Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Alternátor


405GLD

Recommended Posts

ČUS peugeo?aci, mam problém s altikem. Když nastartuju jak při studeném tak zahřátem motoru tak se mi rozsvítí kontrolka dobíjení. Musim přidat plyn a pak kontrolka zhasne. V květnu jsem měl podobný problém, vyměnil jsem uhlíky a altik vyčistil vše bylo až do pátku OK. Teď je to zase v pr..li.

Nemůže to být ložiskem?

Dá se to ložisko doma vyměnit?

Co mam ještě zkontrolovat.

Díky moc MAXIM

:cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ložiskem to nebude. To by si spíš slyšel, než viděl. Může beyt proražená některá dioda, či příliš sjetý komutátor. Konec konců se ti může stát to co mě, kdy se urve gumový mezikruží na řemenici dole na klikovce a řemenice prokluzuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Hics: Nestraš mě.

Dá se ta DIOIDA nebo KOMUTÁTOR koupita v ELITU, AUTOBENEXU?

Můžu si tu Dioidu, KOMUTÁTOR vyměnit doma sám?

Jak poznám že to mezikruží je urvaný, kam se mam podívat.

Dá se to mezikruží koupit a jak je náročná oprava v domácích podmínkách.

Mužeš mi prosím napsat kolik tě ta oprava stála.

Díky moc MAXIM

:cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DIOIDY :D:D:D:D se koupit daji, ale problém pro Tebe bude zjistit, ktera z nich je v kopru... Pokud je to tou DIOIDOU. A jesi vono to nemuze jeste bejt tim polovodicovym regulatorem, co tam je. Komutator menit podle meho nazoru nelze, je nedilnou soucasti rotoru. Ale opravte me, pokud se mylim.

Pokud by jsi kontroloval diody, tak staci multimetr a test diod. Ale musis je merit jednu po druhe a jeden fous musi byt vzdy \"ve vzduchu\" to je odpajeny a niceho se nesmi dotykat, jinak budes merit bludy. Prorazena dioda bude v obou smerech polarity ukazovat neco okolo nuly, Kdezto zdrava bude z jedne polarity ukazovat neco okolo 0,5V a z druhe strany nekonecno.

Mnoho zdaru!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim, nevim diodu stačí třeba jen připájet, ale nikdy ti neodejde jen jedna, jsou tam tušim po trojici.

Řešil jsem něco podobnýho a pak radši koupil za 800,- jetej. od 205 až do 405 se dělali stejný (pro detailisty podobný) a to dokonce jak benzin tak ropa. Já koupil z dieslovy 205, mam GTi a pasoval by tam i z 309 ben a měl jsem v ruce i ze 405 a taky pohoda. Jde jenom o ampéry

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To oddie: Můžeš mi ho podržet do příštího měsíce. Já jsem tento měsíc vyčerpal mé volné finanční prostředky na auto. Začíná se mi teď toho na autě podělávat čím dál tím víc. Já bych si proto přijel 17.12. nebo 18.12.. Prosim moc prosim neprodávej ho.

Díky moc maxim:cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Hics: Včera jsem vše kontroloval, vše z toho co jsi tu uváděl je (bohužel) OK. Teď mi nezbejvá nic jiného než ten altik nechat proměřit a a z hrůzou čekat co všechno je v háji.

Ještě včera ráno jsem po nastartováni lehce cinknul do plynu a kontrolka zhasla, odpoledne již tomu tak nebylo. Když jedu tak kontrol. má snahu jako pohasínat a když to točim tak skoro úplně zhasne. Kamarád mi poradil že by to mohli bejt uhlíky (ty jsejm ale měnil v květnu) nebo relátko co je na tom altiku.

To oddie: Já si pro ten altik asi budu muset přijet asi už tento pátek 21.11. 2003.

Je ten altik z úzkou řemeničkou (na řemeničce jsou cca. 4x drážky podélné, šířka cca. 1cm).

Je v pořádku?

Můj současný altik - BOSCH

seriové číslo - 0 120 488 214 215

K1 - 14V 23/55A

Výrobce-německo

Dík moc kluci za pomoc a za rady. MAXIM:cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hics: zkus mi před garáž postavit tatrovku, a druhý den už tam nebude. Sis nevšim, že je kousek sběrna, či co? To by kluci dostali dárek, panečku...

Jinak s díly obecně platí zásada \"kdo dřív...atd\". Sorry, ale zkušeností s tím \"za měsíc určitě přijedu\" mám víc než dost... Pokud je někdo domluven telefonicky, že zítra, či pozítří přijede, tak mu tu požadovanou věc samozřejmě před nosem neprodám - ale na \"za měsíc\" nehraju, je mi líto. Prostě platí - zavolej, a buď bude, nebo nebude.

Pokud přijedeš teďka v pátek, altík bude, to je v klidu. Nevím, jestli to bude zrovna Bosch, co je v regálu, ale pokud bys vyloženě trval na tom Boschi, za nějaký příplatek ti jej klidně vyndám ze ségřina auta, a dám jí tam místo něj Valeo, no...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Maxim: Ono to nejni v pravým slova smyslu relátko, ale jednoduchá elektronika s výkonovým tranzistorem, který řídí proud do rotoru. Tím se reguluje výstupní napětí na svorkýách altíku. Pokud není rotor dostatečně buzen ( uštípnuté, nebo ubroučené uhlíky, poškozený spínací tranzistor, popř. mezizávitový zkrat), tak nebude samozřejmě na výstupu altíku dostatečné napětí. Totéž platí při poškození statorového vynutí, nebo proražení někeré z usměrňovacích diod (je jich tam 6). Jak už tadyk někdo psal, tak ty diody se měří dost na pytel, páč musíš přerušit vedení, aby si s diodou zároveň neměřil i vinutí statoru. Pokud máš čas a nerv, tak ten altík demontuj a mrkni znovu na ty uhlíky a proměř ten tranďák ( je tuším NPN). Pokud to bude v cayku, tak výměna...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tady rec o elektrice, tedy vezte, ze se nereguluje proud rotorem, nybrz se reguluje budici proud statoru a tim nasledne se meni i vystupni napeti. Bo vystupni napeti altiku je umerne otackam, poctu zavitu a sile magnetickeho pole, ve kterem se pohybuje rotor. A vzhledem k tomu, ze pocet zavitu je konstanta a otacky se holt meni, podle toho, jak jedeme, tak nezbyva nez regulovat silu mg pole. Mag. pole se vytvari proudem, ktery tece statorem a tento je regulovan tim polovodicovym bazmekem, kterej taky muze bejt v haji.

Ja osobne bych zacal tema diodama a pak bych si teprve nasledne posvitil na ten regulator.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci se hadat, ale pokud si rozebereš altik, tak usměrňovací diody jsou napojený na statorový vinutí a pokud se pozorně mrkneš na tenké drátky kterýmy je veden proud do rotoru i bez počítání je na snadě, že tudy odebírat větší proudy, který sou v v autě třeba nejde...Netvrdím, že není funkční i opačná konstrukce, ale v altíku, kterey sem měl rozebraney já to bylo tak, že výkonový vinutí bylo statorový a budící rotorový...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Petr 605: Ale trochu si mě nahlodal...:D:D:D. Kdybych ho neměl 2x rozebraney na sračky, tak se ani trochu nehádám. Já sem osobně došel k závěru, že pokud nemám zrovna v dosaku 100m přístupný usměrňovací diody na výměnu, tak na to seru a měním celey altík, páč výměna jednotlivý diody bude celkem wopruz. Sou zalisovaný do takový hliníkový konzole a navíc dva druhy. Jeden s + na kostře a druhey má samozřejmě na kostře - , což znamená mít k dispozici oba typy třá z nějakýho zadřenýho altíku a kdo to má doma?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu mi to dalo, ale neco jsem nasel:

Image001.gif

To Hics: Ja jsem si taky nebyl moc jistej, to uz je delsi doba, kdy jsem mel nejakej altik rozdelanej. A pamatuju si, ze mel diody zalisovany do plaste. Ze jsou dva druhy pouzder pro ty diody, to jsem vedel. Ja bych to asi nekomu elektriky neznalymu nedoporucoval menit, ale pokud jsou v hlavni roli penize, tak je to moznost, jak usetrit. Pro takovyho MAXIMA, to je urcite dobra prilezitost, jak s trochou prace trochu vic usetrit.

Oddie: Skoro jo.

[Editován dne 19/11/03 Petr605]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...