Sign in to follow this  
Followers 0
Martin.405

karburátor weber + vyhřívání zadního okna

8 posts in this topic

pšeju pšíjemný pondělní večer..

takže zase a znova karburátor.. :grr mám 405ku rv 88 53kw jednokomorovej karburátor weber s ručním sytičem. před časem sem tady řešil problém díry v plynu při akceleraci, karburátor sem měl rozdělanej, čistil sem ho, dával nový těsnění sání/karb, ale problém byl podle všeho v membráně akcelerační pumpy, která už se nová nedá sehnat. takže sem sháněl sháněl, až sem zjistil že membrána z favorita je skoro stejná, až na takovej kovovej váleček kterej je přidělanej na prostředek membrány a kterým je pomocí táhla od plynovýho pedálu ta membrána ovládaná (na favo membráně je delší). takže sem ho upravil tak aby se co nejvíc podobal origo membráně, až na jednu věc která podle mě není až zas tak podstatná a to že origo membrána má na konci takovej plastovej čudl, kterej je na pružince a dá se cca o 2 mm zamáčknout. nicméně délku sem udělal stejnou jako na původní membráně, takže funkce by měla být stejná. no a výsledek je takovej, že díra v plynu je sice menší, ale pořád když bych na volnoběh prudce šlápl plyn tak to proste chcípne.. vlastně i když se potřebuju rychle rozjet tak je pořád problém, auto se do takovejch 1500 otáček dusí.. ve vyšších už jede parádně, rozdíl mezi starou a touhle membránou je znát. což ale není výsledek kterej by mě uspokojoval.. takže znovu, nenapadá vás někoho něco? může to dělat ještě něco jinýho? nějaká tryska ucpaná? cokoliv co vás napadne sem s tím, já už su bezradnej..

jo a ještě jedna věc, byl sem zvyklej z favorita, že když zapnu sytič tak auto vyletí do otáček jak nikdy. tady když dám sytič tak se auto začne spíš dusit (i za studena, ale bez sytiče se s tím nedá jet).

auto je předělaný na plyn, je dost možný že je na sytiči provedenej nějakej zásah skrz ten plyn, sice mi to taky vadí ale né tak jak ta díra v plynu..

:(

poslední věc je vyhřívání zadního okna - z celýho okna me funguje jeden jedinej proužek, je možný že je někde problém v elektrice nebo sou prostě všechny ostatní přerušený? má to smysl nějak spravovat?

[upravil dne 17.12.2007 Martin.405]

[upravil dne 17.12.2007 Martin.405]

Share this post


Link to post
Share on other sites

takže začnem od toho jednodušího:pokud jeden proužek hřeje a ostatní ne,ta je to na 100% porušené vedení na okně

a ten karburátor-dělá to ten plyn.když máš auto na plyn,tak se něco v karburátoru záhadně zasere a na benzím pak nechce jet-jede,ale blbě.

buď je ještě pořád něco přicpané,jebo to může dělat i ten kroužek co je nahoře-od toho plynu.

pokud jezdíš většinou na plyn,tak ti radím-neřeš to.je to boj s větrnými mlýny.měl jsem na plyn asi 8 aut(co jsem od 18 let stihl vystřídat) a každé auto se po čase ježděním na plyn nějakým záhadným způsobem takhle posralo.i stříkačky.zní to divně,ale je to tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ty akcelerační pumpě by měl být zpětný ventilek (u škodovek byvala skleněná kulička asi 2 mm v pruměru) kterej zajišťuje aby byl benzin vždy až nahoru k trysce připraven na vstříknutí, pokud ventilek nedrží tak benzín padá zpět a pak se vstřikne málo paliva. Bylo by dobrý změřit taky jestli pumpa jde na plný zdvih a jestli stříká ihned a přímo, jestli není přicpaná tryska a pod. Ještě je taky otázka seřízení poměru směsi, to má taky na díru v plynu vliv i u jednokomorovýho karbce. U Škodovkářů tuzérů se tomu říkávalo turbo efekt:D a že ho mají schválně:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

rofl, turboefekt :D směs sem si seřizoval na ucho, takže nemám tušení jestli je podle psanejch hodnot správná nebo ne, ale takhle jde ten motor nejpravidelněji.. jinak pumpa no, tam by mohl bejt taky problém.. skrz to lpg mám místo mechanické elektrickou.. ale nějakej zázračnej tlak vůbec nedává - respektive když pojedu po dálnici na plnej plyn, tak mi za chvíli jakoby dojde benzín - auto přestane jet.. stačí jenom trochu ubrat plyn a už to jede normálně - pumpa nestíhá.. no a protože su úp ránu vymletej, tak sem si teď všiml že myslíš akcelerační a ne podávací.. no takže akcelerační stříkne krásně, na to sem se koukal..

s těma větrnejma mlýnama máš dost pravdu, babru se v tom už pěknejch pár týdnů.. a chtěl sem to vyladit aspoň tak nějak aby se s tím dalo jezdit bezpečně i na benzín, ne že najedu do křižovatky a tam zůstanu stát s udušeným motorem.. co by té díře pomohlo? bohatější nebo chudší směs?

jo a co mě tak ještě napadlo - co to je na tym karburátoru - je to naproti kolíbce od plynu, vede tam jeden drát s konektorem a hadička s podtlakem, nahoře je červík s pružinkou kterým se dá otáčet, ale nepostřehl sem žádnou změnu při otáčení.. co to je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No chudá či bohatá směs, no pokud je chudá tak se to dusí při přidání protože je málo paliva, a pokud je bohatá tak se to dusí protože se to na okamžik přehltí, prostě to musí být tak akorát. Ten drát by mohl být k elektrickýmu ventilu volnoběhu, zavře přívod paliva aby nedocházelo k samozápalům po vypnutí kličku, a šroubek s pružinkou bývá u karburátorů vzduchový šroub, ten na tu díru má taky vliv, nebo je to jen doraz klapky nebo tak. Seřizení volnoběhu se provádí dvěma šrouby, jedním se seřídí bohatost směsi a druhým množství přidavného vzduchu, je nějaké základní nastavení, někde v knižce jak na to by to mohlo být, právě správně seřízenej volnoběh zajistí při přidání z volnoběhu plynulý přechod bez "turboefektu":D. Tady je problem že jsem karbec ze 405ky neviděl:( Ale ve svy podstatě je to všechno stejný

Jo a ten podtlak se využival k posilovači brzd. Není ta hadička prasklá?

[upravil dne 18/12/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

hadičky od podtlaku sou vizuelné dobrý, některý sem měnil, jinak popraskaný ani ztvrdlý nejsou. další poznatek - když to držím v rozmezí 1000-1500 otáček tak to trošičku střílí do výfuku (což by podle mě mělo značit bohatou směs?). byl sem se teď projet, zkoušel sem o půl otáčky přidat bohatost, ale to už motor nešel pravidelně a dle mýho "nosního" analyzátoru plynů už byl z výfuku cítit benzín, takže sem to zase ubral. když bych to ubral ještě víc, tak už motor zase nepůjde pravidelně, takže když mi nikdo neporadí čím by to ještě mohlo být tak to svedu na to lpg a asi to nechám být :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo jinak ještě k tomu šroubku - je to takový celý zařízení přidělaný na karbec, je to sešroubovaný ze dvou půlek a uprostřed se zdá bejt nějaká membrána.. jinak doraz klapky to není určitě, a co sem pročítal knížku tak tak o žádným šroubu na vzduch zmínka nebyla, je tam že směs se řídí jenom šroubem bohatosti.. a volnoběžnej ventil to podle mě taky není, protože mi na karbec vede ještě jeden drátek s konektorem a vede to do takovýho válečku kterej je v karbu našroubovanej - podle mě ten ventil (na fáčku to vypadalo stejně). takže vůbec netuším co by to mohlo být

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.