Sign in to follow this  
Followers 0
jarajarda

Montáž XENON HID 6000K do 205

60 posts in this topic

Tak, rozhodl jsem se že už konečně chci něco vidět. Začal jsem shánět přestavbovou XENONOVOU sadu. Hledal jsem různě na internetu, pokud se nejedná o BI-XENON, cena se pohybuje okolo 3000Kč. Nakonec jsem našel jednu za 2600Kč na www.aukro.cz . Je to se zárukou na 2 roky a žárovky mají svítit cca 3000hodin, což je zhruba někde okolo 300 000km. Obyčejná žárovka H4 má svítit údajně 300-350hodin. Výhoda byla, že je ten obchod přímo z Liberce, tak jsem si sadu druhý den osobně převzal.

Instalace je jednoduchá, připevnění "startérů" je na fotkách. Na pravé straně stačilo provrtat plíšek který drží plastovou krabičku diagnostiky. Na ten plíšek se pak připevní startér, baterka se posune dozadu a a ta plastová krabička se dá mezi startér a baterku a je hotovo. Druhá strana je horší. Tam se musí buď sehnat ten samý plýšek co je vpravo, což je asi nejlepší a nejpevnější řešení, díry jsou pro něj přímo předvrtány, protože je to symetrické a stačí ho našroubovat a přidělat druhý startér obdobným způsobem. Druhá možnost je držák vyrobit z kousku plechu jako jsem to musel udělat já.

Žárovky se jednoduše zamění za H4 a konektory se zapojí do koncovky která dřív přišla nasadit na patici H4. Systém pokus-omyl neselhal, moc možností jak to zapojit není a žárovka bude svítit pouze při správném zapojení.

Odběr je 35W oproti původním 55W. BI-XENONY stojí cca o 1600-2000Kč víc, tak jsem se to rozhodl řešit přídavnými dálkovými světly co už mám nějaký pátek doma a zatím nějak nebyl čas je namontovat. Jen zapojení musí provést elektrikář- brácha, protože momentálně když se zapnou dálková je......tma..... Tak bych rád aby svítily všechny současně, Xenony i dálkové.

Tady jsou nějaká fota a ještě plánuju udělat nějaká videa a hodit je na youtube pro porovnání H4 a Xenon, obojí z 205. :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lom světla je zajištěn díky nečiré optice, známý si podobnou sadu namontoval do Volva V40 a hodně to oslňuje, nakonec si na to vymyslel "tuzing" a dal si na vršek světel pásku a ani tak to prý moc nepomáhá. 6000K je bílé světlo, zvolil jsem jej pro menší dráždění "orgánů" na silnicích..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravda ještě něco, kdykoli lze pochopitelně vymontovat a dát do jiného vozu. (při montáži se nemusí vůbec vrtat do auta!) O tom zda se to vyplatí, ať si udělá každý svůj názor, nekouřím ani nepiju, tak jsem si udělal radost a tak tragická investice to nebyla, na to že uvidím lépe:super

P.S. kamarád si je chtěl dát do 306 r.v. 2000, čirá optika a prý mu tam nešly, protože má ve světle plíšek který lomí světlo..(?)

[upravil dne 1/12/07 jarajarda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky o tom uvažuju,už docela dlouho.Z těch H4 na mokru není skoro nic vidět.Jestli tomu dobře rozumím,má š xenony jen na tlumený a dálkový budeš řešit přídavnýma?Bral bych spíš bixenon.Těch 6000k ti schvaluju je to hodnota jak tady zrovna čtu,zjednodušeně řečeno,pro lidské oko ta "nejsvítivější".Napiš co praxe,je to velkej rozdíl?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jiři II.

Taky o tom uvažuju,už docela dlouho.Z těch H4 na mokru není skoro nic vidět.Jestli tomu dobře rozumím,má š xenony jen na tlumený a dálkový budeš řešit přídavnýma?Bral bych spíš bixenon.Těch 6000k ti schvaluju je to hodnota jak tady zrovna čtu,zjednodušeně řečeno,pro lidské oko ta "nejsvítivější".Napiš co praxe,je to velkej rozdíl?

Teď sem to byl vyzkoušet, kur_a to je světla! Mám videa, nějak je zkusím hodit na youtube.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jiři II.

Taky o tom uvažuju,už docela dlouho.Z těch H4 na mokru není skoro nic vidět.Jestli tomu dobře rozumím,má š xenony jen na tlumený a dálkový budeš řešit přídavnýma?Bral bych spíš bixenon.Těch 6000k ti schvaluju je to hodnota jak tady zrovna čtu,zjednodušeně řečeno,pro lidské oko ta "nejsvítivější".Napiš co praxe,je to velkej rozdíl?

H4 na mokru- strašný, když se k tomu přidá nenalajnovaná silnice, je to opravdu za deště na jízdu krokem. Tohle je něco jinýho, super:) Jen bych řekl že možná svítěj moc vysoko, tak je ještě budu muset poštelovat:) A dálkový? Ty nejsou potřeba:D Navíc při BI-XENONu Ti vždy svítí buď potkávací Xenon, nebo vlákno na dálkový, který ale není Xenon, ale obyčejný H. Videa trochu zkreslujou, zážitek je z toho lepší:potlesk:mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to teda čumím...Ten rozdíl na vratech je fakt propastnej.:o Po vánocích začnu šetřit.Ale s těmi Bi-xenony je lepší použít systém který,cituji:zabezpečí změnu ohnisk.vzdálenosti při využití jedné výbojky.Neboli elektromagnet s výbojkou trochu ucukne,světlo pak svítí níž a máš tam rázem tlumený.Uvažoval jsem i o čirých,myslím že se jim říká angel eies,ale dle jednoho majitele to žádná velká změna k lepšímu není.A co STK,to na chvíli odděláš,nebo zvolíš tradiční "český"způsob jak spáchat technickou...:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.