Sign in to follow this  
Followers 0
vlacir1

Výměna polohovacího motoru světlometů P307

19 posts in this topic

Dobrý den. Mám jeden ověřovací dotaz. V nejmenovaném autorizovaném servisu Peugeot jsem si dal seřídit světla. Při kontrole zjistili, že světla jsou de facto seřízena dobře, ale v pravém světlometu je vadný polohovací motor, který je potřeba vyměnit. Předběžná cena kolem 1500,- Kč. Souhlasil jsem a domluvili jsme si termín a že to bude provedeno na počkání. Cca po půl hodině mi donesli vymontovaný světlomet s tím, že polohovací motor nejde vyndat a že je nutné objednat celý světlomet, odhad ceny cca 6000,- Kč. Zprvu jsem se skřípěním zubů souhlasil, ale následně jsem v knize "Peugeot 307 - Jak na to" zjistil, že výměna motoru je možná - viz přiložený scan stránky a oznámil jsem jim, že trvám na pouhé výměně polohovacího motoru na základě zaslaného postupu. Chtěl bych si u Vás tento postup jako u oficiálního partnera tohoto PEUGEOT-CLUB fora nezávisle ověřit pro případ, kdyby mne stále nutili do výměny celého světlometu. Pokud by to byl záměr (nikoli pouhá neznalost) pokládám přinejmíň za neetické požadovat po zákazníkovi zbytečně 4500,- Kč navíc. Děkuji.

post-0-14109597241135_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tou kalkulaci nevim jak na ni servis přišel myslim tech 1500,- , protože motorek do světla 307 neděla ani druhovýroba , vyndan ze světla samozřejmě jde ale jen na připadnou opravu. Servis má pravdu , motorek se dodava jen s celym světlem .

na obrazku je motorek označen jako A

stary model 307

[upravil dne 27/11/07 Pe.Tr]

[upravil dne 27/11/07 Pe.Tr]

post-0-14109597241399_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

světlo po faceliftu

Přeji příjemný den a jsem s pozdravem

Trávniček Petr

skladník Peugeot

DOMANSKÝ, spol. s r.o.

koncesionář

PEUGEOT, CITROEN, HYUNDAI, MITSUBISHI

INFO: prodej náhradních dílů: +420 284 000 542

Internet: www.domansky.cz

E-mail: petr.travnicek@domansky.cz

PRAHA-ZDIBY - 0km Teplické dálnice D8/E55

post-0-14109597241591_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylo to tak, že motorek objednali, došel jim jako samostatný díl (za cca 1000,- Kč), ale neuměli ho ve světlometu vyměnit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po chvilce hledání jsem jej našel (objednali ten od Valea) - viz příloha. Sedí i na moje VIN. Tak jsem z toho volaký zmetěný. :myslim

post-0-14109597244455_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ještě do třetice. Tvarově motor odpovídá obrázku z knížky, takže z toho usuzuji, že by měl jít vyměnit podle výše uvedeného návodu, nicméně bych tento názor potřeboval potvrdit nebo vyvrátit nejlépe od někoho, kdo se s tím setkal v praxi a to bylo merito mého dotazu. :bojim:bojim:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem se o toto zajímal hlouběji a došel k závěru který zde uvádíte , to znamená že motorek lze samostatně objednat i vyměnit .

Pro mě nová informace, jo člověk se pořád učí .

Přeji příjemný den a jsem s pozdravem

Trávniček Petr

skladník Peugeot

DOMANSKÝ, spol. s r.o.

koncesionář

PEUGEOT, CITROEN, HYUNDAI, MITSUBISHI

INFO: prodej náhradních dílů: +420 284 000 542

Internet: www.domansky.cz

E-mail: petr.travnicek@domansky.cz

PRAHA-ZDIBY - 0km Teplické dálnice D8/E55

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za konzultaci, logickou úvahou mi to tak vyšlo, ještě se zítra podívám, jestli to vypadá v autě stejně jako na obrázku, a pak už by to mělo být jasný.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, tak mám asi smůlu :myslim, protože ze dvou možných dodavatelů světlometů mám s největší pravděpodobností světlomet od AUTOMOTIVE LIGHTING (je na nich vyražený takový zdvojený A), kde motorek skutečně bez rozlepení světlometů nejde vyměnit, čemuž napovídají dvě věci. Jednak poznámka na výkresu korektoru seřízení světlometů uvedeném výše, kde je poznámka, že pro tento typ se motorky samostatně nedodávají (důvodem je zřejmě to, že skutečně normálním způsobem nejdou vyměnit) a druhá věc, že světlomet má ze strany motoru dva otvory pro výměnu žárovek H1 a H7 a ani v jednom není motorek vidět, protože je umístěn v prostoru mezi těmito otvory, kde je zároveň šroub pro vertikální seřízení světlometů.:grr:grr:grr Diskutovaný postup tedy zřejmě platí pro světlomety VALEO, pro které se motorek samostatně dodává.

To Pe.Tr: Dá se k tomu ještě něco dodat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky přeci jen sem se zas tak zprvu nemýlil , jen že je i vic typu světel , myslim ad zpusob uspořadaní motorku naklápění sem opravdu nevěděl .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když tak o tom přemýšlím, bude správně fungovat naklápění, když by byl každý světlomet od jiného výrobce???:bojim:bojim:bojim V poloze "0" samozřejmě světla seřídit půjdou, ale zda potom budou klopit stejně, když má každý světlomet vlastně konstrukčně trochu jiné řešení??? Dalo by se čekat, že mají tím pádem možná i jiné polohovací motorky a oba motorky jsou podle el. schematu ovládany stejným povelem. Tak z toho mám docela zamotanou hlavu.

Když se podívám na stránky http://www.aci.cz/default.asp?cls=spresenttrees&strid=64887, tak tam u světlometů VALEO přímo píší že je to i s motorkem. VALEO je VALEO - to je jasný, ale co je ekvivalentem k světlometu od dodavatele AUTOMOTIVE LIGHTING??? TYC, DEPO, nebo CARELLO, nebo všechny tři, jak je možný vidět u KELLY??? :grr:grr:grr Setkal se s tím už někdo???

Share this post


Link to post
Share on other sites

TYc a DEPO jsou levný šunky to do takhle novýho auta nekupuj, pokud bude pasovat tak jedině Carello, ale nedá se spoléhat na Kelly katalog, prostě tam zajeď a nech si ho vybalit....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak po dnešku mám vyřešeno. Nakonec po zvážení všech možných komplikací při hledání nějakého levnějšího nebo náhradního řešení (každé světlo od jiného výrobce - možné problémy na STK, že nebude pasovat konektor na elektriku, že každý světlo bude jinak klopit, že každý světlo bude mít po nějakém čase jiný odstín skla, ...) jsem si tam u Peugeota nechal namontovat originál (kat číslo 00006205ZP). Cena i s montáží sice 6109 Kč, ale kupodivu nemám až tak úplně blbej pocit, protože nebudu mít výše nastíněné problémy, ale hlavně krásně svítím a rovnoměrně klopím. Takže, vyšetřování skončilo - zapomeňte. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doufám, že sis vzal domů starý reflektor, takže teď cvičně rozeber a oprav naklápění...

[upravil dne 13.12.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám ho samozřejmě, ale s výzkumem jsem byl brzy hotov. Pro případ, kdyby někdo musel řešit stejnou problematiku, tak jsem to nafotil. Ten motorek je uprostřed děr, kudy se mění žárovky, na detailu je vidět vlevo kousek polohovacího motorku, to žlutý je táhlo, který naklápí světlomet. Muselo by se asi rozlepit a rozebrat celý světlo. Pro moji konfiguraci kecá jak kniha P307 - jak na to, tak i manuál - viz výstřižek, kde je motorek znázorněnej. Dívám se na to pozitivně. Alespoň mám dárek pod stromeček. BTW stejně byly ulomený dva úchyty světlometu, takže nebyl celkově spolehlivě fixovanej.:papa

post-0-14109597371165_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

malý obr špatně se to čte:( myšleno ten první ty písmenka

[upravil dne 14/12/07 sarkomi]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.