invalida

praskající h 7

47 posts in this topic

mám problém s často praskajícími žárovkami a proto že mi to začíná vadit a leze to dost do peněz chtěl bych tam vřadit odpor který by mi snížil napětí k těm 12 v co je psáno na žárovce.Napětí na baterce mám 14.3 voltu což je asi normální ják jsem se tu dočetl.V hledání jsem nic nenašel

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nebude napětím!spíš zkus zmněnit výrobce žárovek a případně i postup výmněny,stačí ji lehce umastit a praskne velice rychle:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak se tak nečerti:mad:zkus zmněnit výrobce a uvidíš.Já jezdím osram a nemám problémy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: invalida

mám problém s často praskajícími žárovkami a proto že mi to začíná vadit a leze to dost do peněz chtěl bych tam vřadit odpor který by mi snížil napětí k těm 12 v co je psáno na žárovce.Napětí na baterce mám 14.3 voltu což je asi normální ják jsem se tu dočetl.V hledání jsem nic nenašel

14,3 je dost max by mělo být 13,9 , jiné žarovky nepraskají?mrkni na ukostření.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: invalida

Kde mám tu kostru hledat prosím pěkně.Já se v té elektrice fakt moc nevyznám

takhle zhlavy netušim chce to jit po kabelu od baterky a od svazku od svetel ale melo by to byt nekde na nosniku karoserie u baterky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ked uz tak nie odpor, ale reguláror na 12, s vyhladzovacím kondenzátorom, a mas tam 12V jak pribitych;) len to musi byt dost dobre dimenzovane, tecu tam celkom slusne prudy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: 21Grams

Ked uz tak nie odpor, ale reguláror na 12, s vyhladzovacím kondenzátorom, a mas tam 12V jak pribitych;) len to musi byt dost dobre dimenzovane, tecu tam celkom slusne prudy

presne tak, kup si stabilizator 7812 s dostatecnym proudovym odberem, a neni problem, chladič, a máš 12V čistejch ani nepotrebujes kondenzator, pro zarovku by to stačilo takhle... jenp ozor na ten proud je celkem dosti velkej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slyšel jsem, že se dělají i H7 s prodlouženou životností, je prý jsou o něco dražší - slyšel jste někdo něco konkrétnějšího??? Zatím je to ve fázi "Jedna paní povídala", chtěl bych zjistit víc informací

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ve škodovce jsem míval nějaký obyč žárovky H4, praskaly tak po pul roce, pak jsem koupil na doporučení prodavače Tungsram s 30% svítivosti navíc a od ty doby jsem 4 roky neměnil žárovky, pak šlo auto do světa a věřím že ty žárovky tam svítěj dodnes. Jinak ve 406 mám Eufab gold už přes rok a jsou zatím v pohodě, je teda fakt že jezdím méně, ale po zkušenostech se žárovkama za pár šupů vím že už bych dávno měnil obě potkávací;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: subin

to nebude napětím!spíš zkus zmněnit výrobce žárovek a případně i postup výmněny,stačí ji lehce umastit a praskne velice rychle:)

To nebude výrobcem, ale naopak, bude to tím napětím. Současná auta mají elektrické rozvody dimenzované na co nejmenší ztrátu napětí při provozu, takže 14.3 V je poměrně dost a pálí to žárovky. Většinou se to řeší dostatečně dimenzovaným předřadným odporem (často ve formě diody, nebo série diod), který zajistí snížení napětí na mnohem přijatejnějších 13 - 13,5 V, kde ty žárovky vydrží čtyřikrát tolik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fakir

Původně zaslal: subin

to nebude napětím!spíš zkus zmněnit výrobce žárovek a případně i postup výmněny,stačí ji lehce umastit a praskne velice rychle:)

To nebude výrobcem, ale naopak, bude to tím napětím. Současná auta mají elektrické rozvody dimenzované na co nejmenší ztrátu napětí při provozu, takže 14.3 V je poměrně dost a pálí to žárovky. Většinou se to řeší dostatečně dimenzovaným předřadným odporem (často ve formě diody, nebo série diod), který zajistí snížení napětí na mnohem přijatejnějších 13 - 13,5 V, kde ty žárovky vydrží čtyřikrát tolik.

Jj presne tak didoda by pomohla lebo na nej vznika ubytok napetia cca 0,7V takze urcite dioda. Lebo som tu cital ze niekto radi stabilizator 7812 ale asi by sa dlho nahladal. Lebo ked ma ziarovka 55W/12V tak prudovy odber mas cca 4,5A. Najjednoducsi sposob dioda, respektive 2 diody do serie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měním žárovky jednou za dva měsíce nebo po cca 5 tis km prasknou, takže už mi to ani nějak nepřijde... ale začíná mě to taky docela srát... naštěstí je vždy vezmou na reklamaci... zkoušel jsem různé výrobce a efekt stejný...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Peto670

Původně zaslal: Fakir

Původně zaslal: subin

...velice rychle:)

....tolik.

Jj presne tak didoda by pomohla lebo na nej vznika ubytok napetia cca 0,7V takze urcite dioda. Lebo som tu cital ze niekto radi stabilizator 7812 ale asi by sa dlho nahladal. Lebo ked ma ziarovka 55W/12V tak prudovy odber mas cca 4,5A. Najjednoducsi sposob dioda, respektive 2 diody do serie.

to je pravda diody sou jednodussi, u stabilizatoru bude pěkně topit a cena bude taky horší při takovymhle výkonu... v motorce mi praskaly taky a servis jeste v zaruce takze zadáčo tam dal předřadný diody a je to ok :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc se omlouvám sem asi jedinej,kterej měl problém se žárovkama od jednoho výrobce:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jirkap

Měním žárovky jednou za dva měsíce nebo po cca 5 tis km prasknou, takže už mi to ani nějak nepřijde... ale začíná mě to taky docela srát... naštěstí je vždy vezmou na reklamaci... zkoušel jsem různé výrobce a efekt stejný...

jak to myslíš s tou reklamací ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem v té elektrice slabší tak se nedivte otázce.Ta dioda by m

ěla být na každou žárovku na živej pol zvlášt nebo jak?Ty žárovky jsou 4 takže diody taky 4?Nebo stačí jedna na přívod ke světlum pokud teda světla mají jeden hlavní přívod který se pak dělí na každý světlo a žárovku zvlášt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: invalida

Jsem v té elektrice slabší tak se nedivte otázce.Ta dioda by m

ěla být na každou žárovku na živej pol zvlášt nebo jak?Ty žárovky jsou 4 takže diody taky 4?Nebo stačí jedna na přívod ke světlum pokud teda světla mají jeden hlavní přívod který se pak dělí na každý světlo a žárovku zvlášt?

zalezi na tom co se tam nacpe za diody ale lepčí by bylo kazda zarovka jednu, když sečeteš proud všech žirovek do hromady bylo by to c elkem dost, lepší je před každou dát zvlast bylo by to jednoduchy, jestli mas nejakyho kamose nebo jestli to budes delat ty jak chces, na to moc znalosti potrebovat nebudeš.. důležitá je polarita... správně +/-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.