skyso

Peugeot 405 trhanie motora, palivovy filter?

19 posts in this topic

Zdravim. Mam peugeot 405 1,9 sri automat a mam problem.

V poslednom case mi dost casto nechce nastartovat, proste toci toci, no nenaskoci.

Ak nakoniec naskoci, tak mi na volnobehu dost casto zhasne, ak ho vyturujem a nasledne uvolnim pedal, tak otacky klesnu tak nizko, ze zhasne motor.

Taktiez pri jazde pri automatickom preradeni z vysieho na nizsi motor trha a zasvieti mi kontrolka (K-so sipkou), co si myslim, ze je riadiaca jednotka. Mam tusak, ze problem bude v palivovom filtry (vyzera dost hrdzavo:)), ktory neviem ci bol niekedy meneny, kedze vlastnikom som od maja 2007, a r.v je 1990. Neviete kde moze byt problem?

Moze byt aj problem v lambda sonde, ktora ak je spatna, tak zapricinuje az 15% navysenie spotreby paliva, co sa mne v poslednom case stava.

dik..

[upravil dne 14.12.2007 skyso]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sana

najpravdepodobnejsie potenciometer skrtiacej klapky

Tohle asi 1,9 SRi mít nebude....

Share this post


Link to post
Share on other sites

asi ano mam tak isto sri takze viem co ma a nema ma dokonca aj vahu vzduchu a ten potecimeter nexcem sa robit mudry ale takmer kazdy ickovy motor ho ma

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sana

asi ano mam tak isto sri takze viem co ma a nema ma dokonca aj vahu vzduchu a ten potecimeter nexcem sa robit mudry ale takmer kazdy ickovy motor ho ma

Taky záleží jaký máš systém. Ale pokud máš váhu vzduchu a černou krabičku na škrtící klapce, tak ta krabička není s největší pravděpodobností potenciometr škrtící klapky, který mění odpor v celém rozsahu pohybu klapky, ale spínač škrtící klapky, který dává počítači najevo pouze kdy je plný plyn, nebo kdy je volnoběh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

este ma napadlo ze bi to mohlo bit este cerpadlo ale ten filter mozes tiez vymenit nic tim nepokazis

Share this post


Link to post
Share on other sites

mna ako prve napadol filter...potom po zopar citaniach na forach sa mi lambda sonda a skrtiaca klapka zdali realnejsie....cerpadlo sa mi podla zvuku zdalo v pohode..no tocilo sa podla toho aky zvuk vydavalo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vahu vzduchu? PSA motory nemaju vahu vzduchu ale snimac teploty nasavaneho vzduchu

Původně zaslal: sana

asi ano mam tak isto sri takze viem co ma a nema ma dokonca aj vahu vzduchu a ten potecimeter nexcem sa robit mudry ale takmer kazdy ickovy motor ho ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

takze citujem z knihy ako na to pri popise motora pozicia c 1 prutokomer po slovensky prietokomer a co ho to asi bude ked je to na sacom potrubi zo vzduchoveho filtra k motoru asi to mera teplotu nasavaneho vzduchu este si so mna niekto xce urobit blazna

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam 2.0 SRI z roku '95 - vykazuje nasl. vlastnost : drzi volnobeh - v pohode, pridam trosku malo plyn, otacky pak klesnou v pohode na volnobeh ... pokud ale pridam plyn trochu vic, trochu vic to proslapnu, tak otacky nikdy neklesaji k volnobehu "zhora", ale spadnou nekam hodne dolu (na cca 500 ot.), motor skoro chcipne a teprve az potom se s namahou vysplhaj na nvolnobeh normalni volnobeh (tj cca 800) ... je to vlastnost dost na hovno, ponevadz se to samozrejme projevuje i prijizde, kdyz hodne pridam a pustim nohu z pedalu tak to jako cunke, stejne tak je to spatny pri parkovani .. atd.

meril sem potenciometr - ten je v pohode, palivovej filtr ani cerpadlo ani nic, co ma co spolecnyho s privodem paliva to urcite neni, pac mam v aute LPG - a na ten je to uplne stejny ...

problem bude nekde jinde, uz sem toho ale zkousel hodne a pomalu zacinam doachazet k zaveru, ze je snad uplne na hovno samotnej algoritmus v ridici jednotce ...

hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdyz to neustoji a chcipne, tak samozrejme sviti i kontrolka "K", ale svitej vicemen vsechny, takze tomu bych neprikladal zadnej vyznam .... vlastne vubec nechapu, k cemu tahle kontrolka je - asi signalizu je nakou chybu a ze je nutny provyst diagnostiku - na ty sem s tim byl a na nic neprisli ...

ale nedavno mi tady nekdo odepsal, ze mel stejnej problem (pokles otacek pod volnovezne otacky) u motoru 1.6i a ze to bylo tim, ze mel ucpanou hadicku snimace podtlaku v sani ...

ja nevim presne, jak je to u 2.0SRI, budu se na to muset podivat, urcite tam je snimac podtlaku tzv. MAP (Manifold Air Pressure sensor), ale vo zadny hadicce nic nevim, myslel sem si, ze snimac je primo u skrtici klapky a ze zadnou hadnicku nema, ale jak rikam dopodrobna sem to zatim nezkoumal, nerozebiral a ani to ted neudelam, pac je na to zima ...

hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lenze mne za diagnostiku zobrali 600 sk a povedali ze mam zly pal filter tak ho vymenily a nic stale stejne

Share this post


Link to post
Share on other sites

mrkni sem měla by to být poslední fotka, ten MAP senzor

napadá mě jestli to u mě neni taky přicpanou hadičkou, mrknu na to ale nechápu kde by se tam vzal nějakej bordel. Jinak asi po 300 km po výměně potenciometru ŠK se cukání zase vrátilo (už sem si říkal že to bylo tim:myslim)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mrkni se na MAP senzor, teda doufám, že se to tak jmenuje, každopádně u mé 106 je to snad toto (foto). Taky mám problémy s občasným cukáním motoru a zhasnutím na volnoběh. V jiné diskuzi tu někdo v souvislosti s MAP senzorem radil profouknout jeho hadičku, říkám mrknu na to, stáhnu ji z senzoru a hle, byla na konci prasklá, tzn. že to tahalo/odfukovalo falešnej vzduch. Po nastartování bez zapojený hadičky šíleně lítal volnoběh, celý auto skákalo jak koza. Konec jsem uříz, napojil a je to hned jiný kafe, sice se to ukáže jestli to bylo tim až po pár desítkách km ale každopádně zkontroluj celou dýlku hadičky + na ně napojený jestli někde nefoukaj

post-0-14109597400696_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: skyso

skusim sa na to pozriet..ale zatial nemam sajnu kde to mam hladat:)

u tebe těžko říct, u 106 je to u nádobky brzdovky...

ale ta hadička pak vede kolem vzd. filtru kolem sviček nalevo někam jakoby za první svíčku dozadu (ta nejvíc vlevo), tam je T-čko a z něj další tenký hadičky. Tak když v těch místech někde najdeš nějakou hadičku a pojedeš po ní, tak bys ten MAP mohl najít. Nejspíš to bude podobný jako na fotce, vede do toho i elektrická zásuvka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.