Sign in to follow this  
Followers 0
Lubos77

Volnobeh na 306 XS HDi 2000

12 posts in this topic

Ahojte, uz som sa to pytal v rubrike servis, ale nikto mi na to neodpovedal. Preluskal som vsetky strany a nikde som sa to nedocital. Takze:

- niekedy pri vyradeni rychlosti na neutral spadnu volnobezne otacky asi na 500-600 ot/min a za par sekund sa vratia na normal. V lete pri zapnutej klime mi to 2 krat zdochlo. Filtre menim pravidelne, naftu Shell diesel extra, alebo V-power diesel.. takze v tom nevidim problem. Motor ma cca 155000km, nedymi, na volnobehu po zahriati ide pekne potichu -takze vstrekmi to snad nebude.

Poradi niekto, co to moze robit ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

a čo sviečky,už si menil,ale teraz važne može to býť niekde volný kabel alebo zaoxidované kontakty,alebo nikde predrený kabel,s diezlom moc zkusenistí nemám,iba čo ma napada popri benziňaku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

turbodiesel nema sviecky. ale bohuzial poradit neviem. ked mas filtre ok, skus ci netaha niekde falosny vzduch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre istotu to daj na diagnostiku. Síce to niečo stojí, ale svety sú to neni. A budeš mať istotu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže právě totéž řeším u sebe, má totiž úplně stejný problém :myslim

Co mě napadlo:

1. potenciometr plynu - zkusit s nim zahybat, když zrovna otáčky zlobí, příp. rozebrat pročistit

2. Váha vzduchu - zkusit vyčistit, jestli to pomůže

3. EGR ventil - může zlobit, zkusit vyčistit, nebo rovnou zaslepit

4. Čidlo teploty motoru - to už doma asi neozkoušíš

5. Klapka v sání - údajně to může dělat, ale já jí u mě nějak nenašel

6. Vstřiky - asi nejhorší varianta, používáš aditivum? jestli ne zkus ho

Mě to dělalo to samé, prostě otáčky klesají víc než by měli, více méně bez ohledu na teplotu prostředí nebo motoru. Aktuálně, když sem to začal řešit, tak se asi auto leklo, že bych se v něm měl hrabat a najednou to přestalo dělat :aut Uvidim, jestli se to ještě objeví :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtre menim pravidelne, samozrejme aj palivovy, tankujem V-power diesel, pripadne Diesel extra a do toho si pridavam aditivum (Castrol DTM)

Najlepsie asi bude, ked najprv zajdem na diagnostiku a potom tie ostatne vypisane veci....

Vsimol som si este jednu vec, ked je motor studeny, tak volnobeh mierne kolise okolo normalu, je to citit a aj vidiet na otackomeri. Ked sa dostane na 70 stupnov, tak akoby sa prepol na nejaky iny rezim, prebliknu svetla, akoby pustil do ziaroviek ale 20 voltov, lebo svetla silno prebliknu ale na pol sekundy a potom uz je volnobeh v poriadku a nekolise.

To spadnutie na cca 500 je ale nezavisle na teplote motora a robi to h ned po vyradeni rychlosti, tak neviem.

Vstrekmi to snad nebude, ked odchadzaju vstreky, tak motor viacej klepe a dymi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vsimol som si, ze mas pisany chip ... nie su ziadne problemy so spojkou, homokinetakmi a tak ??? Na aky vykon to mas chipnute ??

Este co sa tyka tych 6 odpovedi, ako je najlepsie vycistit vahu vzduchu ?? Myslel som, ze ked odchadza vaha, tak sa to prejavuje na vykone...

Potencimeter by nemal byt problem precistit, ale vahu neviem ako... ?

EGR ventil by mal zasa blbnut pri pridavani plynu alebo nie.. ?

Ale aj tak velmi dakujem za odpovede, urcite niektore veci skusim :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co se týče chipu, tak vše v pohodě, žádný problém s tím nebyl, mělo by tam být cca 120 koniků, dělal mi to Vector tady z peugeotclubu. Ale mám s tim naježděno teprve asi 10 000 km. Zajímavý je, že sem původně počítal s tím, že už tak dost načatou spojku po předchozím majiteli to oddělá, ale jezdím na ní dodnes :papa Už si sice opravdu žádá o výměnu, ale chipem to určitě neni :super

čištění váhy vzduchu je nejlépe popsáno zde: http://www.xantiaclub.cz/view.php?cisloclanku=2006070001 neni to úplně to samý, ale hodně podobný

EGR může blbnout kdykoliv, podle mýho názoru by se mohl třeba špatně zavírat a takhle působit problémy při volnoběhu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.