sedl

Mot. olej do 206 1.9D

12 posts in this topic

Můžu do Peugeotu 206 1,9D nalít olej 15W-40 máte s ním někdo zkušenost? Co jsem se dočetl tak spíš doporučujou 10w-40. Jaký je v tom rozdíl? Prosím poraďte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nalít ho tam můžeš,ale dřív ho vyměň.Lepší je samozřejmě 10W40 a ještě lepčí 5W40,ale jelikoš je to jen diesel,tak doporučuju 10W40

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: sedl

Můžu do Peugeotu 206 1,9D nalít olej 15W-40 máte s ním někdo zkušenost? Co jsem se dočetl tak spíš doporučujou 10w-40. Jaký je v tom rozdíl? Prosím poraďte.

Klidně ho tam můžeš dát. Jestli má smysl tam dávat nižší W záleží na tom jak často startuješ v zimě a za jak velkých mrazů. 15w má hraniční teplotu čerpatelnosti -25 °C, doporučený je do teploty -20 °C. Mě vždycky fascinuje jak viskozitní specifikaci olejů lidi v diskuzích dávají ohromnou váhu a pak s klidnou hlavou jezdí na olej 20 000 km a už vůbec neřeší výkonnostní specifikaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V -20 °C je 15W-40 tak hustá,že startér má opravdu velké problémy motorem otočit.rozdíl proti 10W-40 je znašný.

navíc motor byl skonstruován pro olej s nízkou vizkozitou a použitím 15W-40 zkrátíš jeho životnost......

Pokud motor není dýmovnice a nežere 1L oleje na 500km,tak bych tam patnáctku v žádném případě nelil!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, já bych ty teploty zase tak docela i řešil - přece jenom, ten 10W40 se dostane na ta správná místa rychleji.

O tom, na jakou visklozitu byl ten motor konstruovanej ... Mmch - na 206 by snad měla jít objednat jako speciální výbava i roztáčecí klika, kdyby motor s tou 15W40 nepohl :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

souhlas-5W40 je lepší než 10W40,ale do motoru ve výborném stavu.pokud má motor už pár set tisíc nalítáno,už tak řídký olej neudrží a vyletí výfukem :D

no,myslím,že už jsme tady toho napsali k viskozitě hafo,je jen na tobě,co tam neleješ

HOWK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Výměna po 15000km a za tu dobu si to vzalo 0,5l, což je v pohodě, protože od horní rysky k dolní je rozdíl objemově 1l oleje.Jen se přiznám, že olej byl zdarma, takže taková malinká výhodička :mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud se nepletu tak papírově se do XU10J2Z lilo 10W40, já ovšem do něj skoro 6 let lil 15W40.

Za těch pár let sem zažil pár nepříjemných mrazů (auto jezdilo denně) a nikdy -opakuju- nikdy nebyl problém s nastartováním auta.

To je jedna z mála věcí, která u 605 nikdy nezklamala, prostě ať bylo jakkoliv tak to auto nabrnklo na první škub.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.