21Grams

diesel servis BA a okolie - problem s pomocnym rozvodom 306DT

22 posts in this topic

Neviete niekto o dobrom servise (BA a okolie)kde si vedia poradit s 1.9DT v 306ke? Mam vyosene servo, ale neda sa to nikde nastavit prosto je o 0,5 cm mimo osi s kladkami a ostatnymi remenicami, vsade kde som bol na to kukali jak na zazrak a nechceli sa do toho pustat ze to je na 2 dni robota a fakt netusia co tam je mimo. Auto burane nebolo, jedine co mi napadlo ze nieco mohli do.rat pri vymene alternatora, mozno ho skusali vybrat zvrchu alebo fakt neviem..poradte. Neda sa s tym jazdit strasne piska remen:bojim.

[upravil dne 30.11.2007 21Grams]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj, no ja by som to dal tomu servisu, co to mohol dodr.at kvoli tomu alltiku. No a aj ked hrôza pomyslet, skus to dat do P.servisu, co ti povedia, keby to spravili za babku, tak o.k. Keby sa vykrucali, ze treba vymenit pol motora, jak to oni vedia, radsej utekaj.... Nakolko som zo SE, neviem ti poradit...:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ide o to ze s tym clovekom uz nechcem radsej nic mat, je to podla vsetkeho kolosalny babrak:xvul...a autorizovane servisy su na tom rovnako myslim, su to cisti swaperi:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ide o to ze s tym clovekom uz nechcem radsej nic mat, je to podla vsetkeho kolosalny babrak:xvul...a autorizovane servisy su na tom rovnako myslim, su to cisti swaperi:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Starám se o firemní auta (18 ks) od revoluce, tedy 15 let, takže zkušenosti:

- koncesionář ne a ne, zkušenosti máte sami

- nejlepší je "Specialista" (dělá jen Peugeot/Citroen, ale není autorizovaný), docela dobří jsou v ČR partneři autobenex.cz, např. http://www.autofrance.cz/index.asp?kraj=15 (neověřeno!)

- mně se také osvědčili vesničtí opraváři, kteří se chtějí a musí uživit, takže kvalita a ceny jsou v dobrém poměru. Tady kolem Šumperka je statisticky v každé druhé vesnici rozumný opravář, musíte se ptát každého koho potkáte (dokonce i cizích na parkovišti u supermarketu atd.) a tak opraváře najdete.

Rozumnou kombinaci a lidi jsem ustálil teprve po 12 letech, z toho plyne, že najít není snadné. Přesto věřím, že i v okolí Bratislavy jsou. (Teď jsem poptal ještě kámoše z Blavy, který dělá do nákladních aut, jakmile odpoví, napíšu.)

Jestli se nic neobjeví, zkuste těsně za hranicí (Hodonín, Břeclav?), třebas bude šance. Jestli se nepletu, Milhaus65 je z Hodonína, ne?

Ke svému údivu jsem zjistil, že tady nablízku Šumperka jsou např. specialisti na: převodovky, rozebrání i složení:D, opravy, dodavatelé soukolí do převodovek, dále výbrusy a generálky motorů, opravy hlav (tlakování a případně opravy), diagnostika i s opravou:D, dokonce specialisti na výrobu pružin (ne na auta ale obecně jakékoli). Byl jsem překvapen, že v oblasti s nezaměstnaností je na dosah tolik dobrých specialistů. A každý z nich zná další, chce se to jenom ptát.

[upravil dne 1.12.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ak by sem niekto hodil dake kontakty na specialistov (diagnostika a servis) cez Peugeoty v okoli BA, bol by som mu aj ja velmi vdacny. Odmietam vyuzivat sluzby autorizovanych servisov, po negativnych skusenostiach s celkovym pristupom ku zakaznikovi sa mi zda este aj tak trosku nevyhodny pomer ceny ku kvalite a rozsahu poskytovanych sluzieb. Snad okrem GRATIS akcii, ktore sem tam obcas urobia a ktore sa oplati navstivit. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a dojazdil som:( klinovy remen sa mi roztrhol a rozvod dostal tiez supu, zacalo to klepat ako stara avia, teraz neviem ci len skocilo nieco v rozvode o zub, alebo sa klepli ventily a mozem ist do haja:bojim. kazdopadne som to dost velmi pohnojil, velmi velmi...neviete co s tym? Mam chut to podpalit, akurat vcera som tankoval plnu:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamoš z Blavy sa neozval, hoci som ho ešte v polke týždňa urgoval.

21Grams: to je mrzuté. Neviem, ako ti inak poradiť, písal som už vyššie, že treba nájsť poriadneho opravára.

Môj ďaľší návrh - obráť sa súkromnou zprávou na člena Milhaus65, ako som vyrozumel, je z Hodonína.

Tu u nás by som vedel niekoľko opravárov, ale to je asi ďaleko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No momentalne je to nepojazdne, takze to musim len niekam dotiahnut, ale aj tak diky;) Zvlastne je ze ked som to startoval mal som divny pocit z toho remena, siel som ho pozriet a bol ok ale aj tak ma napadlo ze by som ho mal zhodit a dojst bez remena na baterku(mal som uz kupeny novy co by tam siel akonahle sa to da do poriadku) no ale boli 2 v noci, tak ze nejak dojdem tych par km...nuz, smola...len dufam ze tie ventily su OK, alebo ak aj nie aspon sa nic nestalo s hlavou a zmestim sa so vsetkym do 20000 :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som pojazdny...mal som nehorazne stastie v nestasti...cerpadlo mi skocilo o 5 :bojim zubov, vacka nastastie ani o jeden takze ventily su OK, menil som len rozvodovy remen...lenze mam problem zohnat servo na1.9DT...moje ma vybite puzdro a preto je posunute cele dovnutra, neda sa to repasovat...docasne sme to vyriesili tak ze sme zobrali 0.5cm z uchytov a dali ho tam, je rovno, na mieste, ale uz z neho idu divne zvuky, malo chuda asi dost, bojim sa s tym velmi jazdit...

Neviete niekto o dobrom vrakaci okolo BA? pripadne NR a okolie...BA vrakuna, galvaniho, bernlakovo nic...ked som videl cenu za novy diel skoro ma vystrelo:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co máš za servopumpu? S pouzdrem jsem ještě neviděl. Normálně je tam jednořadé kuličkové ložisko. Tady se na vrakáči prodávají tak za 1500,-.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no na 1.9DT je ina pumpa ako na benziny, vobec nieje rozoberatelna, sudruhovia francuzi to zas do..ehmm:xvul najdem niekde obrazok...

post-0-14109597445306_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na obrázku je s největší pravděpodobností ten starší model servopumpy, která není hliníková, ale ocelová, či litinová. Má černou barvu a jde taky rozebrat. Akorát hůř, než ta hliníková. Ložiska jsem už měnil v obou typech. Nejjednodušší je samo sehnat starší dobrou na vrakáči, nejlépe se stejnou řemenicí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie je to nova...kolega ma 306DT 95 a ma tam stary typ takze viem ako vyzera. Ide o tom ze ja mam 306 new ale este so starym motorom, vela veci je tam vsak uz urobenych ako na 306HDI, napokon tato verzia sa robila len nejake 2 roky kym prislo HDI...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

Ty dvě pumpy se dají zaměnit. Už jsem to překopával.

A z oboch ide dat dole remenica? pretoze dnes som zohnal servo zo ZXka, len ja mam priemer remenice cca125mm a to co som zohnal 133mm...ono to vychadza tak o 10-15mm dlhsi remen, neviem ci sa tolko bude dat povolit na kladke..sice zajtra uvidim...telo serva je inak uplne rovnake, hlinikove

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: 21Grams

Původně zaslal: Hafity

Ty dvě pumpy se dají zaměnit. Už jsem to překopával.

A z oboch ide dat dole remenica? pretoze dnes som zohnal servo zo ZXka, len ja mam priemer remenice cca125mm a to co som zohnal 133mm...ono to vychadza tak o 10-15mm dlhsi remen, neviem ci sa tolko bude dat povolit na kladke..sice zajtra uvidim...telo serva je inak uplne rovnake, hlinikove

Řemenice dolů jde, ale je to to nejtěžší na rozborce. Na těchto řemenicích o velkém průměru hrozí, že se zdeformujou. Obyčejně jsem to řešil změnou délky řemene.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

Původně zaslal: 21Grams

Původně zaslal: Hafity

Ty dvě pumpy se dají zaměnit. Už jsem to překopával.

A z oboch ide dat dole remenica? pretoze dnes som zohnal servo zo ZXka, len ja mam priemer remenice cca125mm a to co som zohnal 133mm...ono to vychadza tak o 10-15mm dlhsi remen, neviem ci sa tolko bude dat povolit na kladke..sice zajtra uvidim...telo serva je inak uplne rovnake, hlinikove

Řemenice dolů jde, ale je to to nejtěžší na rozborce. Na těchto řemenicích o velkém průměru hrozí, že se zdeformujou. Obyčejně jsem to řešil změnou délky řemene.

Hej hej je to tam nehorazen pripevnene, francuzi:/ no ved pockam...zazrakom mi odisiel naraz aj altik, zere 6A pri vypnutom kluci, to mam asi nahradu za to ze som nemal ventily v prdeli, aby som sa netesil:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To není Francouzema! Ta pumpa je Němcema! Je to ZF! Tyhle pumpy používá i Opel, VW, Fiat atd....

[upravil dne 28/12/2007 Hafity]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.