Sign in to follow this  
Followers 0
klumir

řez zadní nápravou P 205,309,405

26 posts in this topic

Čaute!Čeká mě rozebírání zadní nápravy na P 309.Strašně to auto leží,potřebuju trošku posunout torzky-o zub,o dva.

Ještě jsem to nikdy nedělal a i když to vždycky nějak dopadne a nakonec se to udělá,byl bych rád,kdyby tady někdo hodil řez tou nápravou,nebo katolgový list dílů,kde je to rozebrané,nebo nějaký postup,jak nato.Když budu vědět kde a za co zatáhnout,bude se to dělat určitě líp.Předem díky!

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tímhle ti nepomůžu, ale byl bych ti vděčný kdybys sem pak hodil jakýsi návod třeba s fotkama, s těma torzkama je to účinný nebo je to krátkodobý řešení, nebo se to dělá jen když jsou špatný tlumiče, nebo náprava? nevím co to torzky jsou :aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na autodomin.cz jsou fotky čepů a nápravnic. Jinak 205 a 309 to mají stejně - čep v rameni, díra v nápravnici, ale 106 a 405 to mají opačně - čep v nápravnici, díra v rameni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Návod ti klidně nadiktuju a řez nakreslím na papír, ale do počítače se mi to klepat nechce a fotit to nemám kdy, kde a čím :)

P.S. už tu byl v diskuzi odkaz na návod na nějakých anglických stránkých, docela detailní (samozřejmě v angličtině).

[upravil dne 12/12/07 oddie]

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak je to zajištěné,aby se ta náprava nerozjela???jen ty malé šrouby na bocích,nebo je to nějak nalisované???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen ty malé šrouby na bocích, u torzek pod nimi je excentrická podložka zapadající do drážky v rameni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a je má teorie správná,že na torzkách je tisícihran??mělo by to jít o pár zubů posunout???

nechci s toho dělat ollroada-jen se dostast na původní světlost.Dále mám strach,jestli ty torzky nebudou příliš namáhané a neprasknou :bojim

je tady ještě možnost,že je to jen špatně poskládané-náprava je už po repasi,ale kdo ji dělal,kde a kdy ví bůh....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, jeden zub je cca 3-4 cm. Podívej se na ten návod v tom odkazu, je dost detailní.

Edit: a přesazením torzky o zub se její namáhání prakticky nezmění, tím se nenastavuje žádné předpětí, jen základní poloha ;)

[upravil dne 12/12/07 oddie]

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo,předpětí ne,ale teď mi auto jede často po dorazech-stačí 1 pořádný chlap v zadu a uz to jde na zhupech na dorazy.když ty torzky pootočím,a do zadu mi sednou 2 chlapi,tak to na ty dorazy půjde zase,ale torzky budou ještě více zkroucené.....tak mám strach,aby nepraskly.staré renaulty 19 praskaly běžně....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten návod je fakt pěkný.

pochopil jsem to správně,že to nápravu nemusím rozebírat,ale jen povolit ten boční trojůhelník a na tech zubech to posunout???

Share this post


Link to post
Share on other sites

už jsem se chtěl radovat,že to bude brnkačka.....ach jo.

každopadně díky moc za vyčerpávající informace!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem dopadl jak hubkař :( na autě to nejde.Hned popíšu proč.

Na pravé straně,je všechno v pohodě.Povolil jsem matky na torzkách a vylisoval stabilizačku a celé rameno bezproblémů vyklelp ven,posunul o dvy zuby,zasunul zpět a radoval se z úspěchu.Jenže na druhé(levé) straně je ta torzní tyč provlečená takovým okem,které je asi 10cm dlouhé(kvůli zdvihu pérování)-nevím,jak to lépe popsat-ta náprava z 205 na www.205Drivers.com to oko nemá.Prostě takové oválné oko v té litině ve které jsou uloženy loziska.No o právě kvůli tomu oku to nejde.Když zvednu auto a sundám tlumič-tak ta torzní tyč je už na konci dráhy kterou ji to oko dovoluje,takže už nezbývá prostor na to,abych i jako na té druhé straně spuštěním pootočil o ty dva zuby a zpět zasunul.Takže jsem tu pravou stranu vrátil o zub zpátky a o jeden zub jsem předpružil stabilizačku tak,aby měla snahu levou stranu přizvedávat.Takže ve finále je zadek možná o dva centimetry vyšší,což je slabota...

Jediná možnost,jak více předpružit tu levou stranu je tak-že se náprava sundá a stáhne se nejen rameno,ale i celý ten litinový konec a i sním se tak otočí,aby se ta torzka dala více předpružit.Jenže nevím,jestli to bude technicky možné-nevím,jestli po demontáži nápravy lze s tim litinovým koncem-na té trubce co tvoří středovou část nápravy pootáčet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady přikládám zajímavé video ze serveru youtube.com

Fani 4 kółek - Peugeot 205GTI 3/5,ke konci řeší právě přestavení torzních tyčí,tak snad ti to nák pomuže,na jejich demotáž má,docela šikovný vyrážeč.

Těch videjí je celkem pět jak jste asi pochopily z názvu,je to docela zajímávé koupily ojeté gti a podstupně odstranily jeho neduhy,které na něm zanechal zub času.

Původně ty to bylo v angličtině ted je to v polštině takže je tomu i celkem rozumět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Známej si to dělal na 405 v sedanu,jinak návody na rozebrání i s foty jsou na BX clubech.tuším že na CZ je to s foty,ale probíralo se to i na COM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS zapomněl jsem jej dodat,že se jednalo spíše o ložiska na ramenech,ale snad by to mohlo pomoci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auo na dvihaku,bedna piva a za dve hodiny som to mal hotove.Najskor som to dal o dva zuby,ale to bolo moc,torzka pri zahupani buchala v tom ovalnom oku,tak to dal len o jeden a auto pekne stoji,mozem uz aj svokru nalozit,len ju este nejak odhlucnit.....:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.