Sign in to follow this  
Followers 0
Hasis

P605 2.0 turbo

16 posts in this topic

Da se na motor bez turba z 605ky 2.0 89kw pridat turbo, bez dalsich uprav motoru? A jaky to ma ve vysledku vykon a spotrebu?

[upravil dne 18.12.2007 Hasis]

Share this post


Link to post
Share on other sites

nejsem odborník přes turba, ale pokud vím tak na žádnej atmosferickej motor se nedá přidělat turbo bez snížení kompresního poměru, možná úpravy řídící jednotky? a asi bych řekl že i výměny pístu, ojnic a podobných věcí který takovou zátěž nevydrží...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ale motoy s obsahem 2.0 se delaly s turbem, tak se ptam proto, ptze me nekdo rikal ze ten motor s vykonem ktery sem tady psal, je pripraveny na turbo, tak si myslim, ze by se nemuselo nic upravovat ne?

Ptam se ptze jistota je jistota, tak si pockam na vic prispevku ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalo. Ale s vymenou elektriky, spojky, riadiacej jednotky, a kooopec inych drobnosti. A udajne je to uplne iny motor inac rozlozeny v karoserii takze z toho vyplyva aj ine drziaky motora atd.... Aspon toto co som sa pytal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Všechno jde, ale tohle řešení pro několiko koníků navíc se mi nezdá..

Neznám konstrukci těhle motorů takže nevím jestli stačí vyměnit komponenty atm. motoru za turbo, ale pochybuji že by to bylo tak lehké. Prozačátek si tedy porovnej ty dva motory atm. vs. turbo. Pokud jsou opravdu stejný (jestli maj stejný vrtáni, zdvih, obsah, kompatibilní komponenty...) Ale řek bych že bude mít i jinou hlavu, vstřiky, ř.jednotku vč. el., vačku, pak i komplet výfuk, sání...

Nakonec zjistíš že by se ti tenhle upgrade vůbec nevyplatil (navíc s pochybným výsledkem). Zůstal by ti jen původní blok motoru a očesal by jsi jinej turbo motor.

V tomto případě by bylo mnohem efektivnější, jednodušší, vzít rovnou komplet turbo motor a vymenit ho za ten atmosferickej (pokud teda nemají různá uložení (příčný/podélný))...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jediný co ty motory mají společnýho je blok a hlava (ve které je teda jiná vačka). Musel bys vyměnit všechny čidla a dalších tisíc věcí.

Podle mě prakticky nemožná věc, teoreticky jo. Kdysy sem se o to zajímal, je to nesmysl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hasis

Da se na motor bez turba z 605ky 2.0 89kw pridat turbo, bez dalsich uprav motoru? A jaky to ma ve vysledku vykon a spotrebu?

[upravil dne 18.12.2007 Hasis]

pridavat na atmosferickej motor turbo je zhruba stejna cinnost, jako predelavat diesel na spalovani benzinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně jak tady bylo řečeno je jiná vačka a elektronika,jinak se většinou liší i tvar spalovacího prostoru,časování ventilů je odlišné,takže by ti s největší pravděpodobností schořeli písty

Share this post


Link to post
Share on other sites

tjn a taky že se stoupajícím tlakem roste i teplota:cool:

To by se muselo nejak kouzelnicky snížít kompresni poměr z 10/1 na takyvych 7,5-8/1 a to bych chtel vidět jak...jinak písty,ojnice a klika jsou daleko robustnější(material) u motoru XU10J4TE(jsou kovane stejne jako u XU9J4),než právě u motorů XU10J2(89kw):aut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pája Rybišár

tjn a taky že se stoupajícím tlakem roste i teplota:cool:

To by se muselo nejak kouzelnicky snížít kompresni poměr z 10/1 na takyvych 7,5-8/1 a to bych chtel vidět jak...jinak písty,ojnice a klika jsou daleko robustnější(material) u motoru XU10J4TE(jsou kovane stejne jako u XU9J4),než právě u motorů XU10J2(89kw):aut

Pozor, to je zas něco trochu jinýho. XU10J4TE je 16v.

Ten, o kterým je tu řeč je XU10J2TE, kterej se od toho Z co mám a autě zas tak šíleně neliší. Ono 19kW zas není takovej masakr aby to nesnesl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tato přestavba je možná!:super:super Jen je nutné mít 2OO 000kč.Prvních sto tisíc na součástky a druhých sto na pobyt v psychiatrické léčebně--o konci přestavby asi nebudeš vědět:D:D:D:D:D:D:D:D:D:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Původně zaslal: Pája Rybišár

tjn a taky že se stoupajícím tlakem roste i teplota:cool:

To by se muselo nejak kouzelnicky snížít kompresni poměr z 10/1 na takyvych 7,5-8/1 a to bych chtel vidět jak...jinak písty,ojnice a klika jsou daleko robustnější(material) u motoru XU10J4TE(jsou kovane stejne jako u XU9J4),než právě u motorů XU10J2(89kw):aut

Pozor, to je zas něco trochu jinýho. XU10J4TE je 16v.

Ten, o kterým je tu řeč je XU10J2TE, kterej se od toho Z co mám a autě zas tak šíleně neliší. Ono 19kW zas není takovej masakr aby to nesnesl.

Jo to je mi jasný(trochu Téčko znám):cool: ale on byl teda přeplnovany 8ventil??XU10J2TE??to jsem fakt nevedel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.