Sign in to follow this  
Followers 0
Drakov

pár drobností na 2,1TD

10 posts in this topic

Zdravím, mám pár dotazů - hledal jsem hledal, ale nenašel :( 1) jaký je obsah chladící kapaliny do 2,1TD s klimou??

2) když vyměním chladící kapalinu, tak to musím odvzdušnit těmi šrouby, co jste tady už v mnoha článcích popisovali? To se jako neodvzdušní samo?

3) na volnoběh mi něco chrastí v motoru, ale když sešlápnu spojku, tak je ticho - tzn. že se mi spojka chystá do věčných lovišť? jak dlouho s ní takhle můžu jezdit??

Omlouvám se sa hloupé dotazy, ale jsem z toho francouze celý vydivočený - dneska z ničeho nic, když jsem chtěl jet ráno do práce, tak při nastartování se mi zapla červená kontrolka - tak jsem nevěděl, o co jde - tak vyběhnout znova po schodech, v příručcce nalistovat, vo co go (ještě, že jsem si stihnul tu příručku vytisknout), zjistil jsem, že je to málo chladící kapaliny, tak jsem tam dolil zelenou - jenže tady jsem se dočet, že se tam dávala žlutá... Mě picne :roll

Dík za odpovědi na mé otázky :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Drakov

Zdravím, mám pár dotazů - hledal jsem hledal, ale nenašel :( 1) jaký je obsah chladící kapaliny do 2,1TD s klimou??

2) když vyměním chladící kapalinu, tak to musím odvzdušnit těmi šrouby, co jste tady už v mnoha článcích popisovali? To se jako neodvzdušní samo?

3) na volnoběh mi něco chrastí v motoru, ale když sešlápnu spojku, tak je ticho - tzn. že se mi spojka chystá do věčných lovišť? jak dlouho s ní takhle můžu jezdit??

Omlouvám se sa hloupé dotazy, ale jsem z toho francouze celý vydivočený - dneska z ničeho nic, když jsem chtěl jet ráno do práce, tak při nastartování se mi zapla červená kontrolka - tak jsem nevěděl, o co jde - tak vyběhnout znova po schodech, v příručcce nalistovat, vo co go (ještě, že jsem si stihnul tu příručku vytisknout), zjistil jsem, že je to málo chladící kapaliny, tak jsem tam dolil zelenou - jenže tady jsem se dočet, že se tam dávala žlutá... Mě picne :roll

Dík za odpovědi na mé otázky :roker

dufam,ze si tam dal pre istotu nemrznucu zmes. ;)

V prirucke si hladal kolko to ma objem?

Ak to tam nie je, tak by to mohlo byt v knihe Jak na to? ci nie?

Ak zmacknes spojku a prestane to, tak to bude spojkove lozisko.

Kolko mas nabehane km?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ajven

Původně zaslal: Drakov

Zdravím, mám pár dotazů - hledal jsem hledal, ale nenašel :( 1) jaký je obsah chladící kapaliny do 2,1TD s klimou??

2) když vyměním chladící kapalinu, tak to musím odvzdušnit těmi šrouby, co jste tady už v mnoha článcích popisovali? To se jako neodvzdušní samo?

3) na volnoběh mi něco chrastí v motoru, ale když sešlápnu spojku, tak je ticho - tzn. že se mi spojka chystá do věčných lovišť? jak dlouho s ní takhle můžu jezdit??

Omlouvám se sa hloupé dotazy, ale jsem z toho francouze celý vydivočený - dneska z ničeho nic, když jsem chtěl jet ráno do práce, tak při nastartování se mi zapla červená kontrolka - tak jsem nevěděl, o co jde - tak vyběhnout znova po schodech, v příručcce nalistovat, vo co go (ještě, že jsem si stihnul tu příručku vytisknout), zjistil jsem, že je to málo chladící kapaliny, tak jsem tam dolil zelenou - jenže tady jsem se dočet, že se tam dávala žlutá... Mě picne :roll

Dík za odpovědi na mé otázky :roker

dufam,ze si tam dal pre istotu nemrznucu zmes. ;)

V prirucke si hladal kolko to ma objem?

Ak to tam nie je, tak by to mohlo byt v knihe Jak na to? ci nie?

Ak zmacknes spojku a prestane to, tak to bude spojkove lozisko.

Kolko mas nabehane km?

V příručce to není a "Jak na to" nemám :( Na displeji mi svítí čerstvých 140.000km, ale asi tam bude víc. I když to vypadá nadstandartně zachovale - volant, pedály, šaltrpáka, interiér... Co se na to díval mechanik, tak říkal, že je to možná i reálné těch 140.000 - i když v době, kdy má tachoš stočených 99% aut bych tomu moc nevěřil... nevím, no :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj..taky mám 2.1 TD, ja když měnil chladící kapalinu, tak sem všechno vypustil přez chladič dole, a stačilo mi když sem koupil 4L nemrznoucí koncentrované a pak to dolil asi 3L destilky, možna tam někdy něco zustane, ale když toto udělaš, maš zaručeny že to nezmrzne. Na odvzdušnění sou tam dva odvzdušnováky. Jeden je u termostatu na takové tenké gumové hačičce, řek bych že je tak 1/4 palce. A druhej odvzdušnovák je na gumové hadici už věčího průměru, která ti jde do radiátoru. Když stojiš čelem k autu a divaš se do motoru tak je až jakoby pod čelním oknem, ve středu. Určitě to najdeš. Ja tam ten odvzdušnovák už nemám a vpohodě se mi to odvzdušnilo i přez ten jeden co je u toho termostatu. Ten odvzušnovák na věčí trubce vypadá jako ventilek na kole. Ten na té malé hadičce je v provedení šroubu, myslím 10 mm s těsněním. Jak vypustiš starou, zavřeš vypouštěcí ventil a povolíš odvzdušnováky. Pak naliješ novou chladící tak jak má být a pak nakopni auto a nech to zahřát střidavě volnoběch a třeba 2000 ot/min, jak se otevře termostat tak ti zase ubyde kapalina v nádržce, tak doliješ a děláš to do té doby, než vyzkoušíš, že ti auto krásně topí, někdy se mi stalo že netopilo a prostě se kapalina nedostala do radiatoru(nemám ten druhej odvzdušnovák), tak sem to proturoval cca na 3000 ot/min a šup, bylo to tam a začlo topit. Je to vpoho

NO se tyče te spojky, tak mi to taky dělalo, a nakonec po pul roce sem musel vyměnit celou sadu.

Tady jsou objemy kapalin do ruzných motorů:

http://www.autobenex.cz/katalog/eurol_maz_plan/str.html#38

Tady máš něco ohledně výměny kapaliny:

Jestli něco nepujde tak se klidně ozvy s jakymkoli dotazem, mam 2.1 TD něco přez rok a opravoval sem už snad všechno:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

Ahoj..taky mám 2.1 TD, ja když měnil chladící kapalinu, tak sem všechno vypustil přez chladič dole, a stačilo mi když sem koupil 4L nemrznoucí koncentrované a pak to dolil asi 3L destilky, možna tam někdy něco zustane, ale když toto udělaš, maš zaručeny že to nezmrzne. Na odvzdušnění sou tam dva odvzdušnováky. Jeden je u termostatu na takové tenké gumové hačičce, řek bych že je tak 1/4 palce. A druhej odvzdušnovák je na gumové hadici už věčího průměru, která ti jde do radiátoru. Když stojiš čelem k autu a divaš se do motoru tak je až jakoby pod čelním oknem, ve středu. Určitě to najdeš. Ja tam ten odvzdušnovák už nemám a vpohodě se mi to odvzdušnilo i přez ten jeden co je u toho termostatu. Ten odvzušnovák na věčí trubce vypadá jako ventilek na kole. Ten na té malé hadičce je v provedení šroubu, myslím 10 mm s těsněním. Jak vypustiš starou, zavřeš vypouštěcí ventil a povolíš odvzdušnováky. Pak naliješ novou chladící tak jak má být a pak nakopni auto a nech to zahřát střidavě volnoběch a třeba 2000 ot/min, jak se otevře termostat tak ti zase ubyde kapalina v nádržce, tak doliješ a děláš to do té doby, než vyzkoušíš, že ti auto krásně topí, někdy se mi stalo že netopilo a prostě se kapalina nedostala do radiatoru(nemám ten druhej odvzdušnovák), tak sem to proturoval cca na 3000 ot/min a šup, bylo to tam a začlo topit. Je to vpoho

NO se tyče te spojky, tak mi to taky dělalo, a nakonec po pul roce sem musel vyměnit celou sadu.

Tady jsou objemy kapalin do ruzných motorů:

http://www.autobenex.cz/katalog/eurol_maz_plan/str.html#38

Tady máš něco ohledně výměny kapaliny:

Jestli něco nepujde tak se klidně ozvy s jakymkoli dotazem, mam 2.1 TD něco přez rok a opravoval sem už snad všechno:)

takže jestli dobře chápu: 1) vypustit starou kap. 2) zavřít vypouštěcí ventil 3) otevřít odvzdušňováky 4) nalít cca 7 litrů zředěné nemrzky 5) zavřít víčko vyrovnávací nádobky 6) nastartovat a proturovat 7) vypnout motor a zkontrolovat hladinu ve vyrovnávací nádržce (tenhle krok zopakovat, dokud se neustálí hladina) 8) zavřít odvzdušňováky .... ???? Jinak díky moc za radu!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, ale ty odvzdušnovaky zavřit tehdy, když z nich poteče už jen nemrzka . Jak bude ještě bublat vzduch tak nechat povolene. To poznáš. A nedoporučuji hned turovat. Prostě vklidku nechat zahřat a střidavě třeba davat na otáčky 2000ot/min. Já když to dělal, tak sem nechal aji otevřenou vyrovnávací nádobku, abych viděl co to dělá. Myslím, že není co na tom zkazit. Klidně můžeš i s autem jet, aby se dřív zahřálo v této zimě. No a ja když nalíval nemrzku, tak sem tam prvně nalil koncentrát a pak dolíval destilku, určitě jak to motor protočí tak se to dobře smíchá. Ale určitě se to dá zředit ještě před nalitím. Ja jen nevěděl kolik se tam vejde tak sem to udělal takto. Prostě, jak to bude topit, a nebude pak kolistat hladina moc ve vyrovnavací nadržce, je to goood:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drakov: odvzdušňováky už otevři při vypouštění starý kapaliny ... kapalina vytéka o poznání rychleji ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jojo s tou nemrzkou jsem to dělal obdobně,dole z chladiče kde je vypouštěcí ventil jsem vše nechal vytéct a pak nalil nemrzku s destilkou a natočil na volnoběh a nechal chvíli běžet! pak jsem abych zjistil že je všude koncentrovaná voda prohmatal hadice aby se dostala všude,pak už jen dolil trošku nemrzky abych to naplnil po hrdlo,projel se pak asi 5 km a dolil destilku ! A v Ouklendu ! Topí jak ďas, a je to ok ! Jinak s tou spojkou taky bych to viděl taky na to ložisko !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jj, myslím, že tu máš krásný popis...pokud pojedeš s autem ihned po výměně, nezapomeň si vzít s sebou ještě nemrznoucí kapalinu, občas se stává, že až po 30 - 60km vše hezky vybublá...a je třeba ještě dolít:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.