Sign in to follow this  
Followers 0
atsor

koupě 306 nebo 406?

21 posts in this topic

Ahoj lidi.Mám doma 309 a přemýšlím o koupi jiného peugeota,duď 306 nebo 406-oba v dieselu,ale pořád nevím který.Jesli máte někdo skušenosti s těmi auty tak napište váš názor.díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a já zas pro 306. Náklady na servis (ceny ND) jsou oproti 406 o třetinu nižší. Což u starého auta člověka zajímat musí. 306 je lehčí a ten naftový motor s autem o poznání lépe hýbe (měl jsem čest pojezdit v obou, 306 i 406 diesel). A design - to je individuální. Já osobně považuji za naprosto rovnocenný vzhled 306 starý typ a 406 nový typ. Obojí moooc krásné. Ostatní už se mi líbí méně (tedy 306 nová a 406 stará).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceny dílů jsou již dávno srovnatelné ,nyní platí (u spotřebních věcí) čím starši auto tím dražší díly -nebavím se o novych autech samozřejmě)

pokud bych se rozhodoval mezi těmito auty tak bych bral ohled na to k čemu vůz potřebuji , kolik dětí mám , apod. Já měl 309 a šel jsem si pro 405 combi páč nás je už 4 ,ale při srovnání cen dílu jsem řekl že 406 combi je rozumnější volba a nelituji toho , vyšší pořizovací cena na ukor nuloveho servisu (nepočitam rozvody) , tady asi už neni očem. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já tohle řešil před rokem a mám doma 306 protože s tím víc jezdí žena a té byla 406 moc velká.Mám ji v sedanu což je myslím docela slušný kompromis.Kufr slušný hdi s ním cvičí slušně a jedu zase za těch asi 5 l nafty jak stou 309 co jsem měl před tím.Zatím celkem bez problémů až na poměrně často praskající žárovky h7 v předním světle

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

ceny dílů jsou již dávno srovnatelné ,nyní platí (u spotřebních věcí) čím starši auto tím dražší díly -nebavím se o novych autech samozřejmě)

pokud bych se rozhodoval mezi těmito auty tak bych bral ohled na to k čemu vůz potřebuji , kolik dětí mám , apod. Já měl 309 a šel jsem si pro 405 combi páč nás je už 4 ,ale při srovnání cen dílu jsem řekl že 406 combi je rozumnější volba a nelituji toho , vyšší pořizovací cena na ukor nuloveho servisu (nepočitam rozvody) , tady asi už neni očem. :D

Petře, v tom s těmi cenami náhradních dílů s tebou na základě osobních zkušeností opravdu souhlasit nemohu. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Garfield

Původně zaslal: Pe.Tr

ceny dílů jsou již dávno srovnatelné ,nyní platí (u spotřebních věcí) čím starši auto tím dražší díly -nebavím se o novych autech samozřejmě)

pokud bych se rozhodoval mezi těmito auty tak bych bral ohled na to k čemu vůz potřebuji , kolik dětí mám , apod. Já měl 309 a šel jsem si pro 405 combi páč nás je už 4 ,ale při srovnání cen dílu jsem řekl že 406 combi je rozumnější volba a nelituji toho , vyšší pořizovací cena na ukor nuloveho servisu (nepočitam rozvody) , tady asi už neni očem. :D

Petře, v tom s těmi cenami náhradních dílů s tebou na základě osobních zkušeností opravdu souhlasit nemohu. ;)

306 restyl 1,8

83157 SADA ROZVODU 3 164,39 CZK

4246A7 SADA PŘ KOTOUČU 3 203,55 CZK

425304 SAD 4 DESTIČEK 1 783,70 CZK

156793 PALIV FILTR 389,83 CZK

1109N2 OLEJOV FILTR 314,43 CZK

1444F7 VZDUCH FILTRU 534,41 CZK

406 RESTYL 1,8

4246L9 SADA PŘ KOTOUČU 3 203,55 CZK

425268 SAD 4 DESTIČEK 1 748,92 CZK

156793 PALIV FILTR 389,83 CZK

83169 SADA ROZVODU 3 164,39 CZK

1109T0 OLEJOV FILTR 360,18 CZK

144486 VZDUCH FILTR 438,52 CZK

ceny jsou origo dílu z serviceboxu s dph.

Nesouhlasit můžeš, ale dle mých očí je realita tady:P:D:D

Důležité je při kupování ND vědět kam jít koupit.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně tak. Já mám najité ceny ND na 306 a 406 ouplně jiné, než uvádíš ty. A hele zajímavá věc: Píše se tu, že chce 306 nebo 406, ale se STEJNÝM MOTOREM. Pak nemůže např. vzduchový filtr stát jinak. Ale nějak "zapomínáš" uvádět ostatní spotřebák, ťukací bourací - světlomety, nárazník, maska, blatník...

A další věc, kterou jsem ti tu zkritizoval a kterous v odpovědi nezmínil: Píšeš, že "nyní platí, že čím starší auto tím dražší díly". Nikoliv. Ani autům se nevyhýbají polis oikos nomos ;) Vůbec nejde o to, kdy se auto přestalo vyrábět, ale jak velký je ještě trh kupujích ND na toto auto. Podle toho se zcela tržně chovají výrobci druhodílů. Dokud bude dost kupujících pro ND na škodovky 120, bude jich dost a budou levné. Zatímco na jiná auta, MLADŠÍ než Š-105/120, jsou ceny ND v závratných výšinách, neb prostě nejsou tak rozšířená, trh je menší, výrobců méně, dělají menší série, je mezi nimi menší konkurence, a tomu odpovídá cena. Jak prosté, milý Watsone. Takže formulaci "čím starší, tím..." opravdu nikoliv.

Ale čéče, abys neřekl, že Garfield je na tebe pořád jen ošklivej, tak jednu věc jsi tu řekl úplně správně a 100% s tebou souhlasím: Absolutně první hledisko je, k čemu budu auto potřebovat, když nějaké kupuji. Já jsem tady ovšem vycházel z toho, že chce vyměnit 309, proto doporučuji 306.

Před nějakým časem jsem se totiž rozhodoval ouplně stejně, jestli 306 nebo 406. A vyhrála to 306 právě z důvodů, které jsem uvedl v prvním příspěvku. A kdybych tenkrát tu 306 býval sehnal v naftě (jako ji má bratránek), byl bych ještě spokojenější. Fakt se s tím člověk sveze líp než se stejnou naftovou 406- každých pár kilo dělá divy.

[upravil dne 9/12/07 Garfield]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Garfield

Přesně tak. Já mám najité ceny ND na 306 a 406 ouplně jiné, než uvádíš ty. A hele zajímavá věc: Píše se tu, že chce 306 nebo 406, ale se STEJNÝM MOTOREM. Pak nemůže např. vzduchový filtr stát jinak. Ale nějak "zapomínáš" uvádět ostatní spotřebák, ťukací bourací - světlomety, nárazník, maska, blatník...

A další věc, kterou jsem ti tu zkritizoval a kterous v odpovědi nezmínil: Píšeš, že "nyní platí, že čím starší auto tím dražší díly". Nikoliv. Ani autům se nevyhýbají polis oikos nomos ;) Vůbec nejde o to, kdy se auto přestalo vyrábět, ale jak velký je ještě trh kupujích ND na toto auto. Podle toho se zcela tržně chovají výrobci druhodílů. Dokud bude dost kupujících pro ND na škodovky 120, bude jich dost a budou levné. Zatímco na jiná auta, MLADŠÍ než Š-105/120, jsou ceny ND v závratných výšinách, neb prostě nejsou tak rozšířená, trh je menším, výrobců méně, dělají menší série, je mezi nimi menší konkurence, a tomu odpovídá cena. Jak prosté, milý Watsone. Takže formulaci "čím starší, tím..." opravdu nikoliv.

Ale čéče, abys neřekl, že Garfield je na tebe pořád jen ošklivej, tak jednu věc jsi tu řekl úplně správně a 100% s tebou souhlasím: Absolutně první hledisko je, k čemu budu auto potřebovat, když nějaké kupuji. Já jsem tady ovšem vycházel z toho, že chce vyměnit 309, proto doporučuji 306.

[upravil dne 9/12/07 Garfield]

ok doplním, vyvrátím

306 stary model

83103 SADA ROZVODU 2 151,57 CZK musíme vzít v potaz že je tam jen jedna kladka a jedna vačka ,tedy i to že řemen je podstatně kratší.

405 starý model

81640 ŘEMEN 1 482,08 CZK

82920 NAPÍNACÍ KLADKA 1ks= 1 787,73 CZK jsou tam 2ks= 3 575,46 CZK

součet je jasný

Třeba v druhovýrobě je rozdíl mezi spojkovou sadou Valeo Premium na 405 new model a 406 stary model 2000,-!!! tedy 406 4000,- a nejake drobne a 405 6000,- a nejake drobne . zdroj nejen Kelly

EDIT: koukam že ses rozepsal , no já jen doplním že se bavím o Peugeotech ,u jiných značek nevím . Když jsem měl 309 kupoval jsem díly za cenu ,za kterou ted nakupuji na 406 , (pro rejpaly myslim bez slev).

píšu tak jak to dennodenně vidím :D

[upravil dne 9/12/07 Pe.Tr]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já bych ještě zmínil dost podstatné hledisko, které tu nikdo nepřipomenul - a to:

Kolik peněz za auto při nákupu hodlá Atsor utratit - pokud se bavíme o horizontu 100 000, pak bych určitě doporučil 306ku, páč 406ka v této ceně bude pěkně olítaná past. Pokud by ale šlo o sumu atakující 150 tKč, pak by 306ka musela být naprostá voňavka, ale v této ceně bych se už ani 406ky nebál.

Jinak souhlasím s Garfieldem v tom, že se stejným motorem pojede 306 znatelně rychleji (netuším ale, jaké by bylo srovnání 306 2,0 HDI 66 kW a 406 2,0 HDI 81 kW, tam by výkon motoru vzhedem k váze mohl být srovnatelný).

Nicméně opravdu nejpodstatnější hledisko je ukryto v důvodu koupě auta a jeho využití - já už bych třeba dnes menší auto než 406ku nechtěl

[upravil dne 9/12/2007 Medvěd]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje zkušenost je takováže těch 66 kw je v 306 výkonově podobných co 81 kw v 406.Myslím si že je to dáno dost .i tím že ta váha aut je rozdílná.Ale jinak je drak co v pohodě stačí pokud nechceš závodit

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceny základních dílů, jako olej, filtry, destičky apod jsou +/- stejné. Jiné jsou ovšem doopravdy ty ťukací věci, nedejbože nějaké specialitky ... výměník topení, světlomety, nárazníky apod. 306 by mělo jezdit po českých, moravských a moravskoslezských silnicích víc, než 406 a od toho se budë odvíjet i cena ND na vrakovištích. Nehledě na to, že toto kupodivu platí i pro německé, francouzské a španělské silnice. Prostě trh se 306 je větší, něž s 406.

S tím, a s Garfieldem souhlasím :D

Extrém jsou třeba 205, kde se nové díly dají sehnat "za hubičku" ( v jednoduchosti je krása) a staré víceméně za odvoz ;) (pokud ovšem jsou :( )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

Třeba v druhovýrobě je rozdíl mezi spojkovou sadou Valeo Premium na 405 new model a 406 stary model 2000,-!!! tedy 406 4000,- a nejake drobne a 405 6000,- a nejake drobne.

[upravil dne 9/12/07 Pe.Tr]

Kéž by stála na 405 new model tolik :mrk:mrk:mrk

Sorry za :xvul ale neovládl jsem se.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud uvážím 306 a 406 v naftě, tak zásadní rozdíly mezi nimi jsou tyto:

a) 306 je verzi nafta bez turba, tudíž holý 1,9D, který je provozně bezkonkurenční. 406 takovou alternativu vůbec nemá.

b) 306 a 406 jsou diamterálně odlišné v užitné hodnotě - ten rozdíl velikostí je jasný. Takže je to o tom, jestli někdo chce mít obrazně řečeno malého obratného hajzlíka, a nebo loď - upozorňuju, obrazně!

c) nakolik jsou ty auta odlišné ve velikosti a užitné hodnotě, v ceně se tolik neliší. 306 si neuvěřitělně drží hodnotu, a jsou dost předražené. 406 moc ne. Z tohoto ohledu je pocitově lepší kup ta 406.

d) co se týče prvotního servisu, já zde vidím jako dražší variantu 306. Především kvůli zadní nápravě, s kterou je třeba počítat, a která když se udělá POŘÁDNĚ, tak to není za hubičku. V následném servisu a provozu pak zřejmě bude mít 306 trochu navrch, ale na ten prvotní servis bude pravděpodobně o něco náročnější (cenou), pokud tedy někdo chce mít to auto opravdu OK.

Co je komu bližší, si v tom každý musí najít sám. Jednoznačná odpověď neexistuje, obě auta se prodávají hodně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem se rozhodl že potřebujem kombi protože máme svišťa a občas potřebuji něco převést a po domluvě s manželkou jsme rozhodli pro 406 kombi.Ale nevím jaký motor jestli TDI nebo HDI.S Hdi mám trochu strach,protože si myslim že je náchylný na kvalitu nafty-nemůžu to na 100% věďět,nemám s tím skušenosti.

Na stánce www.dovozaut.cz jsem našel dva kombíky,co by jstemi poradily,který je lepší!!!!!!!Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když jsem loni sháněl auto byl jsem i u této firmy dívat se na 306 s asi 110 tisíci km z roku 99.Na fotkách pěkny ale ty ledaco schovají.Auto bylo hladký dýzl a vůbec nechtělo chytit při asi 15 nad nulou.Když si dalo říct tak jsme se svezli zahřáli ho a ani za teloa se mu moc nechtělo chytit.Za jízdy vůbec netáhlo vono totiž mělo těch 100 000 asi 3 krát minimálně.Celkově se mi tam ta auta moc nelíbila.Svezl jsem se ještě ve dvou a s nepořízenou jsem jel domů.Chci tím říct že to co na netu vypadá super ještě neznamená že taky super je.Chce to pořádně prolízt a vzít s sebou někoho kdo má zkušenosti.Mně tam ta auta připadala jako takoví dojíždáci napulírovaní

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: atsor

Tak jsem se rozhodl že potřebujem kombi protože máme svišťa a občas potřebuji něco převést a po domluvě s manželkou jsme rozhodli pro 406 kombi.Ale nevím jaký motor jestli TDI nebo HDI.S Hdi mám trochu strach,protože si myslim že je náchylný na kvalitu nafty-nemůžu to na 100% věďět,nemám s tím skušenosti.

Na stánce www.dovozaut.cz jsem našel dva kombíky,co by jstemi poradily,který je lepší!!!!!!!Díky

TDI u Peugeota 406:myslim:myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: atsor

Tak jsem se rozhodl že potřebujem kombi protože máme svišťa a občas potřebuji něco převést a po domluvě s manželkou jsme rozhodli pro 406 kombi.Ale nevím jaký motor jestli TDI nebo HDI.S Hdi mám trochu strach,protože si myslim že je náchylný na kvalitu nafty-nemůžu to na 100% věďět,nemám s tím skušenosti.

Na stánce www.dovozaut.cz jsem našel dva kombíky,co by jstemi poradily,který je lepší!!!!!!!Díky

jakou částkou disponuješ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na www.dovozaut.cz jsou dvě kombi 406, kdy obě jsou dle fotografií starý model, ale ta druhá je dle údajů motor HDI, který se do starého modelu nedával. Takže buď je to bastl, a nebo uvádí nepravdivé údaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Trundik

na www.dovozaut.cz jsou dvě kombi 406, kdy obě jsou dle fotografií starý model, ale ta druhá je dle údajů motor HDI, který se do starého modelu nedával. Takže buď je to bastl, a nebo uvádí nepravdivé údaje.

Chvilku ho tam dávali ... v r.99 ten 66kw ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.