Sign in to follow this  
Followers 0
Victor

Silná kouřivost u 2.1TD

14 posts in this topic

Zdravím!Pánové,prosím o radu a předem čestně slibuju flašku domácí,moravské kořalky za vyřešení problému.Mám 406 s 2.1 TD,elektonicky řízený čerpadlo Lucas,najeto opravdových 200 tisíc a auto začalo dost pekelně čudit.Jedná se černej kouř,takže asi moc nafty,tomu odpovídá i velká spotřeba,ale nejsou to jenom nějaký obláčky sem tam,ale fakt hustej čejnej kouř.Nad dva a půl tisíca je mě fakt hanba,co z toho výfuku lítá.Diagnostika motoru neříká nic.Zkontrolovaný popř.vyměněný už bylo v podstatě všechno,co s tím má co do činění,ale výsledek je nula.Katalizátor v pořádku,AGR ventil v pořádku,vstřiky v pořádku,před vstřik seštelovanej,turbo tlačí jak má.Pak přišlo na řadu čerpadlo.Dal sem tam totožný čerpadlo,ale z Evasiona,výsledek nula,Výměna řídící jednotky-hulí to ještě víc.Specialista čerpadlář si neví rady a v Peugeotu v Brně sou na tom stejně.Jo,naftu tam liju dobrou.Prosím,neřešili ste někdy něco podobnýho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim a vítám na foru, věřím že ti během chvíle někdo poradí, ale je tu jedna maličkost, máš to ve špatné sekci, je potřeba dávat dotazy do sekcí kam patří nebo se tu nevyznáme, toto by mělo být v sekci SERVIS. Příště se snaž to dodržet a za domácí ukol si pročti pravidla;);)

:xvulProsím Admina o přesun do spravneho tematu.

[upravil dne 13/12/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim

Mě to taky zničeho nic začalo kouřit. Nevěděl jsem co stím. Byl jsem na kontrole a seřízení vstřiků a pořád to bylo stejné. Ale jelikož jsem na oleji měl už nalítáno 10 000 Km, tak jsem ho dal vyměnit a už mě to nehulí. Asi to bylo olejem, protože jsem nic jiného neměnil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jsi na tom s výkonem (nastala změna nebo ne )? Dřív mi Fiesta taky začala kouřit jak fabrika pokud šla do záběru a výkon šel znatelně dolů , pomohlo trochu ubrat plyn - bylo to jen dotažení "rozdělovače podtlaku na čerpadle" na EGR a ten byl stále otevřený a na sání šel kouř . Po povolení dvou šroubků -all O.K. Píšeš sice že EGR dobrý , zkus ho na chvíli odpojit a projet. Za zkoušku nic nedáš, jinak taky ten vzduch. filtr .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vzducháč byl první,co mě taky napadlo a vyměnil jsem ho,jenom sem to sem nenapsal,soráč.S tím olejem čoveče nevím.Má sice na kahánku,ale kdyby to pálilo olej,tak je ten kouř spíš namodralej a toto fakt vypadá na moc nafty.Asi ho ale vyměním,protože už nevím co jinýho.Výkon asi není tam,kde by měl být,ale tak strašný to není.Táhne to plynule až nahoru,ale za autem se stmívá.Ten EGR sem měl odpojenej a několikrát zkontrolovanej.Tou dobrou naftou myslím normální naftu od všech možných pump,žádnej mazut nebo hranolky z friťáku.Ještě mě napadá...mohl by být nějaký rozdíl v nastavení dvou naprosto totožných vstřikovacích čerpadlech,ale z jiných modelů aut?Např. 406-806,Evasion-Xantia? Každopádně, díky všem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarisovi: A jak moc Ti to,prosím Tě, čudilo?Nebylo to jenom takovýto kouření staršího,vytočenýho tédéčka nebo to bylo opravdu nezdravý.Nevím,jak by tam ten špatnej olej ovlivňoval spalovaní?Zkusím uvidím.Ď.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Docela dost to čoudilo. Když jsem jel před kámošema , tak si ze mě dělali prdel, že tam zapaluju dýmovnice. Protože za mnou nebylo vidět. Taky to nechápu ale po výměně pohoda. Až jsem se s bráchou divil. A ten kouř nebyl modrej ale černej jak bota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě abych to upřesnil. Tak to čoudilo i když jsem plynule zrychloval. Kdybych mu šlapal na krk, tak to beru ale tohle byla klasická klidná jízda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sakra,podle toho,jak to popisuješ,tak poznávám tu svoju bestiju.No to by byl teda gól.Po víkendu se ozvu.Zatím dík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

k těm totožným čerpadlům,je jedno z jakého je to auta,pokud je to Lucas Epic,z motoru 2,1 TD tak jsou nastavené na stejné hodnoty,a to včetně počítače ! S tou kouřivostí ? A co vstřiky ?? Jak vypadají ? jestli tam jde moc nafty,tak některej vstřik může bejt načnutej,já měnil čerpadlo ale za mechanický Bosch a jsem velmi spokojenej,a kluk co mi to měnil,pravil,že jeden vstřik byl načnutej ,taky mi to kouřilo,ale né tak brutálně jako tobě ! K těm Epicům ? je to dobrá pumpa,pokud funguje,a náhodou z diagnostiky nemáš nějak protokol ?? Já se s ním dost natrápil,než jsem udělal tuto výměnu ,a fakt nelituju,a pokud je ta pumpa špatná,vyměň ho za Bosch! Není to takovej odpich jako s Epicem při rozjezdu,ale o 1,5 -/+ je na spotřebě znát,nevím za kolik v zimě jezdíš po městě ale vsadím se že pod 9 litrů nepůjdeš,já jezdím skoro jen po městě a jsem na 7,6 l na 100 km a to teď v zimě,fakt paráda,ale nemám klimu,to říkám hned na začátku,a na dálku ,při 150 km/h po dálnici a plně naloženej mi průměr ukázal 5,2 l na 100 km při dotankování a přepočítání na nádrž teoreticky kolem 1200 km !!

[upravil dne 17/12/07 Burisek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.