vendelinek

jak šel čas 306

1 post in this topic

JAK ŠEL ČAS

1993: Na jaře představení modelu jako nástupce typu 309. Tří či pětidvéřových hatchback, osmiventilové zážehové motory - 1,4 l (55 kW), nebo 1,6 l (65 kW) či 1,8 l (74 kW). Na podzim vznětové motory o objemu 1,9 litru - atmosférický s výkonem 47 kW a přeplňovaný o výkonu 66 kW.

1994: Nové zážehové čtyřválce 1,1 l (44 kW) a 2,0 l (89 kW). Nové karosářské varianty - Cabrio a čtyřdveřový sedan. „Ostré" varianty třídveřového hatchbacku označené XSi (s motorem 2,0 l 8V o výkonu 90 kW) a S16 (s motorem 2,0 l 16V o výkonu 120 kW).

1996: Motor o objemu 1,6 l (65 kW) pro kabriolet. Ostrá verze S16 dostala šestistupňovou převodovku.

1997: Face-lift - světlomety s čirou optikou, osmiventilový motor 2,0i byl nahrazen 16V (98 kW), varianta XSi byla vypuštěna z nabídky, nově přibylo praktické kombi Break. Výkon motoru 1,9 D zvýšen na 50 kW.

1998: Nejsportovnější varianta 306 Rallye (v podstatě S16 se sníženou hmotností).

1999: Ukončení výroby 306 Rallye. Zbrusu nový turbodiesel 2,0 HDI s přímým vstřikováním Common-Rail o výkonu 66 kW.

2000: Nahrazení motoru 1,8i 8V (74 kW) 16V agregátem téhož objemu s výkonem 81 kW. Vyřazení varianty S16 z nabídky. Pro poslední modelový rok byla vylepšena výbava, do standardu většiny verzí se dostalo ABS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.