Sign in to follow this  
Followers 0
Fakir

Oil Catch Tank

15 posts in this topic

Tento thread jsem založil v návaznosti na náš malý offtopic v tomto threadu.

Koho zajímá, jak může vypadat instalace OCT do 1.6 16V ve 206ce, tak viz následující fotky. :)

oct1.JPG

oct4.JPG

oct3.JPG

oct2.JPG

V mém případě si OCT půjčil kus místa v krabici autobaterie, což se ukázalo jako dobré řešení, jelikož jinde moc místa není a hadice se tudy protáhnou celkem bez problémů. Jediné, co teď sleduju, je chování těch PVC hadic za tepla. Ony jsou totiž za studena hrozně tvrdé a za tepla zase hrozně měkké a gumové, tak je to chce vychytat tak, aby se nelámaly, k čemuž mají v měkkém stavu silné tendence. Zatím to ale vypadá dobře. :) Ještě musím dodělat uchycení OCT v tom boxu a při té příležitosti asi nějakou gumou zahladím hrany výřezu ve víku, ať to není tak hnusný... :D

[upravil dne 1/12/07 Fakir]

Share this post


Link to post
Share on other sites

\o/ ať žije funkční tuning! Velice zajímavej nápad.

(Soráč za nezsmyslnej komentář ale toto je vzácnost.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakým způsobem to ten olej zachycuje? Resp. jak to vypadá vevnitř OCT?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

Jakým způsobem to ten olej zachycuje? Resp. jak to vypadá vevnitř OCT?

ja myslim ze tam bude jen dratenka na ktery se ten olej kondenzuje. ale taky by me zajimal pohled dovnitr:o)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jurash

Původně zaslal: Hafity

Jakým způsobem to ten olej zachycuje? Resp. jak to vypadá vevnitř OCT?

ja myslim ze tam bude jen dratenka na ktery se ten olej kondenzuje. ale taky by me zajimal pohled dovnitr:o)

Dovnitř není vidět (nejde rozdělat), ale co jsem pozoroval při dotahování těch dutých šroubů, tak ty šrouby jsou perforované a vedou až na dno a mezi nimiž je opravdu nějaká velmi jemná drátěnka. Na tom by měl ten olej kondenzovat. Ještě musím vykoumat, jak zjistit, kolik ho tam je. :)

Fusion: dík. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cus, hele, k cemu je to dobry? Vim jak to funguje, ale ma to smysl u motorubez preplnovani? Ja sem mel za to, ze to spis chrani intercoler aby se tam necpal olej. :myslim

JInak pokud to zlepsi chod motoru :D tak to koupim taky :D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže zachycený olej se tam zřejmě hromadí.... A až se naplní, tak co? Dá se to nějak vypustit, drátěnku vyprat, nebo tak něco? Přeci se to po naplnění poíkaždé nekupuje nové! :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Jogin

Cus, hele, k cemu je to dobry? Vim jak to funguje, ale ma to smysl u motorubez preplnovani? Ja sem mel za to, ze to spis chrani intercoler aby se tam necpal olej. :myslim

JInak pokud to zlepsi chod motoru :D tak to koupim taky :D:D

Jistě, že to má smysl i u motoru bez přeplňování. :) Zatímco u přeplňovaných motorů je to téměř nezbytnost, u atmosférických motorů to není tak kritické, nicméně funguje to úplně stejně. Bez OCT to u atmosféráku zasírá olejem klapku, sací manifold, sací ventily a svíčky, přičemž na posledních dvou jmenovaných se rád tvoří karbon. Olej na klapce má zase ve spojení s prachem, který prošel vzduchovým filtrem (vždycky nějakej projde), tendence tvořit husté černé nánosy, kterým se nechce dolů (vlastní zkušenost). Olej v sání má dále za následek nepatrné snížení oktanového čísla směsi, což taky není zrovna to pravé. :)

Takže zachycený olej se tam zřejmě hromadí.... A až se naplní, tak co? Dá se to nějak vypustit, drátěnku vyprat, nebo tak něco? Přeci se to po naplnění poíkaždé nekupuje nové!

Kdepak. :) Zachycený olej se tam hromadí, to je pravda. Až se naplní, tak je možné olej vypustit vypouštěcím šroubem na dně nádržky; a jelikož mu vlastně nic není, může se nalít zpátky do motoru. Dokonce jde místo zátky ve dně našroubovat hadicovou přípojku (standardně dodávaná) a zavést jí někudy do klikové skříně (obvykle pokud má motor zvlášť výstup odtamtud) a zajistit tím naprosto bezobslužný provoz. Pežotí motory ale tuhle možnost tuším nemají...

OCT je nerozebíratelný (a to i u výrobků zahraniční provenience), tudíž separační materiál (drátěnka) je bezúdržbový.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

A jak se pozná, že to je plné a je nutno obsah vypustit?

Hehe... :) To je ta část, kterou právě řeším. :D Některé zahraniční OCT mají měrku v podobě průhledné hadičky; u tohohle typu to má být řešeno měrkou v jednom z těch dutých šroubů (na způsob měrky oleje v motoru), akorát ještě musím kontaktovat výrobce a zjistit, jak se to dělá, jelikož jsem na to nepřišel (což ovšem může být zapříčiněno přílišnou opatrností z obavy, abych pikslu za 1600 hned ze začátku nezk***il :D).

[upravil dne 1/12/07 Fakir]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: marty777

já to mám v 306 takhle..........:aut

Heh... tam máš místa... :) Za cos to uchytil?

Koukám, že máš taky ten od Bidrina... jak se tam měří množství nachytanýho oleje? :D Jinak ten filtr mi tam přijde zbytečný, akorát přes něj bude sání přisávat vzduch, ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jestli to spravne chapu,tak tohle na slouzi pro lepsi odvetrani klikoveho prostoru,jak by to melo fungovat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oni

tak jestli to spravne chapu,tak tohle na slouzi pro lepsi odvetrani klikoveho prostoru,jak by to melo fungovat?

Tohle neslouží pro lepší odvětrávání klikového prostoru, to se nezmění. Slouží to k zachycení olejové mlhy v odvětrávaném vzduchu, protože olej v ní obsažený zasírá sání (klapku, sací manifold, ventily, svíčky) a snižuje kvalitu směsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.