Sign in to follow this  
Followers 0
Fusion

Prapodivný plavání přední nápravy 605

14 posts in this topic

Chtěl bych se zeptat jestli nevíte co se děje podle tohoto chování:

Nazul sem asi před měsícem na předek skoro nový zimáky 225/65r15 (jako předtím) a potom sem si všiml, že řízení je "lehčí".

Pak sem si ale všiml, že předek auta v zatáče jakoby ujede, nebo jakoby mě někdo lehce trhl volantem. Nejdřív sem to přisuzoval mrholení na silnici ale dělá to aji za sucha.

Mám takovej dojem, ale není to jistý, že to souvisí aji s přidáním plynu.

Nekdo mě říkal silentbloky ramen, nevím, ale s vypnutým motorem není cítit vůle v řízení. Prachovka pravé tyče řízení je opět na šrot, nevím jestli to s tím souvisí.

Pneu - zimní, před rokem koupený nový, najeto tak 1-2tis.km, obuto spravným směrem.

Když mlátí stabilizátor tak mám ledovej klid ale toto chování mě ubírá na pocitu bezpečnosti a to já nemám rád.

V pondělí du na technickou tak se to stejnak asi dozvím a nejspíš si pod stromek udělím nový auto tak mě to moc netankuje ale stejnak by mě zajímalo co si myslíte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

...

Nekdo mě říkal silentbloky ramen, nevím, ale s vypnutým motorem není cítit vůle v řízení. Prachovka pravé tyče řízení je opět na šrot, nevím jestli to s tím souvisí.

...

Můžou to být ty silentbloky - zvedni jedno přední kolo a zkus, jestli nemá vůli do stran...

To ujetí v zatáčce je dost blbej pocit. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ty pneumatiky jsou na 605 moc široké.a uz vůbec se nehodí na zimu.a ještě bych se nedivi,kdyby tam byly i disky širší,popřípadě s menším ET.

mně se to taky líbí,ale čím širší pneumatika,tím více si dělá co chce a potřebuje pevné vedení.

a pokud ti třeba jen vyměknou silenbloky v ramenech tak už je problém.

každopádně tu kontrolu doporučuju,možná,že tam nejdete nějaký volný čep,ale klidně se může stát,že všechno bude poměrně v pořádku(vzhledek ke stáří vozu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som to poriesil vymenou silentblokov na ramenach. Su to tie velke okruhle co treba nalisovat. Aspon ja som ich musel. Mne kolo behalo skoro 1cm dobredu a dozadu. Na suchu to bolo v pohode ale ako bolo mokro alebo snech tak koniec. Zrazu my auto plavalo na jednu potom na druhu stranu. Dobre to bolo vudno ked si sa pomalicky rozbiehal a niekto sledoval koleso tak karoseria sa uz pohla ked koleso este stalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klumir: já tam tento rozměr mám už dva roky. Pneu sou teď Hankook a předtím byly Micheliny asi s 2mm vzorkem. S Michelinama nebyl jedinej problém.

jofo: vyzkouším dneska, díky za tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hankooky jsou celkem solidní pneu.v testech dopadly hodně dobře.

a to,že auto bylo dva roky v pohodě-to tak prostě je.vždycky je dobré dokud se nepokazí.

zimní gumy jsou takové "uplavané" a 225/65-to je celkem dost hodně vysoká pneumatika-vhodná spíše na dodávky(osobní auta které mají šířku 225 mívají profil kolem 45-50) a pokud je nějaká vůle v nápravě tak se to plavání ještě znásobí....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na firemnej Felde nieco podobne robil maximalne vytrepany zvisli cap.Choval sa tak,ze pri pridani plynu ma hodilo do protismeru a pri ubrani plynu do garadu.Cize skontroluj radsej vole na celej naprave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udělali sme vizuální kontrolu a nic není vidět, zkusím ještě zvednout kolo a zahýbat.

Před asi rokem se dělaly čepy, tlumiče, stabíky tak tam by snad neměl výt problém.

Uvidím na technické, třeba je jenom rozhozená geometrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Udělali sme vizuální kontrolu a nic není vidět, zkusím ještě zvednout kolo a zahýbat.

Před asi rokem se dělaly čepy, tlumiče, stabíky tak tam by snad neměl výt problém.

Uvidím na technické, třeba je jenom rozhozená geometrie.

Bohužel někdy se to nezdá, ale pak se na to přijde až při výměně. Ty spodní čepy - myslel jsem tenkrát, že byl na jedné straně dobrý, nešla najít vůle, ale když se sundala ta prachovka, byl kompletně ko...

Tak ať se to povede najít!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud to nepoznají na technické tak to hodím ke dvornímu pekařovi, nic jinýho nezbývá.

Ale co to auto mám tak to nikdy nebylo. Ještě budu možná mít 196/65r15 zadarmo tak ty balóny hodím dozadu a třeba se něci udá...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Pokud to nepoznají na technické tak to hodím ke dvornímu pekařovi, nic jinýho nezbývá.

Ale co to auto mám tak to nikdy nebylo. Ještě budu možná mít 196/65r15 zadarmo tak ty balóny hodím dozadu a třeba se něci udá...

Právě že to ještě nebylo...

Vymlátilo se něco co ještě nebylo měněný... :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak při popojíždění sem nic nepostřehl, ale všiml sem si, že když pustím volat a přišlápnu plyn tak jedu doprava a když povolím tak jedu doleva.

Dneska sem to zkoušel na relativně rovné nové silnici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Tak při popojíždění sem nic nepostřehl, ale všiml sem si, že když pustím volat a přišlápnu plyn tak jedu doprava a když povolím tak jedu doleva.

Dneska sem to zkoušel na relativně rovné nové silnici.

Přesně tohle mi to dělalo, ale v obráceném gardu.

Vidím to na LEVOU stranu spojovačky řízení. Buď koncový kloub řízení (fajfka), nebo kloub axiátního táhla (pod harmonikou u těla řízení). Projevuje se to přesně tak, jak píšeš. Pokud kolo při akceleraci zabere, vůle se vymezí směrem ven a kolo se mírně vychýlí doprava a auto tam táhne. Při ubrání plynu se vlivem odporu kola vymezí vůle směrem dovnitř a kolo se mírně vychýlí doleva a auto opět táhne. Jak jsem psal, mě to dělalo obráceně, tak jsem to "šacoval" na pravou stranu. Při normální kontrole jsem nic nepoznal, tak jsem zajel na STK, aby mi vyzkoušel kola na těch pneumatických "plotnách", co s kolama cvičí do stran. Byla to pravá fajfka - koncový kulák řízení. Po výměně OK. Vůle v silentblocích a čepech ramen nemá až takový vliv na sbíhavost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na technické mě tvrdili že to jsou lehce uvolněný silenbloky levýho ramene (Kdo, odhadls správně) nebo jak oni říkali "vidlice".

Jak dlouho se s tím dá jezdit? Mám v kufru 125kg a je to ještě horší :)

Pokud by to bylo rameno tak co stojí vyměnit ty silenbloky?

Budu totíž brzo asi kupovat něco jinýho a potřebuju asi 605 vydržela +- týden bez toho abych do ní koupil cokoliv jinýho než benzín.

[upravil dne 29/12/2007 Fusion]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.