Sign in to follow this  
Followers 0
argoo

806/Evasion/Ulysse - poradte

18 posts in this topic

Stojim pred vymenou P406 kombi za nieco so 6 sedadlami. Najskor som chcel P406 7-miestnu, no presvedcili ste ma, ze to nie je to najlepsie riesenie, aj ked vzadu by sa vozili len deti.

Paci sa mi Evasion, menej uz 806 a najmenej Ulysse, no nepoznam ich jazdne vlastnosti a prevadzkove naklady. Poradite mie pls? Tiez dokedy sa ktore vyrabalo, velmi stare by som tiez nechcel, HDI ma uz presvedcil. Nieco okolo r. 2002-2004?

Dik

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ještě k tomu Lancia Zeta.

Jsou uplně stejné, jen mají jinou přední masku a jiné ceny.

Ta cena je nepochopitekně odlišná a nebál bych se koupit si nejlevnější Lanciu, ikdyz chcu Peugeota.

Ty argumenty, kterými Tě na foru přesvědčili jsem si pročet a mne teda nepřesvědčili.

V 806 sedíš sice ve směru jízdy, ale 40cm za zády máš velkou plochu zadních dveří z laminátu. To uřčitě není výrázně bezpečnější než v kufru 406. A co se místa na sedačce týká, tak hádám, že za tech 10 let co děti dorostou už budeš mít jiné auto než 406 ;)

Pak už zbývají argumenty více místa, pohodlnější, ale taky vyšší pořizovací cena, větší provozní náklady a dražší díly.

Já mám 806 protože se shání lépe než 406 7 míst. A pak jsem taky uvažoval o LPG, na které by ve 406 nebylo místo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozhodoval bych se podle motoru, který chci. Zmiňovaná Lancie bývá jako benzin nejčastěji v turbu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co sa tyka motora, benzin urcite nie, uz 12 rokov mam len naftove auta, cosi som sa o nich naucil a chcel by som ostat pri HDI, najlepsie 2,0, 80kW (ten som este nemal).

P406 7 miestna by mi bola urcite najmilsia, no deti-baby maju 10-13 rokov, vysku takmer 180cm :super, najmladsi syn ma 1,5 roka. Cize do kufra ist nemoze a starsie sa tam asi nezmestia..., preto hladam nieco vacsie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HDI jen Evasion a 806 a zkončili s výrobou příchodem 807 tuším v roce 2002.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já mám evasiona 2.0 HDI a spokojenost:).A rospl má pravdu HDI má evasion a 806,ale ten samý motor,akorát z názvem JTD má i fiat a lancia(ale nejsem si jistý,jestli to je uplě stejný motor,ale myslím že jo:) ).Ano výroba skončila v roce 2002 a u evasiona na C8,806 na 807, lancia zeta na Phedra a fiat zustal pod názvem ulysse.Akorát lancia zeta(a myslím že i phedra) nejsou určeny na český trh-pouze se dováží,takže je jich málo.S evasionem nadmíru spokojen,vubec jsem s ním neměl žádný problém,zatím.Jen mě trošku zlobilo topení.Co se týče prostoru vubec nemužeš srovnávat 806 s 406 7míst.Až si sedneš do 806ky pochopíš:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiez sa mi pozdava ten evasion, videl som jeden, ktory mal velmi variabilne rozmiestnenie sedadiel, dokonca predne spolujazdcove sa dalo otacat. Maju to vsetky, alebo len zvlastne vybavy? Toto bola 1996. Aku mavaju asi spotrebu? je to ovela viac ako 406? Je rozdiel medzi 806 a evasionom? Aky problem bol s kurenim? Nestiha to vykurit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

precti si par recenzi treba na http://www.p806.ic.cz/informace.html, usetri ti to spoustu dotazu ;)

Otaceci sedadlo spolujezdce maji jen nektere modely, konktrene vim o sestimistnem porvedeni 806 pod nazvem Pullman

K naftovym motorum se (od Phase II :myslim) davalo pridavne naftove topeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

806, Ulysse I, Evasion a Zeta je jedno a totéž auto, liší se pouze světly, maskou a znakem. Už to tu bylo řečeno několikrát, tak nechápu, proč se pořád ptáš na to, jestli mezi nimi je rozdíl. NENÍ mezi nimi rozdíl.

Počet sedadel a jestli jsou přední otočná či ne je dáno pouze stupněm výbavy. Variabilita je stejná, ta auta mají stejnou podlahovou plošinu s úchyty.

Motor HDI 80kW je jak v 806 a Evasionu, tak i v Ulysse I - byť má v Ulysse I kryt s nápisem JTD, je to pořád to samé HDI typu RHZ, jako je v ostatních autech. Chtělo by se říct bohužel, protože opravdové fiaťácké JTD je lepší.

Co se spotřeby týče, ta u těhle aut s velkou čelní plochou zatraceně závisí na tom, jak se s tím jezdí. Pokud ostře, rozdíl je velký, pokud v klidu, není to žádná hrůza. Obecně tohle auto opravdu není stavěná na vysoké rychlosti. Pokud chceš jezdit rychle po dálnici, kup si Sharana - ten je ale dražší, znatelně užší, nemá šoupačky, a má tunel mezi předními sedadly. Zato je tvrdší, dá se s ním jezdit rychleji, a míň žere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dik, oddie za vycerpavajucu odpoved, neslo mi nejako do hlavy, zeby som mohol porovnavat tiata s peugeotom, stale mam na fiat tazke srdce z vlastnej skusenosti a doteraz ho akosi "nemozem" (mal som chvilu uno a tempru - asi boli obe nevydarene). To ze je pod inou maskou to iste, je asi len dosledok globalizacie, stare firemne znacky su potom len na oblbnutie nas, ktori mame este nejake zasady, skusenosti a tiez iluzie...

Tak idem teda zhanat nieco z tychto aut, drzte palce, dik vsetkym za odpovede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot a Citroen je jedna značka už dobře čtvrt století, Eurovan je pak výsledkem spolupráce s Fiatem - a není to spolupráce první, stačí se podívat třeba na předešlé dodávky Ducato/J5 (později Ducato/Boxer).

Jinak na té 806 je poměrně dost "italských" prvků a řešení, takže jestli fiaty "nemůžeš", tak si to nekupuj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

... a pokud někdo skutečně sháníte, neváhal bych ani vtěřinu:

http://www.rakar.cz/bazar/nabidka/evasion.html

co to tam je za loketní opěrku na fotce 8?dá se to nějak sehnat,nebo to je vlastí výroba:).S topením ani tak problém nemám,ale zdá se mi ,že mu to trvá než to vytopí.A s hdi se dá jet i rychleji,ale nemám palubí pc(ikdyž je napsaný ve výbavě)takže nevím kolik to papá přesně při větší akceleraci.Původně jsem měl mít sharana rok kolem 2001,ale vůbec nelituji ba jsem se i zamiloval do tohodle auta:).Tak snad vybereš dobře,ale dávej taky pozor.Řeknu vám příhodu co se mi stala asi před půl rokem.Kopil jsem evasiona (asi týden před tímhle)všechno bylo v pohodě vypadal dobře.Bylo to HDI r.v 1999.Tak jsem zaplatil, poodepsal a jel.Asi po 15km jsem otevřel elektrické okenko.Auto zastavilo a nejelo.Jen blikal nápis stop.tak sem zavolal majitele,ten nevědel co se děje tak mi vrátil peníze a já jel domů:(,nevím mohla to být maličkost fakt nevím,ale jsem rád že jsem si ho nenechal.Ted mám hezčího a mlašího fešáka:)

[upravil dne 7.12.2007 zigi]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak takeho by som chcel mat aj ja, len musim najskor predat 406. Myslel som, ze to pojde rychlejsie, ale pred Vianocami su asi ine starosti. Ten u Rakaru vyzera fakt pekny, aj ked je to 2000, no treba k menu este dve sedacky, co je dalsich cca 10tis a asi aj pneu. Ved uvidim, ak zajtra nahodou predam 406, hned mu volam. Dik za tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie, mal si pravdu, evasion u Rakaru na mna nepockal, kym som narychlo zohnal peniaze, uz bol fuc. :nevim

Tak zhanam dalej. Vcera som bol pozriet jednu 806, 2001, no bola vo velmi zlom stave, vela veci ponicenych, prestriekana, turbo nefunkcne, pri cca 3000 ot. zacal vynechavat motor (zeby egr? - boli tam az tri) atd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo, byl hodně pěknej a za super peníze. Přiznám se, že nemít auto, koupil bych jej býval sám, i když je to HDI které zrovna nemusím... ale to bych sem ani nedával odkaz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.