peter406

kontrolka diagnostiky P 406

28 posts in this topic

Zdravim,

na P 406, rv 1999 novsi model, mi pred par dnami zacala pocas jazdy svietit kontrolka diagnostiky motora a auto citelne stratilo tah. Neprijemne. Auto som odstavil a zhasol motor. Po cca 10 minutach som (aspon) skontroloval hladinu oleja - bola OK.

Nastartoval som ale kontrolka stale svietila. Znamy automechanik mi po telefone povedal, ze mohlo odist turbo (co by mohla byt pravda, lebo auto, hlavne vo vyssej rychlosti, dost pomaly zrychlovalo a na prudke zoslapnutie plynu motor takisto nereagoval).

Na druhy den som s tym isiel do autorizovaneho servisu, kde mi povedali, ze sa nemozu pripojit k pocitacu motora. Vraj su nikede vadne kable (prerusene, hnile,...) a pomoze len vymena hlavneho kabloveho zvazku, ktory stoji 46.000,- + robota, a ze az potom mi budu schopni povedat, co tomu je.

Zevraj aj keby opravili poruchu naslepo (hovorili, ze okrem turba moze byt vadny potenciometer plynoveho pedalu), tak auto by aj tak danu vec nepouzivalo a stale by sa javila ako pokazena. V kazdom pripade je vraj nutne pripojit sa k pocitacu motora a tuto poruchu vymazat z jeho pamate.

Takze som sa rozhodol, ze si necham kable skontrolovat u znameho, aby bolo mozne pripojit sa k pocitacu motora.

Lenze ked som zo servisu odchadzal, po nastartovani kontrolka diagnostiky zhasla, a zatial nesvieti (po zhruba 20 km). Vyzera to, ze vsetko funguje ako predtym. Turbo reaguje a vsetko vyzera byt OK.

Mali ste niekto podobny problem? Je mozne, aby sa po niekolkych kilometroch / dnoch / nastartovaniach vada sama odseba vymazala s pamate pocitaca? Mal niekto podobny problem s tym, ze mal iba "chvilkovu zavadu", ktotra potom sama odoznela?

Diky za nazory.

PS: ak budem mat nejake nove info, pripisem.

Peter

[upravil dne 4/12/07 peter406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm,zajímavý problém,ale nenapsal jsi jestli je to HDI,TD neebo nějaký benzín,ale nevím jestli žabožrouti dávali nějaké turbo benzíny:myslim.

Jinak ten problém zajímavej,s tím kabelem je to celkem darda,no to jsou holt daně za centrální svazky kabelů,ale pokud by byl špatnej,to se spíš vyplatí koupit za ty peníze nějakou stejnou bouračku a máš k tom u i náhradní díly !

Takové chyby které jsou chvilkové jsou opět daní za to že je auto našlapaný elektronikou,která někdy prostě asi vypne někde něco a pak to zase zapne,ale to napojení na pc by řeklo více !

Koukám že jsi z Prahy,doporučím ti servis v Benešově,je to Dea Benešov,je to u autosalonu Forda a tam ti též celkem fundovaně poradí,a ten kluk co má na starosti tyto elektrikářské věci je fakt na toto borec,viz tady : www.autodea.cz

zeptej se a uvidíš,ten kluk umí zázraky !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to 2.0Hdi, 80kW, podla tachometru ma najazdenych 125.000km.

V servise mi povedali, ze auto bolo burane (co som vedel, ked som ho kupoval), a tym sa mohli poskodit aj kable. Takze kupovat nejaku buracku kvoli kablom, o ktorych stave neviem vobec nic, asi nebude to prave pre mna.

Ale v kazdom pripade dakujem za komentar.

Mne ide hlavne o to, ci je mozne, aby sa chyba, po nejakom case, vymazala z pocitaca sama odseba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim me se to stalo uz nekolikrat taky ,ale auto bourane rozhodne nebylo projevuje se mi to stejne ,strati tah prepne se do servisniho rezimu ,neprisel sem zatim na to cim to je ale dys otevru kapotu a zase ji zavru je vse ok ,tak nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: l.hrudka

Zdravim me se to stalo uz nekolikrat taky ,ale auto bourane rozhodne nebylo projevuje se mi to stejne ,strati tah prepne se do servisniho rezimu ,neprisel sem zatim na to cim to je ale dys otevru kapotu a zase ji zavru je vse ok ,tak nevim

Znie to zaujimavo, ale kopotovy system u mna nefungoval. Kapotu som otvaral niekolko-krat (kontrola oleja, po par metroch kontrola zvuku motora a znovu par-krat audiovizualna kontrola motora).

Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to po 3 nastartovanich + nejaka casova doba. A zavada muze byt jakakoliv. Me treba praskly hadice k turbu a nejelo to, kourilo to, svitilo to :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: peter406

Je to 2.0Hdi, 80kW, podla tachometru ma najazdenych 125.000km.

V servise mi povedali, ze auto bolo burane (co som vedel, ked som ho kupoval), a tym sa mohli poskodit aj kable. Takze kupovat nejaku buracku kvoli kablom, o ktorych stave neviem vobec nic, asi nebude to prave pre mna.

Ale v kazdom pripade dakujem za komentar.

Mne ide hlavne o to, ci je mozne, aby sa chyba, po nejakom case, vymazala z pocitaca sama odseba.

Podle mne se vyskytla nějaká závada, která neměla s turbem ani plynovým pedálem nic společného. Počítač zaznamenal chybu a přepnul se do nouzového režimu (rozsvícení kontrolky a odpojení turba). Tato chyba se asi přestala vyskytovat (to neznamená, že se to samo opravilo) a tak se počítač po nějakém čase zase přepne do normálního režimu (kontrolka zhasne a auto jede normálně). Chyba se sama nesmaže, ale uloží se do paměti pro možnost vypsání diagnostikou.

Zkusil bych jiný servis, který mi při problému se špatným tahem auta a svítící diagnostice neřekne, že je problém v turbu nebo plynovém pedálu (kdo ví, jestli tu diagnostiku umí vůbec zapojit).

Share this post


Link to post
Share on other sites

s takovejma jobovkama se potykam obcas taky, nekdy jen signalizace chyby a auto jede uplne normalne, jindy doopravdy auto prepne do nouzaku a po vypnuti motoru a nastartovani je vse ok, jindy zas behem jizdy totalni vypadek vseho na cca 2 sekundy jen se rozsviti STOP a pak auto jede zase normalne. Bohuzel toto vsechno radim do nevysvetlitelneho zabozroutiho sveta:grr

jen se zeptam v kterym servisu si byl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stalo sa to aj mne, bola porucha v tlaku paliva, ked som nemal dobre osadeny palivovy filter. Asi su tieto motory velmi citlive na tlak paliva, stavalo sa to nahodne, potom po niekolkych nastartovaniach, ked snimac nevyhodnotil stav tlaku ako vadny, kontrolka sama zhasla a auto islo normalne par dni. Pritom sa vymazala aj pamat zavad v RJ - sama, skusal som to diagnostikou Texa.

Zo skusenosti - po zaniknuti priciny sa niektore chyby z pamati odstrania same, niektore nie, treba vymazat diagnostikou.

(Mrkni aj na ten palivovy filter.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: peter406

nereagoval).

Vraj su nikede vadne kable (prerusene, hnile,...) a pomoze len vymena hlavneho kabloveho zvazku

Dnes sa uz kablove zvazky neopravuju??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: malypeto

Dnes sa uz kablove zvazky neopravuju??

Co by ne, ale když jdeš do značkového servisu je plný "vyměňovačů", ale na "opraváře" nenarazíš.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: argoo

Stalo sa to aj mne, bola porucha v tlaku paliva, ked som nemal dobre osadeny palivovy filter. Asi su tieto motory velmi citlive na tlak paliva, stavalo sa to nahodne, potom po niekolkych nastartovaniach, ked snimac nevyhodnotil stav tlaku ako vadny, kontrolka sama zhasla a auto islo normalne par dni. Pritom sa vymazala aj pamat zavad v RJ - sama, skusal som to diagnostikou Texa.

Zo skusenosti - po zaniknuti priciny sa niektore chyby z pamati odstrania same, niektore nie, treba vymazat diagnostikou.

(Mrkni aj na ten palivovy filter.)

Dik, palivovy filter dam skontrolovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakujem, pani, za komentare. Tolko odpovedi v tak kratkom case som ani necakal.

Doplnujuce info, na ktore ste sa pytali:

- myslim, ze diagnostiku zapojit vedia. Dostal som od nich nejaky jednoduchy vypis pripojenia sa k diagnostike jednotlivych pocitacov auta, kde akurat pri pocitaci motora bolo nieco ako "nezname objadnaci cislo PP2000 > pripojovani > pripojeni slehalo" (pisem to z hlavy).

- nechcem nikomu robit pozitivnu/negativnu reklamu, takze: bol som s tym v jednom znamom znackovom prazskom servise Peugeot, blizko Dolnych Pocernic (nazov toho servisu tusim zacina na rovnake pismeno ako nazov spominanej mestskej casti;).)

- ano, tiez mam pocit, ze sa veci neopravuju, ale rovno menia. Zjavne sa im to viac oplati. Chlapik v servise mi povedal, ze mozu skusit najst vadny kabel, ale:

A) bude to dost dlho trvat (a tym padom aj dost stat) a nakoniec sa vadny kabel ani nemusi podarit najst.

B) aj ked chybu najdu, tak aj tak vymenia cely zvazok. Vraj to tak robia (profesionali). Takze nejaka-ta neochota nieco opravovat tu asi bude.

Na druhu stranu, by som bol nerad, aby to vyznelo ako same stazovanie sa na tento servis. Ked som si vcera od nich auto bral, chlapik uzavrel zakazku s tym, ze si odo man nezobral ani korunu. Povedzme, ze si mohol bez mrknutia oka nauctovat aspon hodinu.

Cely dalsi postup vidim asi takto:

- u autoelektrikara si nechat najst vadny kabel a opravit ho, aby sa dalo pripojit na diagnostiku motora.

- z diagnostiky zistit, v com je problem.

Neviem, ci to suvisi s mojim problemom turba (alebo vseobecne kontrolkou diagnostiky), ale vsimol som si, ze ten mensi chladic, na lavej strane od toho vacsieho, je v spodne casti poteceny od oleja. Unik oleja nebude velky, lebo po vymene oleja (3.000 km dozadu) som este nedolieval a je ho tam stale rovnako. Poteceny chladic som si vsimol uz davno predtym (tak 2.000 km dozadu), nez sa objavil tento problem s diagnostikou. Mate niekto typ na to cim to moze byt, a eventuelne ci to moze sposobit "rozsvietenie diagnostiky" a prepnutie do nudzoveho rezimu motora?

PS: cez vianoce sa chystam na rodnu hrudu (Slovensko), kde budem mat "par" otazok na mojho dvorneho automechanika, takze by som zatial rad pozbieral co najviac info. Nechcem mu radit, chalan je fakt dobry, ale aby som aspon vedel, na co vsetko sa opytat a co s cim suvisi. V kazdom pripade, ak zistim cokolvek nove, urcite to sem napisem.

Peter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: peter406

- nechcem nikomu robit pozitivnu/negativnu reklamu, takze: bol som s tym v jednom znamom znackovom prazskom servise Peugeot, blizko Dolnych Pocernic (nazov toho servisu tusim zacina na rovnake pismeno ako nazov spominanej mestskej casti;).)

Peter

ja si to myslel nejdrazsi servis s dilama drazsima nez maximalni doporucene ceny stanovene Peuget.cz - normalni zlodeji sou to:grr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: peter406

Na druhu stranu, by som bol nerad, aby to vyznelo ako same stazovanie sa na tento servis. Ked som si vcera od nich auto bral, chlapik uzavrel zakazku s tym, ze si odo man nezobral ani korunu. Povedzme, ze si mohol bez mrknutia oka nauctovat aspon hodinu.

a tak to teda cumim jako blazen, ale muj nazor napsany v predchozim to nijak nemeni.

Původně zaslal: peter406

Neviem, ci to suvisi s mojim problemom turba (alebo vseobecne kontrolkou diagnostiky), ale vsimol som si, ze ten mensi chladic, na lavej strane od toho vacsieho, je v spodne casti poteceny od oleja. Unik oleja nebude velky, lebo po vymene oleja (3.000 km dozadu) som este nedolieval a je ho tam stale rovnako. Poteceny chladic som si vsimol uz davno predtym (tak 2.000 km dozadu), nez sa objavil tento problem s diagnostikou. Mate niekto typ na to cim to moze byt, a eventuelne ci to moze sposobit "rozsvietenie diagnostiky" a prepnutie do nudzoveho rezimu motora?

Peter

Intecooler maj voblitej snad vsichni (i ja samo) takze pokud se ti nestraci olej tak to neres. Jednu vec bys jeste mohl zkontrolovat, a to hadice od turba dal jestli neni nekde praskla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: buml

Intecooler maj voblitej snad vsichni (i ja samo) takze pokud se ti nestraci olej tak to neres. Jednu vec bys jeste mohl zkontrolovat, a to hadice od turba dal jestli neni nekde praskla.

Hadice od turba uz tu zazneli (MatrixChose), takze zatial mam na zozname:

palivovy filter, hadice od turba.

PS: unik oleja teda riesit nebudem, strata oleja je nepostrehnutelna. Beriem to tak, ze to nesuvisi s kontrolkou diagnostiky a problemom s turbom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdárek - pokud máš filtr pevných částic může být ucpaný(má se měnit po120tis) a motor to úplně udusí - nechat to skontrolovat přes počítač - ten ti ukáže na kolik%je zanešený !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: pepan_333

Nazdárek - pokud máš filtr pevných částic může být ucpaný(má se měnit po120tis) a motor to úplně udusí - nechat to skontrolovat přes počítač - ten ti ukáže na kolik%je zanešený !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

rok vyroby 1999:o tam doopravdy fap nehledej;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dostal sem kontakt na cloveka kterej prej vymenil podle rad servisu pul auta a nakonec to prej byla nejaka rtavina za par korun tak to zjistim a dam vedet neni jisty ze to tim musi bejt ale za skousku to stoji

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: l.hrudka

dostal sem kontakt na cloveka kterej prej vymenil podle rad servisu pul auta a nakonec to prej byla nejaka rtavina za par korun tak to zjistim a dam vedet neni jisty ze to tim musi bejt ale za skousku to stoji

OK, som zvedavy, co to bude.

PS: Auto ma najazdenych dalsich 100 km a stale bez kontrolky a bez problemov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.