Sign in to follow this  
Followers 0
kamen22

Meranie lambda sondy na XU10J4R-RFV Bosch MP5.1.1 P406 r.v. 96

6 posts in this topic

Nazdar vsetci. 2.0 16V RFV-XU10J4R RJ Bosch MP5.1.1

Uz od zaciatku ako som auto kupil sa pri studenych startoch takmer pravidelne stava ze sice motor vzdy studeny bez problemov nastartuje a hned potom aj taha ale postupne v priebehu 30sekund sa zacne coraz viac dusit bohatou zmesou(z vyfuku citit benzin), vykon motora je vtedy slaby a chod nekludny, otacky na volnobehu najprv drzi, ale postupne ako sa zacne dusit tak otacky pomaly klesaju zo 1200 az skape, pred skapanim je pocut klepanie(mozno niektoreho piestu, kedze sviecky nepalia koli velmi bohatej zmesi). Potom nejde chvilu nastartovat. Toto sa stava takmer kazde rano ked sadnem do studeneho auta a chcem ist do prace, neviem si s tym poradit uz asi rok odkedy som auto kupil. Ked sa zohreje tak problemy zmiznu. Nezhorsuje sa to aj ked som uz najazdil asi 20tis km tak si myslim ze motor je ok. Spotreba oleja asi liter na 10tis km.

Na diagnostike nic nezistili ani v Peugeote ani v Bosch ani v dalsich 5servisoch. Vymenil som sviecky, zapalovaciu rampu(indukcnu cievku), precistil som skrtiacu klapku, vymenil som cidlo teploty vody pre RJ a vsetky filtre, rozvodovy remen, kladky, samozrejme olej, krokovy motorcek volnobehu, nalial som do benzinu aditivum cistiace palivovy system, dal som zmerat tlaky valcov 1,5-1,4-1,4-1,2 ale zatial len u tepleho motora a fakt uz neviem cim to je.

Az tak raz som serfoval po nete a nasiel som odkaz na clanok na http://www.autopress.cz/download/skolni-spek/ o forde escort 1,6 16V, kde bolo zle vyhrievanie lambda sondy a zavada sa prejavovala tak isto ako moja t.j. motor sa studeny prechlastaval a trhal. Odporucam si to cele prestudovat.

V clanku je kompletny popis ako funguje lambda a ako sa mera osciloskopom.

Tak som asi 3dni zasebou rano meral lambdu a zistil som ze po cca 5minutach chodu motoru po studenom starte mi uz lambda funguje normalne ale myslim si ze jej to trva prilis dlho a medzitym RJ vstrekuje bohatsiu zmes.

Vyhrievanie lambdy som meral-vytiahol som poistku c. 9 (10A) v poistkovej skrinke motoru (cez tuto poistku je napajane vyhrievanie lambdy) a miesto nej som pripojil amper meter. Za studena mi vyhrievanie odobera okolo 1,5A a po minute zhruba 1A.

Myslim si ze ak je vyhrievanie slabe tak moze labda zacat fungovat oneskorene, tak by koli tomu mohol byt motor prechlastany. Co si o tom myslite?

Nechcem rovno kupit novu lambda zbitocne, tak vas chcem poprosit ci by sa niekomu nechcelo zmerat odber prudu jeho lambdy aby sme to mohli porovnat. Tak isto mi nikto zatial nevedel poradit ako dlho na tomto type motora ma trvat kym lambda zacne fungovat, lebo sa mi zda 5mitut vela. Ak to niekto vie prosim nech mi to da vediet. Jedine co som zistil je, ze na skode felicia 1,3 MPI co sa mi zda dost podobny system ako MP5.1.1 ( ma labda naskocit za 30sekun co by aj sedelo s mojim problemom ze sa mi motot po 30s zacne dusit.

Dakujem za kazdu info

Share this post


Link to post
Share on other sites

přesně tak.lambda je bez vyhřívání funkční,ale správně funguje až po zahřátí.to je taky jeden z hlavních rozdílů u emisní normy euro 2 a euro 3-že lambda začně řídit motor tuším do 30 sekund od startu,proto ten předehřev.u normy euro 4 to musí stihnout ještě rychleji....

no a co se táká té feldy-tak lambda je zaměnitelná....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takze si myslis ze by to malo byt v mojom pripade tych 30sekund? A myslis ze lambda z feldy by slapala aj u mna? Tym padom ta moja lambda je zrela na vymenu. Idem na ecat porovnat cim sa lisi feldy oproti mojej a dam vediet

Původně zaslal: klumir

přesně tak.lambda je bez vyhřívání funkční,ale správně funguje až po zahřátí.to je taky jeden z hlavních rozdílů u emisní normy euro 2 a euro 3-že lambda začně řídit motor tuším do 30 sekund od startu,proto ten předehřev.u normy euro 4 to musí stihnout ještě rychleji....

no a co se táká té feldy-tak lambda je zaměnitelná....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kamen22

Takze si myslis ze by to malo byt v mojom pripade tych 30sekund? A myslis ze lambda z feldy by slapala aj u mna? Tym padom ta moja lambda je zrela na vymenu. Idem na ecat porovnat cim sa lisi feldy oproti mojej a dam vediet

Původně zaslal: klumir

přesně tak.lambda je bez vyhřívání funkční,ale správně funguje až po zahřátí.to je taky jeden z hlavních rozdílů u emisní normy euro 2 a euro 3-že lambda začně řídit motor tuším do 30 sekund od startu,proto ten předehřev.u normy euro 4 to musí stihnout ještě rychleji....

no a co se táká té feldy-tak lambda je zaměnitelná....

udavana zivotnost lambdy je cca 100 000km, sice muze byt vic, ale Bosch pise doporucenou vymenu, ja ji menil po 250 000km a auto o neco ozivlo - reakce na seslapnuti plynu je zivejsi a rekl bych ze klesla i spotreba, delaji se i ty univerzalni lamby, ale nevim podle jakych parametru ji vybrat, zeptej se v nejake prodejne ND, jeslti by neporadili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dik ale pital som sa. Viem podla pazoutovej stranky aky presne typ lambdy mam a v elite ju maju ale nikto nevedel povedat ako dlho trva kym naskoci ci 30s, minutu ci viac. Dokonca ani moj znamy mechanik z pazouta to nevedel. Porovnavali to s inym vozom 406 ale to bola 1,8 16V sagem sl96 a tam to trvalo minutu. Spotrebu mam v meste tak 11l/100 a mimo mesta 8,5 inak motor teply taha dobre. Je pravda ze ma najazdenych cez 200tis km takze to moze byt zrele na vymenu ale uz som do toho narval dost love takze predtym ako kupim novu lambdu si chcem byt isty

Původně zaslal: Ferry

Původně zaslal: kamen22

Takze si myslis ze by to malo byt v mojom pripade tych 30sekund? A myslis ze lambda z feldy by slapala aj u mna? Tym padom ta moja lambda je zrela na vymenu. Idem na ecat porovnat cim sa lisi feldy oproti mojej a dam vediet

Původně zaslal: klumir

přesně tak.lambda je bez vyhřívání funkční,ale správně funguje až po zahřátí.to je taky jeden z hlavních rozdílů u emisní normy euro 2 a euro 3-že lambda začně řídit motor tuším do 30 sekund od startu,proto ten předehřev.u normy euro 4 to musí stihnout ještě rychleji....

no a co se táká té feldy-tak lambda je zaměnitelná....

udavana zivotnost lambdy je cca 100 000km, sice muze byt vic, ale Bosch pise doporucenou vymenu, ja ji menil po 250 000km a auto o neco ozivlo - reakce na seslapnuti plynu je zivejsi a rekl bych ze klesla i spotreba, delaji se i ty univerzalni lamby, ale nevim podle jakych parametru ji vybrat, zeptej se v nejake prodejne ND, jeslti by neporadili

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě se na palubce rozsvítila kontrolka diagnostiky a auto začalo na volnoběh chcípat a mít nepravidelný chod. Auto napíchli na diagnostiku a ukázali mi, že lambda hlásí závadu. Taky jsem se od nich dozvěděl, že lamda sondy jsou stejný, akorát se liší předehřevem. Tudíž univerzální lamda je o víc než 1000kč levnější, jen proto, že tam na konci drátů nemá konektor. To však nevadí, sundáte ho ze starý lambdy a pomocí spojek co jsou dodávány k té nové konektor připojíte. Možná se budete divit, že ta univerzální od bosche je tvarově uplně stejná jak ta origo.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.