Sign in to follow this  
Followers 0
TWISTR

Evidenční kontrola - tažňák, gumy:-(

13 posts in this topic

Prosím poraďte mi. Koupil jsem krásnou 205 XS monoblok - nezrezlou, motor přede jak kočka, ale hned narazil na evidenční kontrole při převodu. Auto je odhlášené původním majitelem. Technik mně napsal jako závadu absenci tažňáku zapsaného v TP (TZ ISO 50) a použití pneu 165/70 R 13, dle TP má být 145 R 13.

Dá se udělat nějaký výmaz toho tažňáku a jak postupovat? Přepíší mi v TP gumy a nebo musím shánět nové??

Prosím poraďte. Dík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Technik na evidenčce je debil. Na evidenční kontrole se nic takového nekontroluje, evidenční kontrola je pouze na to, aby zkontroloval, zda sedí VIN a typ motoru v TP a v autě.

Normálně bych to šel přihlásit, a jestli úředník nebude podobný debil, nebude si toho všímat. Pokud si toho všímat bude, výmaz TZ ti udělá za 10,-Kč, a ty gumy nevím, záleží na každém. Zkus jim vnutit, že mají bát zapsané jako alternativní, třeba to sežerou. Beztak tam maj být...

Share this post


Link to post
Share on other sites

145 R 13 - vždy? to už je skoro galuska, nesmysl .... já mám v TP 165/70

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kik: v některých modelech byly, i v dieselech.

Běžná 205-ka může mít zapsáno něco z tohoto výběru: 135/13 (!), 145/13, 155/70/13, 165/70/13, silnější verze (gétéíčka) maj i 14-ky a 15-ky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To si bol naozaj na nejakej divnej Evidencnej kontrole. maju tam kontrolovat iba to ako pise Oddie, mozno este farbu ale to som si neni celkom isty. Si pamatam, ze som mal v TP blby typ motoru (nejake 1CY... ) a bez problemov to zmenili. Cele (Evidencna + prepis) to trvalo cca 1 hodinu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, tak to omluva, ale stejně bych na tom nejezdil :D:D:D

Faktem ale zůstává, že se technik při evidenční kontrole trochu rozšoupl a strkal nos do věcí, do kterých mu nic není :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednou jsem si na evidenčce nechal vrátit prachy, a jel jinam, když chtěl bejt technik moc chytrej.

Pak mi taky jednou na evidenčce na hodně rozbořené auto (na vleku) napsali \"vozidlo poškozeno po nehodě\" - ženskou na úřadě to ale stejně vůbec nezajímalo. Na jiném STK na jinou těžkou bouračku udělali evidenčku bez problémů, a nic tam nenapsali - jak řekl technik, je to EVIDENČNÍ kontrola, a číslo na té zmuchlané kastli sedí - takže je to OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kdyz jsem byl ja prihlasovat auto, tak na evidencce kontrolovali cisla kastle + motoru, barvu a trosku problemu jsem mel taky s taznym. Mam ho tam, ale nebylo zapsano v TP (auto je dovezeny z nemecka). No byl jsem tam nastesti pres znamyho takze ten korinek napsal ze tam mam nejaky obyc tazny (vyrobni cislo nebo neco podobnyho na tom zrezlym taznym neslo zjistit) ktery vyhovuje vyhlasce atd. (ale celkove jako na papiru z evidencky bylo napsano ze auto nevyhovuje!!)

Tak jsem jeste pred prihlasenim auta na sve jmeno musel pripsat to tazny do velkyho TP a pak uz bylo vse OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem šel ráno na dopravní úřad.:-((

Holka z evidence mně poslala pryč, že s tou poznámkou o gumách to nepřihlásí ani náhodou. Šel jsem za technikem přestavbářem. Odkázal mně na dovozce Pežota, a? si seženu potvrzení, že tam můžu mít 165tky a že to té doby mám smůlu, jedině sehnat 145tky a udělat novou evidenčku. A že výmaz tažného také neudělá, dokud to nebude přihlášené na mně.

Risknul jsem to a nechal udělat novou evidenčku jiným technikem - trošku hra vabank. Prošel jsem bez problémů. Autíčko je zaevidované. K těm Pežotům jsem zašel také, dle centrály na můj typ patří jedině 165 a v žádném případě 145, takže problém vznikl při dávném vystavování TP. Za 500 Kč dostanu do 3 týdnů bumážku, že to mají přepsat v TP. Hmmmm, mohl to být nový silentblok motoru, ale aspoň že se povedlo.

Tažňák dořeším průběžně, nejlépe dokoupením.

Děkuji za rady a soucítění.

TW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumné řešení. Sice to stálo nějaký prachy, ale cestou nejmenších problémů... Tažný dokoupíš tak za litr, max. dva, to pětikilo za papír taky není trága (např. za přestavbový vyjádření chtěj 1500).

Znám sice maníka, co seřval magistrátního technika takovým způsobem, že mu tam zadarmo (!) zapsal vůbec všechny alternativy, co na daný auto existujou (nebyl to pažout), ale to se podaří tak jednomu z dvaceti... Nejhorší je, že ten technik to může zapsat klidně sám, a žádnej papír k tomu nepotřebuje - ale co by koukal do nějakejch tabulek, když tě může poslat pro papír, že :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Technikovi, který mi dopisoval pneu do TP stačil originál manuálu. V němčině !!!:P Příslušnou stránku si okopíroval. Dokonce sám. :D To celé za 5,- Kč a 5 minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buď rád, že tam takového máte. Není technik jako technik...

Např. přestavby (resp. výměny kastle. V Praze (nejen) musíš mít vždy potvrzení autoriz. dovozce, i kdyby se VIN lišil jen o jeden znak. V pár rozumnějších místech nevyžadují potvrzení, když se shoduje prvních 9 znaků, a vím dokonce o místě, kde stačí první 4 znaky. To je síla, co??? To je jednotný postup. K zblití, tyhle úřady... :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.