ELJEFE

Přímé sání vzduchového filtru

22 posts in this topic

Zdravím chtěl bych se zeptat odborníků na tohle téma jak moc se liší učinkem poloha vzduchového filtru, většina filtrů když je možnost se dává polohou dopředu a tím je zajištěn maximální přísun studeného vzduchu, ale když bohužel neni možnost dát filtr do přímé polohy třeba z důvodu že to některé části motoru nedovolují a neni prostě dostatek místa aby potrubí vedlo rovně a filtr byl byl natočen přední částí, dává se filtr přední částí dolů popřípadě bokem k předku auta a na to se právě chci zeptat, když je takto filtr dán tak filtrem musí podstaně méně prodit vzduch atím pádem i docelého saní.Chtěl bych znát názory na tuto problematiku děkuji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je úplně fuk, kam je filtr natočen, pokud jde jen o otevřený typ, volně umístěný pod kapotou. Pokud nejde o náporové sání, kdy je jediný přístup vzduchu do celého filtru (uzavřený sportovní airbox - dělá to Green i K&N) veden hadicí obvykle na přední nárazník, je jakýkoliv proud vzduchu pod kapotou naprosto zanedbatelný v porovnání se sáním motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale když je filtr natočenej přímo dopředu a je někde u předního spojleru tak de de přes vzduchovej filtr do trubek sání víc vzduchu než když je tatočenej bokem ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ELJEFE

Ale když je filtr natočenej přímo dopředu a je někde u předního spojleru tak de de přes vzduchovej filtr do trubek sání víc vzduchu než když je tatočenej bokem ne?

Ani ne. Jak říkám - jen v případě uzavřeného systému.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je fuk jak tam je,hlavne k nemu dostat studenej vzduch,podle me je naprd kdyz je filtr otevrenej ale skovanej pod kapotou kde taha teplej vzduch od motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

filter zoberiem len tolko kolko potrebuje motor.nezalezi na natoceni filtra, ale zalezi na teplote vzduchu.Kludne moze byt aj bokom.Motor sam nasava tolko vzduchu kolko potrebuje.Cim chladnejsi vzduch tym je lepsie a rychlejsie spalovanie....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: dizzi

Cim chladnejsi vzduch tym je lepsie a rychlejsie spalovanie....

Přesněji řečeno čím chladnější vzduch, tím menší má objem a tím víc dostaneš směsi do válce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samostatnou kapitolou je dávkování benzínu. Měl jsem Accorda 2.0i a po nasazení boxu s náporem KN byl problém. Moc se mu nechtělo ve vysokých rychlostech. Asi velký průtok vzduchu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je nejlepší co nejkratší trubka nebo kit nebo na co ten filtr připevníš, důležitej je hodně ten studenej vzduch výše řečenej!já jsem tam dal obyčejnou trubku cca 20 cm dlouhou a pokryl černou folií, vypadá to krásně, má to efekt zvukovej a nepatrně výkonostní a jsem spokojenej mám kužel KN

Share this post


Link to post
Share on other sites

podivej se ke me na stranku, tam mas prime sani adaptovane z puvodnich dilu :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Lidri!!!

je nejlepší co nejkratší trubka

To není pravda. Průměr a délka trubky definuje rezonanční vlastnosti vzduchového sloupce v ní obsaženého a ty mají vliv na kvalitu plnění válců při různých otáčkách.

mandos: s dávkováním benzínu by taky neměl být problém. Ty motory mají váhu vzduchu či MAP senzor především proto, aby věděly, kolik vzduchu tam jde a k tomu patřičně nadávkovaly palivo, nehledě na lambda sondu v closed loop režimu. Pokud ho rozhodí sportovní filtr sání, je bota někde v jeho elektronice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No taky by mně to zajímalo,chtěl bych do své 406 2.1 TD nějaký sportovnější přívod vzduchu aby to trošku lépe sálo a ještě lépe táhlo ? Doporučíte mi něco ?? Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Burisek

No taky by mně to zajímalo,chtěl bych do své 406 2.1 TD nějaký sportovnější přívod vzduchu aby to trošku lépe sálo a ještě lépe táhlo ? Doporučíte mi něco ?? Díky

Prakticky jakýkoliv dostatečně velký kuželový filtr, který umístíš někam, kam se vejde a pokud možno dál od horkých částí motoru, ikdyž předpokládám, že máš intercooler, takže to tak kritický není. Ale líp ti to stejně nepotáhne, pokud není originální filtr restrikcí.

[upravil dne 2/5/08 Fakir]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fakir

Původně zaslal: Burisek

No taky by mně to zajímalo,chtěl bych do své 406 2.1 TD nějaký sportovnější přívod vzduchu aby to trošku lépe sálo a ještě lépe táhlo ? Doporučíte mi něco ?? Díky

Prakticky jakýkoliv dostatečně velký kuželový filtr, který umístíš někam, kam se vejde a pokud možno dál od horkých částí motoru, ikdyž předpokládám, že máš intercooler, takže to tak kritický není. Ale líp ti to stejně nepotáhne, pokud není originální filtr restrikcí.

[upravil dne 2/5/08 Fakir]

Díky za radu ale intercooler fakt nemám,leda bych o tom nevěděl :myslim:D takže asi smůla,myslel jsem aby se mu lépe dýchalo....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Burisek

Díky za radu ale intercooler fakt nemám,leda bych o tom nevěděl :myslim:D takže asi smůla,myslel jsem aby se mu lépe dýchalo....

V takovém případě by byla (pokud jde o to, aby to líp táhlo) mnohem zajímavější \"rekonstrukce\" celého sání, spojená s vestavbou intercooleru. To už je imho poměrně smysluplná úprava a věřím, že by byla na výkonu cítit. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ozzy1956

Pro Fakir

Mohl bys mě poučit? Co je to imho? Dík :)

Sorry, zvyk. :) To je jedna z často používaných internetových zkratek. Znamená to In My Humble Opinion, tedy v překladu \"dle mého skromného názoru\". :)

[upravil dne 2/5/08 Fakir]

Share this post


Link to post
Share on other sites

AHoj Fakir, vidim, ze mas bohate skusenosti a mas asi podobny ked nie rovnaky motor ako ja, 1.6 16V NFU (TU5JP4) mam riesene naporove sanie a ako som pisal v inom fore davam teraz novy motor ladene zvody,ostra vacka,odlahceny zotrvak,napor sanie,iridium sviecky, chcem sa ta spytat ci mas skusenosti s vahou vzduchu nejako ju upravit aby som dostal max.vzduchu a zmesi do valcu tu este zvazujem pouzit ine vstrekovace ale si pisal , ze ta mudra ECU si to aj tak vsetko podla seba upravi. Chcem ist na ladenie ECU-ale vo firme ProfiTuning u nas v SK mi moc sanci nedavaju, ze vraj zalezi kolko sa da v mojej ECU programovat, nevies ci nahodou na tento motor sa nedaju pouzit ine ECU lepsie programovatelne? lebo rozne orig. sportove ECU+kable+snimace stoja cca 30.000-80.000Sk

Sorry ale este jedna otazka neviem identifikovat moju novu vackovku, povodna ma vyrazene JP4 1 A289 02 a v novom motore ma JP4 5 B332 03 a ani zaboha neviem nikde najst tieto kody vyrobcu vaciek a ich oznacovanie, v servise Peugeot poznaju iba objednavkove kody cize skoro nic

Dik za tvoj cas ;)

post-0-14109601404064_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta nestastna vacka co neviem aka je

oznacenie vyrazene na vackovke je

JP4 5 B332 03

post-0-14109601404649_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.