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

Původně zaslal: klumir

Původně zaslal: Hafity

Jak to tak čtu.... a cedník z auta ti teda udělalo CO? Klumir s MrVainem červený Fridex vyloučili....

co ti udělá cedník??

tak jsou to dvě věci:

v prvé řadě materiál hlavy-pokud je udělaná z trochu méně kvalitního(odolného) kompozitu,tak je k oxidaci náchylnější (třeba první favority-tam byly i vyžrané i 3mm díry....

no a druhá věc je používání špatných chladících směsí-buď do litinových motorů,nebo levných a nekvalitních a v neposlení řadě dlouhá léta neměněná chladící kapalina.....(pokud nevyteče,tak na to každý se*re)

každopádně je to dlouhodobý proces,který trvá roky,takže to,že si tam nalil červený "fridex" a za měsíc to začalo téct je opravdu nesmysl.

No jo, ale tohle není odpověď na otázku....

[upravil dne 20/12/2007 Hafity]

jak to,že to není odpověď??

prostě se to vyžralo a začalo to téct.zrovna teď.vždycky je to dobré,než se to zkazí.

a často se to projeví,když se s tím něco dělá-vyměnil si vodu,trošku se to probublalo a začalo to téct.kdyby jsi tam dal zelený fridex,udělá to stejně....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je fakt, že je to trochu věcí náhody. Kolikrát se stalo, že po výměně chladící náplně začala týct vodní pumpa.... Na druhou stranu, proč by mi ten mechanik ze Škodovky říkal, ať to nedávám do starších aut? Předpokládám, že s tím má určité zkušenosti....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

Je fakt, že je to trochu věcí náhody. Kolikrát se stalo, že po výměně chladící náplně začala týct vodní pumpa.... Na druhou stranu, proč by mi ten mechanik ze Škodovky říkal, ať to nedávám do starších aut? Předpokládám, že s tím má určité zkušenosti....

skusenosti ma isto, veď za kým prídeš ked ti praskne tesnenie pod hlavou, nevieš čo doporučoval? Moji kolegovia davaju do starých škodoviek Fridex EKO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi jsem to zase špatně napsal....:D Do starších aut jsem myslel VŠEOBECNĚ! Navíc když mi praskne THV, tak nikam nemusím....

Share this post


Link to post
Share on other sites

já osobně nevěřím tomu,že by to bylo tím novým fridexem.a když už přece jen začne něco téct-ať je to pumpa,chladič atd. .....je to tím,že to drželo jen silou vůle a stejně by to brzy téct začlo............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.