garbo

Šialené správanie tachometra

6 posts in this topic

Pozdravujem Vás!

Na velké naliehanie manželky (tzn. mne to až tak neprekáža) som sa rozhodol dať problém na vyriešenie odborníkom (keďže "Hledaj" nič smerodajné nevypľulo).

Peugeot 306 Combi, r.v. 1998

Odvtedy, čo sa ochladilo, pri štarte studeného motora ručička tachometra sa pri zvyšovaní rýchlosti posúva nie lineárne, ale exponenciálne, tzn. bežne v meste pri akejkoľvek rýchlosti sa ručička posunie až na maximum a neklesne. Konkrétnejšie: ručička sa posúva pri zvyšovaní rýchlosti, ale pri jej znižovaní neklesá.

Klesne na nulu, až keď vypnem motor, ktorý po štarte musí mať ujdených min. 10 km (štatisticky overené).

Toľko laická diagnóza. Chcel by som Vás poprosiť, či je možné túto závadu a ako odstrániť (napr. ako darček pod stromček pre manželku ;)).

Veľká vďaka!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím, že bude problém v náhonu tachometru nebo v samotné elektronice přístrojovky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medveď, moc si ma nepotešil, nerád by som menil celú prístrojovku.

Btw. na koľko vychádza taká podpultová prístrojovka?

Vieš poradiť, akým spôsobom hľadať chybu?

Vo vyhľadávaní som vo fóre našiel pre dačo podobné radu preskúšať všetky poistky, ale asi tuto nemám začať hľadať problém:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: garbo

Medveď, moc si ma nepotešil, nerád by som menil celú prístrojovku.

Btw. na koľko vychádza taká podpultová prístrojovka?

Vieš poradiť, akým spôsobom hľadať chybu?

Vo vyhľadávaní som vo fóre našiel pre dačo podobné radu preskúšať všetky poistky, ale asi tuto nemám začať hľadať problém:myslim

nevim jak u 306 ale u 406 stacilo jen propajet studene kontakty na tištaku v přistrojovce

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: garbo

Odvtedy, čo sa ochladilo, pri štarte studeného motora ručička tachometra sa pri zvyšovaní rýchlosti posúva nie lineárne, ale exponenciálne....

Tak ako písal Pe.Tr vyber von prístrojovku prepajkuj všetky spoje na plošnom spoji hlavne pri konektoroch a ta druha varianta s náhonom tachometra, myslim že stačí vymeniť len tachometer nie celú prístrojovku:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, vdaka za nasmerovanie na problem.

Viete prosim poradit, kde najdem postup vybratia pristrojovky + schemy ku tomu, aby som viac nepokazil ako opravil?

/Haynes mam iba Peugeot 306 rocnik 1993-1995, neviem, ci sa to da uplatnit na novsie rocniky/.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.